Tak będzie wyglądała pętla tramwajowa na Nowym Dworze. Zobacz wizualizacje!

Paweł Relikowski
Paweł Relikowski
Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na wykonanie ostatniego odcinka torowiska na Nowy Dwór. Chodzi o przebudowę ulicy Rogowskiej (1,7km), na której powstanie torowisko, pętla tramwajowa i parking dla samochodów (park and ride na 70 miejsc).

Ulica Rogowska zostanie rozbudowana na odcinku od skrzyżowania z ulicą Strzegomską do pętli autobusowej przy ulicy Zemskiej. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 15 miesięcy na zrealizowanie zadania.

W ramach tej inwestycji powstanie też około 1,79 km ścieżki rowerowej, 1,3 km chodników z pasami dla rowerów, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe, a także cztery pary przystanków wzdłuż ulicy Rogowskiej.

Jest to ostatni odcinek dużej inwestycji o łącznej długości 7 kilometrów, która w 2023 roku połączy Nowy Dwór z placem Orląt Lwowskich. Zobaczcie w galerii, jak będzie wyglądał ostatni fragment trasy - w tym pętla tramwajowa na Rogowskiej.

Zobacz także

Która szczepionka jest najlepsza? Oto, czym szczepili się zn...

Duże zmiany na ważnym skrzyżowaniu we Wrocławiu. Zobaczcie c...

Wyjeżdżasz na wakacje? To musisz wiedzieć!

Wideo

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

4 litery

Widzicie te tory kolejowe obok? Zastanawia mnie dlaczego Wrocław jest odwrócony 4. literami do koleji? Wsiadając na stacji Wrocław Nowy Dwór możnaby praktycznie w ciągu 10 minut być na Świebodzkim, a gdyby był tunel to na Placu Społecznym w ciągu 15 minut. A po drodze jeszcze można byłoby wysiąść tam gdzie jest obecna nieczynna dla osobówek stacja Wrocław Gądów.

G
Gość
6 maja, 15:45, Gość:

Tylko buspas i likwidacja jezdni na tzw. obwodnicy? A jak mieszkańcy mają dojechać do mieszkań? Chodnikiem? Od zjazdu z Rogowskiej na wysokokości Polomarketu aż do skrętu za pętlą zakaz ruchu aut? Czy mają jechać torami? Przy 20 kursach komunikacji dziennie korek 6-18 non stop i wdychanie spalin? A jak ma pojechać karetka przy naszych najnowszych pojazdach MPK gdy nie daj co się zepsuje czy wypadnie z szyn? Chodnikiem szerszym od nieistniejącej jezdni? Będzie na bank referendum mieszkańców o niewybudowanie torowiska Strzegomska-Rogowska. Jedyna nadzieja w tym że nikt się na wygranie przetargu przez 20 lat nie zdecyduje

Śmiechu warte jest to wszystko! Godzina 18, a w korku na skrzyżowaniu Rogowska/Chociebuska stoi pięć autobusów, z czego trzy 109. Będzie armagedon w całej okolicy, gdyż przez ND toczy się ruch do zapchanych do granic możliwości osiedli ościennych. Dezorganizacja na Strzegomskiej, to dezorganizacja życia mieszkańców na wiele miesięcy!

G
Gość
6 maja, 9:26, Gość:

A po co nam tramwaje? Mieszkańcom potrzebne jest wygodne i szybkie połączenie Nowego Dworu z resztą miasta, które można by stworzyć poszerzając ulice o buspas i stacje ładowania na pętlach. Tymczasem ryje się pod szyny kilometry dróg, dewastuje zieleń i usiłuje powiedzieć, że w przypadku awarii tramwaju jadący za nim ominie go drugim torem.

Oczywiście! Wystarczy policzyć drzewa, które wycięto na okoliczność tej inwestycji.

G
Gość
6 maja, 10:16, AES:

Patrzę i nie wierzę ! Czy rzeczywiście torowisko na Rogowskiej będzie w śladzie jezdni ??? Przecież tam jest wystarczająco dużo miejsca, żeby je puścic poza jezdnią !!! Co za kretyn to zaprojektował ? I drugi kretyn zatwierdził. Ło matko....

Gdzie? Pod oknami? Po cholerę zabudowywali Rogowską? W ostatnim roku wybudowano kilka budynków na działkach, które od ponad 40 lat były niezabudowane.

////

A gdzie wydzielone torowisko? :)))))

////

A gdzie parking? Nie widzę. :)))))))

J
Jacek
6 maja, 15:45, Gość:

Tylko buspas i likwidacja jezdni na tzw. obwodnicy? A jak mieszkańcy mają dojechać do mieszkań? Chodnikiem? Od zjazdu z Rogowskiej na wysokokości Polomarketu aż do skrętu za pętlą zakaz ruchu aut? Czy mają jechać torami? Przy 20 kursach komunikacji dziennie korek 6-18 non stop i wdychanie spalin? A jak ma pojechać karetka przy naszych najnowszych pojazdach MPK gdy nie daj co się zepsuje czy wypadnie z szyn? Chodnikiem szerszym od nieistniejącej jezdni? Będzie na bank referendum mieszkańców o niewybudowanie torowiska Strzegomska-Rogowska. Jedyna nadzieja w tym że nikt się na wygranie przetargu przez 20 lat nie zdecyduje

Jak masz za dużo pieniędzy to zorganizuj referendum jakie chcesz, wedle uznania.

G
Gość

Tylko buspas i likwidacja jezdni na tzw. obwodnicy? A jak mieszkańcy mają dojechać do mieszkań? Chodnikiem? Od zjazdu z Rogowskiej na wysokokości Polomarketu aż do skrętu za pętlą zakaz ruchu aut? Czy mają jechać torami? Przy 20 kursach komunikacji dziennie korek 6-18 non stop i wdychanie spalin? A jak ma pojechać karetka przy naszych najnowszych pojazdach MPK gdy nie daj co się zepsuje czy wypadnie z szyn? Chodnikiem szerszym od nieistniejącej jezdni? Będzie na bank referendum mieszkańców o niewybudowanie torowiska Strzegomska-Rogowska. Jedyna nadzieja w tym że nikt się na wygranie przetargu przez 20 lat nie zdecyduje

B
Byr

Nie zapomnijcie miejsce na toi toie zaplanować !

G
Gość

Tak już w cywilizowanym świecie się nie buduje .... przesiadka z pociągu do tramwaju to np. zejście z peronu od razu na przystanek ... ba robią i tak że z suchą głową się przesiądziesz.

No ale żeby wybudować takie coś to trzeba myśleć "szerzej".

G
Gość
6 maja, 09:26, Gość:

A po co nam tramwaje? Mieszkańcom potrzebne jest wygodne i szybkie połączenie Nowego Dworu z resztą miasta, które można by stworzyć poszerzając ulice o buspas i stacje ładowania na pętlach. Tymczasem ryje się pod szyny kilometry dróg, dewastuje zieleń i usiłuje powiedzieć, że w przypadku awarii tramwaju jadący za nim ominie go drugim torem.

6 maja, 10:11, rafka:

Nie wiem ile konsultacji społecznych, konferencji i paneli obywatelskich trzeba poświęcić, żeby wreszcie zamknąć ten temat.

W obecnym kształcie systemu komunikacyjnego we Wrocławiu to tramwaj jest środkiem transportu zbiorowego, który użytkownicy postrzegają jako najbardziej atrakcyjny i ma największą szansę na konkurencję z samochodem. Autobusy - nawet z wydzieloną trasą - są mniej konkurencyjną alternatywą, ponieważ nie wjadą do centrum bez korków. Tam buspasów nie ma jak zrobić.

Gdzie ? Na Szewską :) .. toczydło jak w Pradze do ścisłego centrum .... autobus tam dojeżdża okrężną droga co tego samego celu 2x szybciej.

Komunikacyjnie miasto ma braki ... należy inwestować w infrastrukturę drogową a nie topić kasę w pojazdy szynowe .. toż to nie ma przyszłości.. jeszcze ten układ komunikacyjny gwieździsty gdzie wszystko przez centrum musi przetoczyć się a z gumy to ono nie jest ;)

Po Niemcach wszystko zostało .... nawet obwodnicy śródmiejskiej nie skończyli !!!

G
Gość
6 maja, 12:33, Gość:

Ta sama jezdnia dla tramwajów, autobusów i samochodów??? Co za przygłup to zrobił? Przecież to jest jakaś paranoja!!! Wszystko będzie co chwilę stało, zarówno komunikacja przez samochody włączające się z bocznych ulic, jak i samochody przez komunikację. A tak dużo miejsca jest, aby wydzielić torowisko dla tramwajów i MPK... Masakra. Wrocław jest zarządzany przez totalnych przygłupów...

"Wrocław jest zarządzany przez totalnych przygłupów..."

No właśnie. To co powiedzieć o tych, którzy ich wybierali?

G
Gość

Ta sama jezdnia dla tramwajów, autobusów i samochodów??? Co za przygłup to zrobił? Przecież to jest jakaś paranoja!!! Wszystko będzie co chwilę stało, zarówno komunikacja przez samochody włączające się z bocznych ulic, jak i samochody przez komunikację. A tak dużo miejsca jest, aby wydzielić torowisko dla tramwajów i MPK... Masakra. Wrocław jest zarządzany przez totalnych przygłupów...

G
Gość
6 maja, 10:16, AES:

Patrzę i nie wierzę ! Czy rzeczywiście torowisko na Rogowskiej będzie w śladzie jezdni ??? Przecież tam jest wystarczająco dużo miejsca, żeby je puścic poza jezdnią !!! Co za kretyn to zaprojektował ? I drugi kretyn zatwierdził. Ło matko....

Prawda, niestety kretyn, kretyna kretynem popędza w tym mieście.

A
AES

Patrzę i nie wierzę ! Czy rzeczywiście torowisko na Rogowskiej będzie w śladzie jezdni ??? Przecież tam jest wystarczająco dużo miejsca, żeby je puścic poza jezdnią !!! Co za kretyn to zaprojektował ? I drugi kretyn zatwierdził. Ło matko....

Dodaj ogłoszenie