Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów
1 z 6
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Plany poprowadzenia linii tramwajowej na Jagodno urzędnicy...
fot. Pawe£ Relikowski / Polskapress

Tramwaj na Jagodno: PKP PLK mówią nie, urząd odpowiada kolejarzom

Tramwaj na Jagodno: PKP PLK mówią nie, urząd odpowiada

Plany poprowadzenia linii tramwajowej na Jagodno urzędnicy snują co najmniej od kilkunastu lat. Pierwotnie Tramwaj Plus miał jechać na to peryferyjne osiedle do roku 2013, ale już w 2009 r. urzędnicy informowali, że nie są w stanie podać dokładnej daty. Ale w 2013 r. Wrocławskie Inwestycje stwierdzały, że tramwaj na Jagodno w roku 2023 to wersja optymistyczna.

Sprawa zatem znajdowała się w jakiś sposób w polu działania urzędników. Pierwsza dekada lat 2000 była czasem ogromnej zapaści kolei, kiedy po masowej likwidacjo połączeń tory były rozbierane i zapewne łatwiej byłoby uzyskać zgody od spółek kolejowych. Tym bardziej więc dziwi to, że przez te wszystkie lata magistrat nie zapytał PKP o możliwość skrzyżowania torów kolejowych, które biegną w poprzek Buforowej tuż za nasypem kolejowym i tramwajowych. W czwartek Jacek Sutryk na antenie Radia Wrocław napomknął, że urząd konsultował projekt z PKP, jednak nie określił, jaki to był projekt ani kiedy odbyły się te konsultacje i czy powstał z nich jakikolwiek protokół.

Tramwaj na Jagodno miał jechać ulicami Bardzką i Buforową. Licząca 2,6 km linia miała być przedłużeniem torowiska od ul. Świeradowskiej i prowadzić do pętli przy ul. Kajdasza. Wybrany już nawet został – w 2018 r. – wykonawca projektu. W 2019 r. zakończyła się przebudowa ul. Buforowej, podczas której został poszerzony wiadukt, tak aby oprócz jezdni zmieściło się pod nim torowisko.

Jednak oficjalne pismo urzędu miasta w sprawie skrzyżowania torów PKP PLK otrzymały 10 października 2019 r. Spółka PKP PLK wydała negatywną opinię. Linią kolejową od przełomu lat 2020 – 2021 ma dwanaście razy dziennie jeździć pociąg z Wrocławia do stacji Świdnica Przedmieście. Kolejarze negatywną opinię argumentowali brakiem odpowiednich regulacji, brakiem gotowych krzyżówek torów, podkreślali, że trakcja tramwajowa mogłaby kolidować z trakcją nad torami kolejowymi, jeśli taka kiedyś taka powstanie. Skrytykowali też samą koncepcję przedstawioną przez miasto, a zawarte w niej propozycje przebiegu linii nazwali nietypowymi, a wręcz innowacyjnymi. Stwierdzali, że ich zdaniem planowana wielkość przerw w torach stawia pod znakiem zapytania bezpieczeństwo przejazdu pociągów, które na tej linii mogą jeździć z prędkością do 100 km/h.
Spółka kolejowa poradziła miastu, aby przejazd tramwaju w krytycznym miejscu odbywał się tunelem pod torami albo, żeby magistrat wybudował wiadukt, którym pojedzie pociąg w stronę Świdnicy.

ZOBACZ NA KOLEJNYM SLAJDZIE, JAKIE MAGISTRAT ODPOWIADA NA ARGUMENTY KOLEJARZY - posługuj się klawiszami strzałek, myszką lub gestami

Zobacz również

Lokalny biznes ze Szczecinka jednoczy siły. Powołali organizację i będą działać razem

NOWE
Lokalny biznes ze Szczecinka jednoczy siły. Powołali organizację i będą działać razem

Kwietniowy pchli targ w Szczecinku przed nami. Szczegóły wydarzenia [zdjęcia]

Kwietniowy pchli targ w Szczecinku przed nami. Szczegóły wydarzenia [zdjęcia]

Polecamy

Wielkie święto szachów znów w Katowicach! Gwiazdy zagrają o Puchar 100-lecia

Wielkie święto szachów znów w Katowicach! Gwiazdy zagrają o Puchar 100-lecia

Prezydent Sutryk dokończy osiedlowe tournée. "Zapraszam wszystkich"

Prezydent Sutryk dokończy osiedlowe tournée. "Zapraszam wszystkich"

Jedna z najstarszych w Europie, muzyczna duma Wrocławia. 60. edycja "Jazzu nad Odrą"

Jedna z najstarszych w Europie, muzyczna duma Wrocławia. 60. edycja "Jazzu nad Odrą"