Za dwa lata rowerem z Wrocławia do Doliny Baryczy [MAPY]

Marcin Kaźmierczak
Do końca 2018 r. Wrocław zyska 50-kilometrowe połączenie rowerowe z Doliną Baryczy i Stawami Milickimi. Docelowo ścieżka ma liczyć aż 150 kilometrów i kosztować 70 mln zł.

Budowa to wspólne przedsięwzięcie sześciu gmin: Prusice, Trzebnica, Oborniki Śląskie, Wołów, Żmigród oraz Wisznia Mała. Trasa ma przebiegać przede wszystkim wzdłuż trasy kolei wąskotorowej, która do lat dziewięćdziesiątych łączyła Wrocław ze Żmigrodem i Miliczem. Prace nad pierwszym, 25-kilometrowym odcinkiem łączącym Prusice ze Żmigrodem ruszą w marcu. Dodatkowo powstanie odcinek łączący Wołów z Mojęcicami. Prace mają kosztować ok. 9 mln zł, z czego 6,5 mln to środki z Regionalnego Programu Operacyjnego.
– Do końca stycznia ogłosimy przetarg. Planujemy oddanie pierwszego odcinka do użytku do grudnia tego roku. Prace muszą ruszyć już w marcu, ponieważ jest to związane z wycinką drzew pod ścieżkę. Po tym terminie rozpocznie się okres lęgowy ptaków i wycinka będzie niemożliwa – mówi Igor Bandrowicz, burmistrz Prusic, które są liderem projektu.

W ubiegły czwartek gmina Prusice złożyła kolejny wniosek o dofinansowanie z RPO, tym razem na kwotę 8 mln złotych. Dofinansowanie pozwoli zbudować odnogę ścieżki w kierunku Milicza, która połączy ją z wybudowaną w 2012 r. asfaltową ścieżką z Sułowa do Milicza. Odcinek prowadzący z Wołowa zostanie z kolei wydłużony do Lubiąża. Jak informuje burmistrz Prusic, planowany termin oddania drugiego odcinka to koniec 2018 r.

Na południu ścieżka ma połączyć się z inną biegnącą wzdłuż drogi krajowej nr 5 od północnych granic Wrocławia do Machnic.
– Da to możliwość bezkolizyjnego dotarcia z Wrocławia aż do Milicza, ponieważ ścieżka w żadnym miejscu nie będzie przebiegała przez drogi publiczne, ani z nimi krzyżowała – zauważa Igor Bandrowicz. Wzdłuż drogi powstanie pięć miejsc przystosowanych do odpoczynku, dwa z nich będą wyposażone w wiaty.

Jak z kolei informuje Dariusz Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia, także do końca 2018 r. miasto planuje zbudować ścieżkę rowerową, która połączy ul. Sułowską przez most na Widawie ze ścieżką biegnącą wzdłuż krajowej "piątki".

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

E
Emeryt

Mnie się będzie chcieło.

A
Agata

mi się będzie chciało :)

k
kojak

własnie, te głosy że ścieżka za długa są jakieś nietrafione. Mając dobry rower każdy może taki dystans przejechać spokojnie, nie spiesząc się zbytnio jednego dnia.

m
mater

Moja mama potrafi na swojej indianie moena zrobić ponad 100km jednego dnia. Więc też myślę, że ta ścieżka to dobry pomysł.

L
Lestat

Tylko Tobie nie :-) 150 km dziennie to naprawdę jest w granicach możliwości średnio wysportowanego człowieka.

d
danieloooo

Za autostrady się weźcie, za poprawę jakości dróg polskich a nie za ścieżki dla rowerów za 70mln zł!!!!!! komu bedzie sie chcialo jechac rowerem 150km?

j
ja

że napatrzyłam się co się wyrabia we Wrocławiu. Rozumiem doskonale, że żeby zrealizować pewne inwestycje konieczne jest odpowiednie przyhotowanie terenu niemniej każdą wycinkę można w ten sposób usprawiedliwić. I w ten sposób mamy prostą drogę do betonowej dżungli

G
Gość

PM2.5 dziś 252% polskiej "normy". (wysokość poziomów ilości pyłów w powietrzu jest różna dla różncyh krajów, dla Polski wynosi 300 μg/m3, dla Szwajcarii 100 μg/m3, dla Belgii 70 μg/m3).

b
bike

?

A
Adam

Reklamują tą Doline Baryczy od kilku lat, ale jedyny sposób aby się tam dostać rowerem, poza własnym samochodem, to był pociąg. Tylko, że jeździło kilka pociągów na tydzień, chyba ze 3. A teraz nie będzie jeździł żaden. Toteż nie sposób się tam wybrać na rower np w weekend latem lub wiosną

L
Lestat

Powinny powstawać i takie, i takie. Umożliwiające używanie roweru jako środka transportu w mieście i rekreacyjne poza miastem.

z
zxc

Trasa ma przebiegac po dawnej trasie kolejki. A ta nieuzywana od 25 lat jest pozarastana drzewami. Wiec? Rozumiesz juz?

M
Max

Do Gmin też musi trochę wtrafić kasy-- teoretycznie do GMIN ;-p

a
a

Pomysł jest ekstra, ale.. 70 baniek? To przecież ścieżka rowerowa! Wychodzi prawie milion za 2 km!

B
Bolek

Gratulacje za ten projekt. To mądrość rządzących w samorządach woj dolnośląskiego.Brawo.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3