MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Najpiękniejsza ekspresówka w Polsce prawie gotowa. 97 procent prac zakończonych, mniej niż miesiąc do końca!

Mateusz Różański
Mateusz Różański
Wideo
od 7 lat
Droga ekspresowa S3 na odcinku z Bolkowa do Kamiennej Góry jest już niemal gotowa. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - prace przy najważniejszym elemencie tego fragmentu - tunelu TS-26 - już prawie dobiegły końca. Kliknij w pierwszą fotografię i zobacz jak wygląda najpiękniej położona "eska" w Polsce.

GDDKiA: Zbliżamy się do zakończenia prac w obiekcie TS-26 na drodze ekspresowej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Chwali się postępami prac na budowie ostatniego, dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S3. Wrażenie robi oczywiście najdłuższy w Polsce tunel wydrążony w skale poza miastem. Konstrukcja oznaczona symbolem TS-26 ma ok. 2300 m długości i jest już praktycznie gotowa. Zamontowano już oświetlenie, oznakowanie, a nawet kamery poddano kalibracji.

Dalsza część tekstu - pod mapą

Przebieg drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku.
Przebieg drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku. GDDKiA

Przypomnijmy, że w liczącym ok. 2300 m długości obiekcie jest osiem przejść ewakuacyjnych między obiema nitkami. Jest też dodatkowy specjalny przejazd dla służb ratunkowych. W każdej komorze tunelu jest:

  • 20 hydrantów rozmieszczonych wzdłuż jezdni co ok. 250 m;
  • 42 telefony alarmowe, koce gaśnicze, gaśnice i alarmy przeciwpożarowe ulokowane co ok. 125 m.

- W obu nawach tunelu jest prawie 60 czujników dymu i dwie niezależne liniowe czujki ciepła biegnące przez całą ich długość. Ponadto jest 37 wentylatorów, które w przypadku pożaru odpowiadają m.in. za usuwanie z wnętrza dymu. Sytuację na terenie obiektu monitoruje 150 kamer, z których 90 pokazuje równocześnie obraz termowizyjny. Informacje zbierane przez czujki i obraz z kamer, trafią do funkcjonującego 24h/dobę centrum zarządzania ruchem w tunelu - informuje GDDKiA.

Kiedy pojedziemy nową S3 na Dolnym Śląsku?

Droga powinna zostać ukończona do 12 lipca 2024 roku, także z fragmentu S3 między Bolkowem, a Kamienną Górą będziemy mogli skorzystać jeszcze w te wakacje.

Na oficjalnej stronie tej inwestycji możemy przeczytać, że na dzień 8 czerwca postępy prac prezentują się następująco:

  • Zaawansowanie robót - 94 proc.
  • Roboty Drogowe - 91 proc.
  • Roboty Mostowe - 99 proc.
  • Przepusty - 97 proc.
  • Roboty Tunelowe - 97 proc.

Zobacz też:

Kalendarium inwestycji - budowa S3

  • 17 października 2018 r. - podpisanie umowy z wykonawcą,
  • 31 października 2018 r. - podpisanie umowy z nadzorem inwestorskim ,
  • 31 października 2019 r. - złożenie do Wojewody Dolnośląskiego wniosku o wydanie decyzji ZRID ,
  • 21 sierpnia 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności ,
  • grudzień 2020 r. - rozpoczęcie drążenia tunelu TS-26 (portal południowy),
  • marzec 2021 r. - rozpoczęcie drążenia tunelu TS-26 (portal północny),
  • luty 2022 r. - przebicie obu naw tunelu TS-2
  • lipiec 2024 r. - planowany termin udostępnienia trasy kierowcom.  

Pierwotna wartość tego kontraktu wynosiła ponad 1,5 mld złotych. Obecnie to 1,8 mld złotych. Po oddaniu drogi do użytku dojedziemy "eską" to Lubawki. Tak, na granicy Polski z Czechami, w przyszłości droga ekspresowa S3 połączy się z autostradą D11.

Droga powinna zostać ukończona do 12 lipca 2024 roku, także z fragmentu S3 między Bolkowem, a Kamienną Górą będziemy mogli skorzystać jeszcze w te wakacje.

Najpiękniejsza ekspresówka w Polsce prawie gotowa. 97 procen...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska