Kolej aglomeracyjna odkorkuje Wrocław? Pociągiem do Sobótki dojedziemy w 2021 roku

Redakcja
Trasa Wrocław-Sobótka-Świdnica jest częścią linii kolejowej nr 285. Pociągi nie jeżdżą nią od 16 lat. Urząd marszałkowski planuje, że ruch na tej trasie zostanie wznowiony za cztery lata.
Trasa Wrocław-Sobótka-Świdnica jest częścią linii kolejowej nr 285. Pociągi nie jeżdżą nią od 16 lat. Urząd marszałkowski planuje, że ruch na tej trasie zostanie wznowiony za cztery lata. Pawel Relikowski / Polska Press
Udostępnij:
Władze województwa dolnośląskiego podpisały dziś z przedstawicielami spółki PKP PLK umowy gwarantujące remont ważnych dolnośląskich linii kolejowych. Mowa o wartej 166 mln złotych rewitalizacji linii Wrocław-Świdnica, przez Bielany Wrocławskie i Sobótkę oraz wartej 80 mln złotych rewitalizacji linii Legnica-Jaworzyna Śląska-Dzierżoniów. Trasy mają zostać wyremontowane do 2021 roku.

Kolej aglomeracyjna ma połączyć Wrocław i podwrocławskie miejscowości, by zapewnić wygodny dojazd do pracy i szkół, kursując docelowo co 30 minut.

Trasa Wrocław-Sobótka-Świdnica jest częścią linii kolejowej nr 285. Pociągi nie jeżdżą nią od 16 lat. Urząd marszałkowski planuje, że ruch na tej trasie zostanie wznowiony za cztery lata. Pociąg we Wrocławiu zatrzyma się na dworcu Wrocław Główny i trzech stacjach. Według zapowiedzi urzędników nowy przystanek powstanie w okolicy ulic Bardzkiej i Buforowej. Będzie też stacja ulicy Grota-Roweckiego i nowy przystanek w rejonie ulicy Zwycięskiej. Jednak dokładne lokalizacje na terenie miasta poznamy po zakończonych konsultacjach z mieszkańcami osiedli. Po wyjeździe z Wrocławia pociąg ma się zatrzymywać na działających niegdyś stacjach, m.in. w Bielanach Wrocławskich i Kobierzycach.

WSTĘPNE LOKALIZACJE PRZYSTANKÓW KOLEJOWYCH NA TRASIE WROCŁAW - SOBÓTKA

Do 2020 roku ma zostać wyremontowana także trasa z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza-Laskowic przez Wrocław Wojnów i Miłoszyce.

W stolicy Dolnego Śląska powinno powstać także pięć nowych stacji kolejowych - Wrocław Szczepin, Wrocław Ołbin, Wrocław Karłowice, Wrocław Sobieskiego i Wrocław Maślice.

POCIĄG WROCŁAW - SOBÓTKA - listopad 1986 rok

Kolej aglomeracyjna odkorkuje Wrocław? Pociągiem do Sobótki dojedziemy w 2021 roku

- Na rewitalizację infrastruktury przeznaczymy łącznie ponad 300 mln zł - mówi marszałek województwa Cezary Przybylski. - Chcemy zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, poprawić komfort pasażerów i zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów - dodaje marszałek Przybylski.

Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dodaje, że remont linii Wrocław-Świdnica to ważne wydarzenie, ponieważ zakończenie tej inwestycji jest kluczowe dla funkcjonowania całego systemu kolei aglomeracyjnej.

Władze województwa są przekonane, że modernizacja linii zapewni mieszkańcom regionu większą dostępność do rynku pracy w sąsiednich miejscowościach, w tym strefie ekonomicznej w Kobierzycach. Mieszkańcy podwrocławskich miejscowości będą mogli dojechać szybciej do Wrocławia.

Na razie urząd marszałkowski ma w planach, że na trasie Wrocław-Świdnica pojawi się 16 par pociągów na dobę. Nie wiadomo jeszcze jakiego typu będą to składy, wszystko zależy od zapotrzebowania. Jeżeli będą chętni, będą tam jeździły najnowsze pociągi kupione ostatnio przez Koleje Dolnośląskie.

Projekt modernizacji linii do Świdnicy przez Sobótkę ma zostać zrealizowany w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Szacowana wartość projektu to 166 mln zł, z czego 115 mln zł pochodzi z Unii Europejskiej. W ramach inwestycji zamontowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Planowana jest również budowa nowych przystanków. Urząd ostateczne lokalizacje wybierze w wyniku społecznych konsultacji.

Modernizacja linii Lenica-Dzierżoniów będzie kosztować 80 mln zł, ponad 55 mln zł to pieniądze unijne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 101

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
sbk
Mylisz się, z sobótki jeździ mnóstwo ludzi do wro a na niektórych wioskach na trasie jest słabo z autobusami, pociągiem będzie szybciej niż autobusem więc ciekawe co wybiorą ludzie , do tego jeśli pociąg będzie tańszy choćby o złotówkę to przeważy szale, od nas mnóstwo ludzi czeka na powrót pociągów na tę trasę.
P.S. jeździłem na tej trasie 20 lat temu i pociągi nie były puste więc nie wypowiadaj się w sprawie o której nie masz zielonego pojęcia !!!
m
mieszkaniec
Ołtaszyn i Wojszyce duszą się codziennie w korkach ! Każda forma wspierająca rozładowanie tego ruchu samochodowego jest potrzebna. Szkoda tylko, że nie będzie drugiego toru i elektryfikacji tej linii na miarę potrzeb XXI wieku, bo osiedla rosną tu jak grzyby po deszczu i taka linia jest potrzebna pod warunkiem, że będzie nią gdzie dojechać, a przy przystankach powstaną parkingi ! Co to za linia, która jest z dala od miejsc pracy, szkół, osiedli, miejsc rekreacyjno sportowych i wiedzie sobie gdzieś tam w siną dal z dala na jakieś za&*pie?
k
kuuper
Coś cicho na tym portalu, trolle zaspały?
e
egon
166 mln PLN wywalone w błoto. A pociągi będą jeździły puste tak jak puste jeździły 20 lat temu.
Ruch będzie w sobotę i niedzielę dla turystów, ale za 166 mln - czysta fanaberia.
A
Admc
Spierdalaj wrocławski trollu na swoje Sryrapercity i nie zaśmiecaj również tego portalu. Znowu ktoś ci obije ryja w tym Lwówku i będziesz jęczał po forach przez kolejne pół swojego zasranego życia.
A
Adolf Warski
Nic nie odkorkuje, bo to są tylko obiecanki. A tymczasem Michalak i Rachwalski po cichu likwidują pociągi na kolejnych liniach kolejowych w województwie. Niedawno zawiesili wszystkie pociągi na linii do Lwówka Śląskiego, tak samo zlikwidowali pociągi do Milicza. A ile linii reaktywowali? ANI JEDNEJ!!! Takie są fakty. Takie mamy władze na Dolnym Śląsku, obiecują ciągle jedno, a robią coś zupełnie przeciwnego, bo po prostu nie ma pieniędzy w kasie województwa. Nikt rozsądny nie wierzy już tym megalomanom.
A
Adolf Warski
Nic nie odkorkuje, bo to są tylko obiecanki. A tymczasem Michalak i Rachwalski po cichu likwidują pociągi na kolejnych liniach kolejowych w województwie. Niedawno zawiesili wszystkie pociągi na linii do Lwówka Śląskiego, tak samo zlikwidowali pociągi do Milicza. A ile linii reaktywowali? ANI JEDNEJ!!! Takie są fakty. Takie mamy władze na Dolnym Śląsku, obiecują ciągle jedno, a robią coś zupełnie przeciwnego, bo po prostu nie ma pieniędzy w kasie województwa. Nikt rozsądny nie wierzy już tym megalomanom.
t
tuBylec
Do starej stacji "Klecina" jest około 700 metrów piechotą z osiedli wokół Wałbrzyskiej: Cukrowa, Supińskiego, Międzygórska, Kościelna, Buraczana. To jest CAŁE 9 MINUT.
w
willi
Jeśli posadzimy Pietru i zdrajców z KODu kolaborujacych z Niemcami to nie grozi nam to
M
Mila
Też tak myślę , że po wiaduktach albo pod ziemią. Pan Michalak jest specjalistą od nierealnych pomysłów - patrz wschodnia obwodnica przez Wysoką na nasypie!!!
t
tuBylec
Linia kolejowa w tym miejscu przebiega po łuku.
K
Kamil
Rok temu były takie same artykuły, że na pewno będzie pociąg do sobótki i miał on być do 2020 r., teraz już jest 2021 r., za rok będzie 2022 r. Tak samo jak przywołana przez Ciebie Wschodnia Obwodnica Wrocławia.
P
Pixa
Mam nadzieje, że pojawi się stacja na skrzyżowaniu torowiska ze Zwycięską. Tam gdzie kiedyś była nastawnia/skup złomu. Za to stację Klecina można sobie odpuścić - jest na totalny wygwizdowie.
b
byrcyn
mapkę !
E
Ertbor
Z tymi Bielanami w tytule to chyba na wesoło. Bielany to dziś kolonia miejska, gdzie średnia posiadanych aut przez jedna rodzine wynosi więcej niz 1. Kto będzie chciał korzystać z dworca, który w dodatku leży daleko na uboczu tej "wioski"? Z Dworca do galerii handlowych będzie ze 2 kilometry. Dla kogo więc hasło "pociąg do Bielan" może być interesujące? Ale przejeżdżający pociąg przez Bielany to może być atrakcja techniczna...che, che.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie