Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ścisk w pociągu, a przewoźnik bada frekwencję

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Jeszcze w kwietniu Koleje Dolnośląskie liczyły, że problem tłoku w wagonie na trasie z i do Trzebnicy uda się rozwiązać dzięki zakupowi nowych szynobusów i towarzyszącą temu budową mijanek na jedynym dostępnym tam torze. Jednak oferta producenta okazała się za droga i podróżnym z Trzebnicy wciąż zdarza się jechać w składach w rodzaju „jak sardynki w puszce”
Jeszcze w kwietniu Koleje Dolnośląskie liczyły, że problem tłoku w wagonie na trasie z i do Trzebnicy uda się rozwiązać dzięki zakupowi nowych szynobusów i towarzyszącą temu budową mijanek na jedynym dostępnym tam torze. Jednak oferta producenta okazała się za droga i podróżnym z Trzebnicy wciąż zdarza się jechać w składach w rodzaju „jak sardynki w puszce” Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Jeszcze w kwietniu Koleje Dolnośląskie liczyły, że problem tłoku w wagonie na trasie z i do Trzebnicy uda się rozwiązać dzięki zakupowi nowych szynobusów i towarzyszącą temu budową mijanek na jedynym dostępnym tam torze. Jednak oferta producenta okazała się za droga i podróżnym z Trzebnicy wciąż zdarza się jechać w składach w rodzaju „jak sardynki w puszce”.

- Dzisiaj z Trzebnicy do Wrocławia jechał jeden wagon, a nie dwa, tak jak to zawsze było. Ludzie się w nim nie mieścili. O ile do Wrocław Psie Pole dojechaliśmy, to od tego momentu był istny koszmar. Ludzie ledwo się wcisnęli do pociągu, byliśmy niczym sardynki w puszce – pisze pani Patrycja. Koleje Dolnośląskie odpowiadają, że takie sytuacje wynikają ze zdarzeń losowych, a normalnie linię obsługują większe składy.

Czytaj także:Pociąg na Jagodno w przyszłym roku. Kolej zamiast tramwaju

Pociągi relacji Wrocław – Trzebnica – Wrocław słyną z ogromnego zatłoczenia. Jeszcze w kwietniu o przyczyną przeładowania składów pytał Urząd Transportu Kolejowego: - Przewoźnik ma świadomość, że w godzinach tzw. „popołudniowego szczytu przewozowego” wybrane pociągi charakteryzują się zwiększoną popularnością i zasadne byłoby zwiększenie ich zestawienie o dodatkowe jednostki trakcyjne – informował Piotr Szatkowski z UTK. Wtedy też urzędnik przekazywał, że KD prowadzą badania frekwencji w pociągach, a zmiany w składach będą mogły być wprowadzone po ich analizie.

Czytaj także:Utrudnienia w wyjeździe na Warszawę? Dopiero się zaczną

Koleje Dolnośląskie liczyły również, że problem uda się rozwiązać dzięki kupieniu trójczłonowych pociągów spalinowych pociągów dedykowanych do obsługi trasy Wrocław – Trzebnica – Wrocław. Niestety, oferta producenta okazała się droższa o ponad 40 mln zł, wobec czego na razie zakupów nie będzie.

Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że na tej trasie jest tylko jeden tor, które nie pozwoliłoby na ewentualne zwiększenie częstotliwości kursów w najbardziej popularnych godzinach.

Czytaj także:Największa inwestycja komunikacyjna powojennego Wrocławia. Budowa trwa!

Obecnie KD na pytanie o zatłoczony pociąg z i do Trzebnicy odpowiadają, że kursy odbywają się zgodnie z umową z urzędem marszałkowskim.

- Pociąg z kierunku Trzebnicy, przyjazd do Wrocławia Gł. o godz. 7:25, kursuje w zestawieniu dwóch dwuczłonowych autobusów szynowych serii SA134. Z uwagi na zdarzające się zakłócenia ruchowe lub awarie taboru, w niektóre dni występują zmiany w zestawieniach pociągów, jednak nie wynika to z działań zamierzonych, a z przyczyn losowych – informuje Przemysław Dorski z biura prasowego KD. Dorski dodaje, że na październik Koleje Dolnośląskie zaplanowały kolejną edycję kompleksowych badań frekwencji. Ich wyniki mają wskazać, czy koniecznie są korekty w rozkładzie jazdy 2019/20.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska