Wrocław Iwiny to będą dwa perony mające 150 m długości i 3,5 m szerokości wzniesione 76 cm powyżej torów. Spółka PKP PLK informuje, że na perony będzie prowadziło bezkolizyjne przejście podziemne przekopane pod torami, a podróżni z większym bagażem lub niepełnosprawni będą mogli skorzystać z wind.
Na oświetlonych peronach będą wiaty, ławki oraz tablice informacyjne i gabloty z rozkładami jazdy. W pobliżu wykonawca zamontuje stojaki do parkowania rowerów. Podczas budowy konieczne będzie też przeprowadzenie prac na torach i sieci trakcyjnej. Nowa stacja będzie kosztowała prawie 9 mln zł.
Z drugiej strony Wrocławia na trasie do Wałbrzycha i Jeleniej Góry pomiędzy stacjami Wrocław Zachód i Smolec powstaje nowy przystanek Mokronos Górny: - Budowa nowych przystanków zwiększy dostępność i atrakcyjność połączeń kolejowych. Przyczyni się do odciążenia dróg kołowych. Umożliwi lepsze skomunikowanie nowych podwrocławskich osiedli z centrum miasta – informuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Nie tylko Wrocław
Przebudowa czeka także stację Ścinawka Średnia na linii Wałbrzych – Kłodzko. W jej ramach będzie m.in. odnowiony i podwyższony peron 2. Dojście do niego będzie dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Na samym peronie staną nowe ławki i gabloty.
Ta stacja to także jeden z głównych punktów wywozowych kruszywa na Dolnym Śląsku. W związku z tym będzie tam wzmocnione ok. 5 km toru oraz zamontowane dwa nowe rozjazdy i wymienione 23 rozjazdy istniejące. Urządzenia będą wyposażone w ogrzewanie elektryczne, które pozwoli na właściwą pracę także w zimie. Również wiadukt kolejowy po remoncie będzie przystosowany do kursowania ciężkich składów towarowych. W Ścinawce Średniej będą też zastosowane nowe urządzenia sterowania, m.in. 46 sygnalizatorów. Przebudowy nawierzchni i nowych urządzeń zabezpieczających oraz monitoringu doczeka się także przejazd przez stację. Obecnie PKP PLK szuka wykonawców tych robót, a czas składania ofert mija 17 października.
63 mln zł na pięć stacji przy linii Wałbrzych – Jelenia Góra
Inna spółka kolejowa, PKP SA, w środę, 9 października poinformowała o wyborze wykonawców remontów pięciu dworców kolejowych położonych przy trasie Wrocław – Jelenia Góra. Gruntowne modernizacje potrwają do wiosny 2021 r.
Prace ruszą na stacjach Wałbrzych Główny, Kąty Wrocławskie, Boguszów Gorce Zachód, Smolec i Imbramowice.
Na wymienionych dworcach będą odnowione elewacje, stolarka okienna i drzwiowa i dachy. Wewnątrz budynków znajdą się ogrzewane poczekalnie i toalety. O bezpieczeństwo podróżnych pomoże zadbać monitoring, a korzystanie z kolei ułatwi system informacji pasażerskiej i nagłośnienie. Wykonawcy uporządkują też tereny koło dworców: będzie nowa nawierzchnia, ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe i nowe miejsca parkingowe.
Za wykonanie modernizacji PKP zapłaci prawie 63 mln zł. Najwięcej będą kosztowały prace w Wałbrzychu Głównym – 26 mln zł. Za 14,5 mln zł wykonany będzie remont w Kątach Wrocławskich, a za 9,4 mln zł w Smolcu. Koszt remontu dworca Boguszów Gorce Zachód wyniesie prawie 8 mln zł, a najtańsze będą prace w Ibramowicach - 5,1 mln zł.
Nie przegap!
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?