Nowy most we Wrocławiu nabiera kształtu. Poprowadzi kierowców na Wielką Wyspę [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Tak powstaje nowy most na tzw. Wielką Wyspę
Tak powstaje nowy most na tzw. Wielką Wyspę Magdalena Pasiewicz / Polska Press
Udostępnij:
Na placu budowy Alei Wielkiej Wyspy praca wre, a jeden z jej elementów, czyli most łączący ul. Miedzyrzecką z tzw. Wielką Wyspą rośnie jak na drożdżach. Zobaczcie zdjęcia tej imponującej budowli w naszej galerii.

- Most, który budujemy, jest elementem większej całości Alei Wielkiej Wyspy, czyli trasy łączącej ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. To jedna z ważniejszych konstrukcji i czasowo najbardziej wymagających - opowiada Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Budowana przeprawa jest jednym z czterech obiektów inżynieryjnych AWW, a zarazem najdłuższym z nich. Ma 698 metrów długości. Potężna konstrukcja będzie przebiegać nie tylko nad Odrą, ale też pobliskimi terenami zalewowymi.

- Tak naprawdę most zaczyna się na wysokości ul. Międzyrzeckiej, gdzie dzisiaj mamy montowany ustrój nośny tego mostu. To taka "brama", "tunel" nad ul. Międzyrzecką. Właśnie tam zbrojarze i cieśle działają, a sam ustrój nośny rośnie w kierunku Odry - wyjaśnia Krzysztof Świercz.

Przy samej Odrze, po obu jej stronach, zostały postawione już tzw. elementy startowe mostu. Na nich będą montowane specjalne wózki, za pomocą których zostaną zbudowane nawisy mostu nad rzeką.

ZOBACZ TEŻ:

- Pierwsze elementy mostu nad Odrą mogą pojawić się w I kwartale 2022 roku. Patrząc jednak na klasę zbrojarzy i cieśli, z którymi mamy do czynienia, możemy spodziewać się tego nawet trochę szybciej. Dużo zależy od warunków pogodowych. Intensywne opady śniegu na pewno nie będą naszym sprzymierzeńcem, tak samo jak mróz - przyznaje Krzysztof Świercz.

Obecnie na ul. Międzyrzeckiej jest czasowe ograniczenie wysokości pojazdów do 3,7 m. Pierwsze betonowanie obiektu w rejonie Międzyrzeckiej może nastąpić jeszcze w tym roku.

Jeden z czterech

Drugim obiektem inżynieryjnym budowanej Alei Wielkiej Wyspy jest most nad Oławą, o długości 350 metrów.

- Tam otworzył się niedawno front robót. Zdemontowaliśmy trzy stare słupy wysokiego napięcia, na wysokości rzeki Oławy. Dwa po stronie ul. Międzyrzeckiej, jeden od strony ul. Krakowskiej. Przebudowa linii 110 kV pozwoli wybudować podpory mostu nad rzeką Oławą - opisuje postęp prac rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

Trzecim jest 26 metrowy wiadukt, na wysokości ul. Wittiga, który już jest zabetonowany. Jego odsłonięcie nastąpi za kilka tygodni. To ważny punkt dla rowerzystów i pieszych, którzy będą chcieli skorzystać z przejścia spod Alei Wielkiej Wyspy na łączeniu z ul. Wittiga.

Ostatni z budowanych obiektów inżynieryjnych znajduje się nad nowym śladem ul. Wilczej. Wiadukt o długości kilkudziesięciu metrów powstanie na wysokości ślimaków al. Armii Krajowej i Krakowskiej. Łączna długość wszystkich wiaduktów i mostów w ramach AWW wynosi ponad 1,1 km. Cała trasa natomiast będzie liczyć 3,4 km nowej drogi łączącej ul. Krakowską z Mickiewicza, 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.

Aleja Wielkiej Wyspy zostanie oddana do użytku w 2023 roku. Jej koszt to ok. 234 milionów złotych. Inwestycja jest finansowana w całości z budżetu miasta oraz MPWiK.

Konferencja ministra zdrowia Adama Niedzielskiego

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sutryk do pały
To jest tak smutne do oglądania... to miasto to komiczny zaścianek. Hucznie ogłaszana Mała aleja Wielkiej Wyspy... jednopasmowe przedłużenie Obwodnicy Śródmiejskiej. Wrocław wygląda przy innych miastach jak bida z nędza... Kraków i Poznań już od momentu wjazdu z autostrady nas rozwala, a my dalej się dusimy na tym malutkim niemieckim jeszcze węzęłku na bielansach. Stan dróg w tym mieście to już nasza marka.
G
Gość
Budują korek bo przecież będzie to po jednym pasie w obie strony.
G
Gość
pewno to dla Sutryka-gdzie to ma niby prowadzic? na te lache jest calkiem przyzwoity dostep od strony Sepolna od conajmiej 100 lat...Nastepnie wytna wszystkie dzewa na wysepce i zrobia jakies kretynskie sciezki rowerowe i inne bzdury-tak forsa idzie w bloto
G
Gość
2 grudnia, 07:54, Gość:

Tyle kasy i tyle czasu żeby to był, jak mówi rzecznik wrocławskich inwestycji, "ważny punkt dla rowerzystów i pieszych".

Rowerzyści już się cieszą

Rower to najlepszy środek transportu na miasto

W najbliższych latach powstanie wiele kładek aby jeszcze przyśpieszyć jazdę rowerem

G
Gość
2 grudnia, 08:21, Gość:

Kiedy będzie kompletna Obwodnica śródmiejska ?

https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-buduje-te-droge-od-100-lat-w-koncu-sie-uda/ar/9830190/2

Nigdy, bo nie jest planowana.

G
Gość
Kiedy będzie kompletna Obwodnica śródmiejska ?

https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-buduje-te-droge-od-100-lat-w-koncu-sie-uda/ar/9830190/2
G
Gość
Tyle kasy i tyle czasu żeby to był, jak mówi rzecznik wrocławskich inwestycji, "ważny punkt dla rowerzystów i pieszych".
Dodaj ogłoszenie