- Most, który budujemy, jest elementem większej całości Alei Wielkiej Wyspy, czyli trasy łączącej ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. To jedna z ważniejszych konstrukcji i czasowo najbardziej wymagających - opowiada Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Budowana przeprawa jest jednym z czterech obiektów inżynieryjnych AWW, a zarazem najdłuższym z nich. Ma 698 metrów długości. Potężna konstrukcja będzie przebiegać nie tylko nad Odrą, ale też pobliskimi terenami zalewowymi.
- Tak naprawdę most zaczyna się na wysokości ul. Międzyrzeckiej, gdzie dzisiaj mamy montowany ustrój nośny tego mostu. To taka "brama", "tunel" nad ul. Międzyrzecką. Właśnie tam zbrojarze i cieśle działają, a sam ustrój nośny rośnie w kierunku Odry - wyjaśnia Krzysztof Świercz.
Przy samej Odrze, po obu jej stronach, zostały postawione już tzw. elementy startowe mostu. Na nich będą montowane specjalne wózki, za pomocą których zostaną zbudowane nawisy mostu nad rzeką.
ZOBACZ TEŻ:
- Wrocławski budżet 2022. Rekordowa dziura i wydatki! Na co pójdą miliardy?
- Pamiętacie te ceny? Tyle kosztowały najpopularniejsze produkty 20 lat temu
- Śmierć rowerzysty we Wrocławiu. Jak doszło do tragedii? [ZDJĘCIA]
- Wrocławianie od lat czekają na całoroczne lodowisko. Czy się doczekają?
- Co dalej w sprawie śmierci Artura Walczaka? Prokuratura wyjaśnia
- Chłopiec w samej bluzie na placu zabaw na Klecinie. Gdzie byli rodzice?!
- Na bramkach na A4 korki. Trwają prace i odliczanie do demontażu szlabanów
- Rozbrajająca awantura Lempart ze sprzątaczką. To nagranie trzeba zobaczyć!
- Jazz Klub Rura we Wrocławiu wznowi działalność? Miejsce czeka na nowego gospodarza
- Poznali się „w tramwaju”, a dziś są małżeństwem i… oboje pracują jako motorniczowie
- Weekend we Wrocławiu. Sprawdź, co będzie się działo [IMPREZY, WYDARZENIA]
- Miasto z piernika otwiera się we Wrocławiu. Gdzie je zobaczymy? [ZDJĘCIA]
- Pierwsze elementy mostu nad Odrą mogą pojawić się w I kwartale 2022 roku. Patrząc jednak na klasę zbrojarzy i cieśli, z którymi mamy do czynienia, możemy spodziewać się tego nawet trochę szybciej. Dużo zależy od warunków pogodowych. Intensywne opady śniegu na pewno nie będą naszym sprzymierzeńcem, tak samo jak mróz - przyznaje Krzysztof Świercz.
Obecnie na ul. Międzyrzeckiej jest czasowe ograniczenie wysokości pojazdów do 3,7 m. Pierwsze betonowanie obiektu w rejonie Międzyrzeckiej może nastąpić jeszcze w tym roku.
Jeden z czterech
Drugim obiektem inżynieryjnym budowanej Alei Wielkiej Wyspy jest most nad Oławą, o długości 350 metrów.
- Tam otworzył się niedawno front robót. Zdemontowaliśmy trzy stare słupy wysokiego napięcia, na wysokości rzeki Oławy. Dwa po stronie ul. Międzyrzeckiej, jeden od strony ul. Krakowskiej. Przebudowa linii 110 kV pozwoli wybudować podpory mostu nad rzeką Oławą - opisuje postęp prac rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Trzecim jest 26 metrowy wiadukt, na wysokości ul. Wittiga, który już jest zabetonowany. Jego odsłonięcie nastąpi za kilka tygodni. To ważny punkt dla rowerzystów i pieszych, którzy będą chcieli skorzystać z przejścia spod Alei Wielkiej Wyspy na łączeniu z ul. Wittiga.
Ostatni z budowanych obiektów inżynieryjnych znajduje się nad nowym śladem ul. Wilczej. Wiadukt o długości kilkudziesięciu metrów powstanie na wysokości ślimaków al. Armii Krajowej i Krakowskiej. Łączna długość wszystkich wiaduktów i mostów w ramach AWW wynosi ponad 1,1 km. Cała trasa natomiast będzie liczyć 3,4 km nowej drogi łączącej ul. Krakowską z Mickiewicza, 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.
Aleja Wielkiej Wyspy zostanie oddana do użytku w 2023 roku. Jej koszt to ok. 234 milionów złotych. Inwestycja jest finansowana w całości z budżetu miasta oraz MPWiK.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?