Droga rowerowa pod mostami Warszawskimi. Koszt to aż 5 mln zł [ZOBACZ]

Piotr Bera
Droga rowerowa pod mostami Warszawskimi Piotr Bera
W ciągu najbliższych dwóch tygodni zostanie oddana do użytku ścieżka rowerowa na prawym brzegu Odry pod mostami Warszawskimi. W rzeczywistości rowerzyści już z niej korzystają, nie zwracając uwagi na urzędnicze formalności. Koszt inwestycji pod mostami wyniósł aż 4,9 mln zł. Skąd tak wysoka cena?

Budowa ścieżki rowerowej ruszyła w końcówce 2015 roku. Prace trwały kilka miesięcy i wykonało je konsorcjum EKO - WOD i Naviga. Koszt budowy odcinka o długości 680 m wyniósł blisko 4,9 mln. zł.

- W poniedziałek rozpoczynamy odbiory techniczne i spodziewamy się, że zakończymy je w ciągu dwóch tygodni, co poskutkuje oficjalnym dopuszczeniem do ruchu nowej trasy rowerowej. Chociaż prawdę mówiąc rowerzyści już od dawna przemykają się nową ścieżką, czego dowodem były np. ślady na mokrym betonie - mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Nowa ścieżka pozwala bez problemu przejechać rowerem od mostu Trzebnickiego przy ul. Żmigrodzkiej i wzdłuż Starej Odry w kierunku ul. Bydgoskiej. Wcześniej przejazd pod mostami Warszawskimi był możliwy tylko wzdłuż ul. Pasterskiej, bliżej ul. Jedności Narodowej.

Niektórych może zastanawiać, dlaczego koszt niewielkiego w sumie odcinka drogi rowerowej był tak wysoki. Czy prace musiały kosztować blisko 5 mln zł? - Cena tej inwestycji wynika z bardzo dużego zakresu robót niezbędnych do wykonania na nabrzeżu, w celu dostosowania go do wymogów i parametrów technicznych, jakie musi spełniać ścieżka rowerowa. Pierwotna szerokość wału pod mostem to 1,5 m, a budowa ścieżki z poboczem wymaga 3 m szerokości - wyjaśnia Ewa Mazur.

Zakres inwestycji na prawym brzegu Odry pod mostami Warszawskimi objął budowę konstrukcji oporowej (ścianki szczelnej) stanowiącej podparcie ścieżki rowerowej na odcinku pomiędzy mostami Warszawskimi drogowymi, a mostem Warszawskim kolejowym. Do tego rozebrano istniejące urządzenia cumownicze i schody skarpowe na odcinku pomiędzy mostami Warszawskimi drogowymi, a mostem Warszawskim kolejowym wraz z ich odbudową i budową dwóch dodatkowych pachołów cumowniczych w obrębie mostu kolejowego. Dobudowano również barierki.

To nie jedyny przejazd rowerowy, który został ukończony pod wrocławskimi przeprawami. W tym roku oddano do użytku ścieżkę pieszo-rowerową pod mostem Pokoju. Wykonano ją w ramach przebudowy bulwaru Xawerego Dunikowskiego. Kolejna kładka powstaje pod mostem Szczytnickim i pozwoli na bezkolizyjny przejazd od ul. Bujwida (na tyłach cmentarza św. Wawrzyńca) z wybrzeżem Ludwika Pasteura. Tą ścieżką pojedziemy pod koniec września. Prace wyceniono na 3,3 mln zł, a odpowiada za nie konsorcjum Rotomat i BUDRIM. Natomiast ścieżka na nabrzeżu Odry wraz z półką pod mostami Jagiellońskimi kosztowała 3,7 mln. zł.

Wideo

Komentarze 116

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

to chyba trzeba będzie w 2018 roku powiesić się z rozpaczy

n
nowy wietnam

......we Wrocławiu najważniejsze są sezonowe rowerki.
Te rowerki bez świateł mkną chodnikami, ulicami, przejściami dla pieszych.
Te rowerki blokują skrzyżowania, pedałowaniem ze śluz, co korkuje i tak już zakorkowane ulice.
Rowerki wrocławskie: fenomen w najbardziej zakorkowanym mieście w Polsce.

??

a jak skonczyło Pstrąże?

G
Gość

Mialbym więcej rocznie, gdyby nie stadion, world games i inne wizje oszalałego wydawcy Twoim i Moich pieniędzy.
Ale mają w po 500 mln rocznie, w cztery lata można dużo zmienić.
Dokonczyć obwodnicę sródmiejską do pełnego ringu. Zbudować sieć partingów PR, poprowadzić kilka linii tramwajowych, wydłużyć trasy autobusów, zwiększyć częstotliwość kursowania, dokupić nowoczesnego klimatyzowanego taboru.

S
SK

Napisz proszę w 2-3 prostych punktach jak rozwiązać komunikacyjne problemu miasta Wrocławia. Masz 500mln zł rocznie - dawaj.

a
acv

a resztę linii się sprywatyzuję. Dzięki zaoszczędzonym pieniądzom dofinasuje się umierające EIT+ oraz kopaczy i stadion!!!

:))

POMORSKA
POZNAŃSKA
TĘCZOWA
SZPITALNA
ZAPOROSKA
POWSTAŃCÓW
masz pierwsze z brzegu ulice w centrum nie remontowane od wojny, wstyd tego miasta.

:)

rowerkami za grube miliony rozwiążemy problemy komunikacyjne miasta.... Nie, mikstacki palancie, nie rozwiążemy. Za dwa, trzy lata miasto stanie w permanentym korku dzięki Twojej obłąkanej polityce

E
Elekrtyk

Droga rowerowa, ok, poszerzona jest cacy, ale zobaczymy jak znosić będzie ta cudna nawierzchnia słoneczne ukropne dni >30C.
Dlaczego nie poddano rewitalizacji murków poniżej nowej wylewki, jak i oszpeconej szprajami reprezentacyjnej powierzchni granitowej powyżej wraz z balustradą i chodnikiem na jego koronie ? ZDIUM odbierze drogę, ale w przedmiocie inwestycji powinno być jeszcze wykonanie rewitalizacji j.w. dla czystej estetyki.
Szlak żeglowny i polery cumownicze, bez kompletnego pomyślunku dojścia burtą do cumowania, ba nawet do wysadzenia załogantów na ląd i tą cudną ścieżkę w tym atrakcyjnym miejscu dla małej sportowo rekreacyjnej jednostki to będzie koszmar, ale jak "Piżmak" dojdzie, to pewnie każdy dojdzie...
50000000PLN zdecydowanie cena do zrewidowania, na mój gust przeszacowany koszt inwestycji, nawet przy wsparciu wspomnianej floty rzecznej, nie zawsze koniecznej do wykonania zadania.
Myślę że należy pochylić się nad tym, w jaki sposób pieniądze są wydawane.

d
dan

ja czekam az ci piep. przestana chodzic po chodnikach jak krowy z cieleciem po pastwisku . was tez obowiazuje poruszanie sie po chodnikach wg przepisow okreslajacy ruch na drogach w polsce.

M
Marcin

Jakby powstała jeszcze ścieżki pod mostem Chrobrego koło Sępolna, następnie mostami Trzebnickimi i następnie Osobowickim to cały odcinek od okolic ZOO do Lasu Rędzińskiego możnabyłoby pokonać bez potrzeby zatrzymywania się na pasach. Powinno się jeszcze wybudować przeprawę pod mostem Zwierzynieckim ale po prawej stronie oraz po prawej pod Szczytnickim a cała wielka wyspa pokonana wokół bez przeszkód.

b
byl

jak mozna bylo twoja (inna) wladze wybrac???

q
qqq

Wystarczy przeczytać.

s
sadvc

nabijające licznik. To przecież zbieranina o mentalności oszustów. Dziewię się dziennikarzynom że tego nie uporządkują.

d
ds

że nie potrafię zarządzać finansami. I tyle!wed

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3