Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj na Jagodno: PKP PLK mówią nie, urząd odpowiada kolejarzom

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Plany poprowadzenia linii tramwajowej na Jagodno urzędnicy snują co najmniej od kilkunastu lat. Pierwotnie Tramwaj Plus miał jechać na to peryferyjne osiedle do roku 2013, ale już w 2009 r. urzędnicy informowali, że nie są w stanie podać dokładnej daty. Ale w 2013 r. Wrocławskie Inwestycje stwierdzały, że tramwaj na Jagodno w roku 2023 to wersja optymistyczna.Sprawa zatem znajdowała się w jakiś sposób w polu działania urzędników. Pierwsza dekada lat 2000 była czasem ogromnej zapaści kolei, kiedy po masowej likwidacjo połączeń tory były rozbierane i zapewne łatwiej byłoby uzyskać zgody od spółek kolejowych. Tym bardziej więc dziwi to, że przez te wszystkie lata magistrat nie zapytał PKP o możliwość skrzyżowania torów kolejowych, które biegną w poprzek Buforowej tuż za nasypem kolejowym i tramwajowych. W czwartek Jacek Sutryk na antenie Radia Wrocław napomknął, że urząd konsultował projekt z PKP, jednak nie określił, jaki to był projekt ani kiedy odbyły się te konsultacje i czy powstał z nich jakikolwiek protokół.Tramwaj na Jagodno miał jechać ulicami Bardzką i Buforową. Licząca 2,6 km linia miała być przedłużeniem torowiska od ul. Świeradowskiej i prowadzić do pętli przy ul. Kajdasza. Wybrany już nawet został – w 2018 r. – wykonawca projektu. W 2019 r. zakończyła się przebudowa ul. Buforowej, podczas której został poszerzony wiadukt, tak aby oprócz jezdni zmieściło się pod nim torowisko.Jednak oficjalne pismo urzędu miasta w sprawie skrzyżowania torów PKP PLK otrzymały 10 października 2019 r. Spółka PKP PLK wydała negatywną opinię. Linią kolejową od przełomu lat 2020 – 2021 ma dwanaście razy dziennie jeździć pociąg z Wrocławia do stacji Świdnica Przedmieście. Kolejarze negatywną opinię argumentowali brakiem odpowiednich regulacji, brakiem gotowych krzyżówek torów, podkreślali, że trakcja tramwajowa mogłaby kolidować z trakcją nad torami kolejowymi, jeśli taka kiedyś taka powstanie. Skrytykowali też samą koncepcję przedstawioną przez miasto, a zawarte w niej propozycje przebiegu linii nazwali nietypowymi, a wręcz innowacyjnymi. Stwierdzali, że ich zdaniem planowana wielkość przerw w torach stawia pod znakiem zapytania bezpieczeństwo przejazdu pociągów, które na tej linii mogą jeździć z prędkością do 100 km/h.Spółka kolejowa poradziła miastu, aby przejazd tramwaju w krytycznym miejscu odbywał się tunelem pod torami albo, żeby magistrat wybudował wiadukt, którym pojedzie pociąg w stronę Świdnicy.ZOBACZ NA KOLEJNYM SLAJDZIE, JAKIE MAGISTRAT ODPOWIADA NA ARGUMENTY KOLEJARZY - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami
Plany poprowadzenia linii tramwajowej na Jagodno urzędnicy snują co najmniej od kilkunastu lat. Pierwotnie Tramwaj Plus miał jechać na to peryferyjne osiedle do roku 2013, ale już w 2009 r. urzędnicy informowali, że nie są w stanie podać dokładnej daty. Ale w 2013 r. Wrocławskie Inwestycje stwierdzały, że tramwaj na Jagodno w roku 2023 to wersja optymistyczna.Sprawa zatem znajdowała się w jakiś sposób w polu działania urzędników. Pierwsza dekada lat 2000 była czasem ogromnej zapaści kolei, kiedy po masowej likwidacjo połączeń tory były rozbierane i zapewne łatwiej byłoby uzyskać zgody od spółek kolejowych. Tym bardziej więc dziwi to, że przez te wszystkie lata magistrat nie zapytał PKP o możliwość skrzyżowania torów kolejowych, które biegną w poprzek Buforowej tuż za nasypem kolejowym i tramwajowych. W czwartek Jacek Sutryk na antenie Radia Wrocław napomknął, że urząd konsultował projekt z PKP, jednak nie określił, jaki to był projekt ani kiedy odbyły się te konsultacje i czy powstał z nich jakikolwiek protokół.Tramwaj na Jagodno miał jechać ulicami Bardzką i Buforową. Licząca 2,6 km linia miała być przedłużeniem torowiska od ul. Świeradowskiej i prowadzić do pętli przy ul. Kajdasza. Wybrany już nawet został – w 2018 r. – wykonawca projektu. W 2019 r. zakończyła się przebudowa ul. Buforowej, podczas której został poszerzony wiadukt, tak aby oprócz jezdni zmieściło się pod nim torowisko.Jednak oficjalne pismo urzędu miasta w sprawie skrzyżowania torów PKP PLK otrzymały 10 października 2019 r. Spółka PKP PLK wydała negatywną opinię. Linią kolejową od przełomu lat 2020 – 2021 ma dwanaście razy dziennie jeździć pociąg z Wrocławia do stacji Świdnica Przedmieście. Kolejarze negatywną opinię argumentowali brakiem odpowiednich regulacji, brakiem gotowych krzyżówek torów, podkreślali, że trakcja tramwajowa mogłaby kolidować z trakcją nad torami kolejowymi, jeśli taka kiedyś taka powstanie. Skrytykowali też samą koncepcję przedstawioną przez miasto, a zawarte w niej propozycje przebiegu linii nazwali nietypowymi, a wręcz innowacyjnymi. Stwierdzali, że ich zdaniem planowana wielkość przerw w torach stawia pod znakiem zapytania bezpieczeństwo przejazdu pociągów, które na tej linii mogą jeździć z prędkością do 100 km/h.Spółka kolejowa poradziła miastu, aby przejazd tramwaju w krytycznym miejscu odbywał się tunelem pod torami albo, żeby magistrat wybudował wiadukt, którym pojedzie pociąg w stronę Świdnicy.ZOBACZ NA KOLEJNYM SLAJDZIE, JAKIE MAGISTRAT ODPOWIADA NA ARGUMENTY KOLEJARZY - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami Pawe£ Relikowski / Polskapress
Plany poprowadzenia linii tramwajowej na Jagodno urzędnicy snują co najmniej od kilkunastu lat. Pierwotnie Tramwaj Plus miał jechać na to peryferyjne osiedle do roku 2013, ale już w 2009 r. urzędnicy informowali, że nie są w stanie podać dokładnej daty. Ale w 2013 r. Wrocławskie Inwestycje stwierdzały, że tramwaj na Jagodno w roku 2023 to wersja optymistyczna. Sprawa zatem znajdowała się w jakiś sposób w polu działania urzędników. Pierwsza dekada lat 2000 była czasem ogromnej zapaści kolei, kiedy po masowej likwidacjo połączeń tory były rozbierane i zapewne łatwiej byłoby uzyskać zgody od spółek kolejowych. Tym bardziej więc dziwi to, że przez te wszystkie lata magistrat nie zapytał PKP o możliwość skrzyżowania torów kolejowych, które biegną w poprzek Buforowej tuż za nasypem kolejowym i tramwajowych. W czwartek Jacek Sutryk na antenie Radia Wrocław napomknął, że urząd konsultował projekt z PKP, jednak nie określił, jaki to był projekt ani kiedy odbyły się te konsultacje i czy powstał z nich jakikolwiek protokół. Tramwaj na Jagodno miał jechać ulicami Bardzką i Buforową. Licząca 2,6 km linia miała być przedłużeniem torowiska od ul. Świeradowskiej i prowadzić do pętli przy ul. Kajdasza. Wybrany już nawet został – w 2018 r. – wykonawca projektu. W 2019 r. zakończyła się przebudowa ul. Buforowej, podczas której został poszerzony wiadukt, tak aby oprócz jezdni zmieściło się pod nim torowisko. Jednak oficjalne pismo urzędu miasta w sprawie skrzyżowania torów PKP PLK otrzymały 10 października 2019 r. Spółka PKP PLK wydała negatywną opinię. Linią kolejową od przełomu lat 2020 – 2021 ma dwanaście razy dziennie jeździć pociąg z Wrocławia do stacji Świdnica Przedmieście. Kolejarze negatywną opinię argumentowali brakiem odpowiednich regulacji, brakiem gotowych krzyżówek torów, podkreślali, że trakcja tramwajowa mogłaby kolidować z trakcją nad torami kolejowymi, jeśli taka kiedyś taka powstanie. Skrytykowali też samą koncepcję przedstawioną przez miasto, a zawarte w niej propozycje przebiegu linii nazwali nietypowymi, a wręcz innowacyjnymi. Stwierdzali, że ich zdaniem planowana wielkość przerw w torach stawia pod znakiem zapytania bezpieczeństwo przejazdu pociągów, które na tej linii mogą jeździć z prędkością do 100 km/h. Spółka kolejowa poradziła miastu, aby przejazd tramwaju w krytycznym miejscu odbywał się tunelem pod torami albo, żeby magistrat wybudował wiadukt, którym pojedzie pociąg w stronę Świdnicy.
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska