Nasza Loteria

Utrudnienia na Sobieskiego? Dopiero się zaczną

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Podpory są gotowe, wobec tego w najbliższy weekend Strabag zamontuje dźwigary, a później rozpocznie się wylewanie betonu na kładkę. Jeśli kierowcy myślą, że teraz jest tam ciężko przejechać, to muszą przygotować się na nowości. Przez weekend ruch będzie odbywał się wahadłowo lub tylko jednym pasem
Podpory są gotowe, wobec tego w najbliższy weekend Strabag zamontuje dźwigary, a później rozpocznie się wylewanie betonu na kładkę. Jeśli kierowcy myślą, że teraz jest tam ciężko przejechać, to muszą przygotować się na nowości. Przez weekend ruch będzie odbywał się wahadłowo lub tylko jednym pasem Fot. mk
Podpory są gotowe, wobec tego w najbliższy weekend Strabag zamontuje dźwigary, a później rozpocznie się wylewanie betonu na kładkę. Jeśli kierowcy myślą, że teraz jest tam ciężko przejechać, to muszą przygotować się na nowości. Przez weekend ruch będzie odbywał się wahadłowo lub tylko jednym pasem.

Zgodnie z pierwotnie opublikowanym terminarzem, opublikowanym przez ZDiUM, zwężenie al. Jana III Sobieskiego do dwóch pasów jezdni w każdą stronę miało potrwać do września. To jednak już nieaktualne:

- Likwidacja zajęcia obydwu jezdni nastąpi dopiero wtedy, gdy budowa osiągnie taki etap, aby możliwe było usunięcie rusztowania spod konstrukcji betonowej pomostu głównego kładki, czyli po zakończeniu sezonowania wylanego betonu. Biorąc pod uwagę reżimy technologiczne i warunki pogodowe nastąpi to w grudniu – mówi Ewa Mazur ze ZDiUM-u i dodaje, że w zależności od pogody, będzie to pierwsza lub druga połowa miesiąca.

Obecnie na budowie nowej kładki pomiędzy ul. Sycowską i osiedlem Piwnika-Ponurego wykonawca zakończył budowę podpór, zamontował deski gzymsowe pochylni, która będzie prowadziła na kładkę, zrobił zbrojenie pochylni i przygotowuje się do betonowania płyty pomostu pochylni. Po stronie ul. Sycowskiej powstały podpory pochylni. Na Sobieskiego zakończyła się budowa kolektora sanitarnego oraz dwóch podpór, przygotowane są tymczasowe wsporniki do montażu dźwigarów kładki. Na terenie udostępnionym przez PKP trwa budowa podpór kolejnych dwóch podpór.

Czytaj także:Największa komunikacyjna inwestycja powojennego Wrocławia rozpoczęta

Teraz dopiero zaczną się prawdziwe utrudnienia w ruchu. Jak informuje Mazur, przez cały weekend 19 – 20 października, także nocami, będzie montowanych 18 dźwigarów, po 4 elementy przęsła nad każdą jezdnią oraz 10 po stronie Piwnika-Ponurego.

- Przejazd będzie utrzymywany w obydwu kierunkach, ale może on mieć okresowo tryb wahadłowy lub czynny będzie tylko jeden pas ruchu dla wybranego kierunku – tłumaczy Ewa Mazur i zapewnia, że te dodatkowe utrudnienia będą tylko podczas tego weekendu. potem wrócą do obecnej sytuacji.

Po zamontowaniu dźwigarów przez miesiąc będzie betonowany pomost i prowadzące na nią pochylnie. Później beton będzie wiązał przez maksymalnie 28 dni i dopiero wtedy zostaną usunięte rusztowania i przywrócony zostanie ruch na trzech pasach ruchu obu jezdni. Cała budowa ma się zakończyć do marca 2020 r.

Czytaj także"Pojadą z Jagodna do centrum pociągiem

Kierowców, którzy stoją w korkach tworzących się w okolicy budowy najbardziej denerwuje, że często bez zapowiedzi zamykany jest jeszcze jeden pas ruchu. Nawet jeśli droga jest dodatkowo zwężona tylko przez kilkadziesiąt minut, powoduje to momentalnie gigantyczne zatory: - Takie sytuacje wynikają albo z dostawy materiałów budowlanych, albo z obsługi placu budowy, czyli ruchu maszyn budowlanych. Trudno z wyprzedzeniem informować o zmianach, które występują na 5 minut do godziny. Należy raczej przyjąć, że przy budowie toczącej się pośrodku oraz nad drogą tego rodzaju sytuacje mogą występować codziennie – wskazuje rzeczniczka ZDiUM-u i zaznacza, że cała budowa toczy się „pod ruchem”, a mimo tego utrudnienia dla jeżdżących tamtędy kierowców są minimalne.

Stara kładka była z złym stanie i została rozebrana na początku 2018 r. Nowa przeprawa będzie miała 140 m długości, pochylnie i oświetlenie. Za jej wybudowanie Strabag zainkasuje ok. 8,5 mln zł.

Czytaj także:Sieć marketów wzywa do zwrotu produktu: może być niebezpieczny!

od 12 lat
Wideo

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 54

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
16 października, 02:58, Gość:

przełożyć ruch raz na jedną jezdnię raz na drugą.

wcześniej i dalej, są barierki które można otworzyć, a jak nie to zalac tymczasowo pas zieleni.

i najważniejsze:

tam sa po trzy pasy, zatem rano do miasta czynne 2 i jeden wyjazdowy,

a popołudniu odwrotnie, 2 pasy wyjazd z miasta, jeden wjazd.

w niedziele odwrotnie.

Jakoś się przeżyje - budowę tych dwóch mostów które sa 1km wcześniej się przeżyło.

16 października, 11:11, Gość:

Teraz pokazano jak buspasy zmniejszają ruch aut .

Jeśli ruch będzie kierowany to jeden autobus przewiezie tyle osób co 100 aut czyli przez miesiąc mieszkancy Psiego Pola mogliby jeździć autobusami a w korkach staliby tylko przyjezdni spoza Wrocławia

Buspasem mogli by puścić auta wiozące minimum 3 pasazerów to liczba aut spadłaby 3-4 razy gdyby ludzie się zorganizowali i brali sąsiadów lub ludzi z przystanków.

Ale Polacy wolą stać w półgodzinnych korkach

20 października, 21:56, czarownica:

Lecz się.

a 15 - 20 kilometrów korka to nie łaska zali

T
Troll

Czy ktoś w GW czyta te teksty przed wysłaniem do druku ? Wygląda że chyba nie ; Mysia wróć ( chociaż sprawdzali literówki i poprawność z linią partii ) ;

c
czarownica
16 października, 02:58, Gość:

przełożyć ruch raz na jedną jezdnię raz na drugą.

wcześniej i dalej, są barierki które można otworzyć, a jak nie to zalac tymczasowo pas zieleni.

i najważniejsze:

tam sa po trzy pasy, zatem rano do miasta czynne 2 i jeden wyjazdowy,

a popołudniu odwrotnie, 2 pasy wyjazd z miasta, jeden wjazd.

w niedziele odwrotnie.

Jakoś się przeżyje - budowę tych dwóch mostów które sa 1km wcześniej się przeżyło.

16 października, 11:11, Gość:

Teraz pokazano jak buspasy zmniejszają ruch aut .

Jeśli ruch będzie kierowany to jeden autobus przewiezie tyle osób co 100 aut czyli przez miesiąc mieszkancy Psiego Pola mogliby jeździć autobusami a w korkach staliby tylko przyjezdni spoza Wrocławia

Buspasem mogli by puścić auta wiozące minimum 3 pasazerów to liczba aut spadłaby 3-4 razy gdyby ludzie się zorganizowali i brali sąsiadów lub ludzi z przystanków.

Ale Polacy wolą stać w półgodzinnych korkach

Lecz się.

G
Gość
16 października, 02:58, Gość:

przełożyć ruch raz na jedną jezdnię raz na drugą.

wcześniej i dalej, są barierki które można otworzyć, a jak nie to zalac tymczasowo pas zieleni.

i najważniejsze:

tam sa po trzy pasy, zatem rano do miasta czynne 2 i jeden wyjazdowy,

a popołudniu odwrotnie, 2 pasy wyjazd z miasta, jeden wjazd.

w niedziele odwrotnie.

Jakoś się przeżyje - budowę tych dwóch mostów które sa 1km wcześniej się przeżyło.

Teraz pokazano jak buspasy zmniejszają ruch aut .

Jeśli ruch będzie kierowany to jeden autobus przewiezie tyle osób co 100 aut czyli przez miesiąc mieszkancy Psiego Pola mogliby jeździć autobusami a w korkach staliby tylko przyjezdni spoza Wrocławia

Buspasem mogli by puścić auta wiozące minimum 3 pasazerów to liczba aut spadłaby 3-4 razy gdyby ludzie się zorganizowali i brali sąsiadów lub ludzi z przystanków.

Ale Polacy wolą stać w półgodzinnych korkach

G
Gość
15 października, 13:19, Mieszkaniec Psiaka:

Niech miasto pomyśli jak rozwiązać sytuacje ruchu drogowego w okolic wjazdu na Psie-Pole bo obecnie (pomijając remont) jest ono dramatyczne, lata zaniedbań i odkładania inwestycji doprowadziły do sytuacji gdzie ludzie albo stoją w kilometrowych korkach, albo łamiąc przepisy jadą pod prąd Tylną i Sycowską pod samą szkołą miedzy dzieciakami. Same zakazy to nie wyjście. Tramwaju nie ma , a szynobus już ma parking i tan przepełniony. To o taką poprawę bezpieczeństwa walczy obecny Prezydent Wrocławia???

15 października, 13:28, Gość:

Miał robić buspas ale kierowcy wolą stać w korkach

15 października, 14:45, Mieszkaniec Psiaka:

Bus pas można zrobić dodatkowo nie paraliżując dodatkowo ruchu drogowego który przecież nie zniknie. Ale to oczywiście wymaga nakładów a ratusz woli wydawać kasę głupoty. Jak Sutryk zacznie budować ścieżki rowerowe i buspasy rozbudowując drogi a nie ich kosztem, sam na niego zagłosuje.

15 października, 16:28, Gość:

Buspas nie paraliżuje ruchu.

On sam jest ruchem i zwiększa ruch czyli przepustowość liczoną w osobach a zmniejsza liczbę aut czyli zmniejsza korek

Buspasy robi się tam gdzie ruch jest sparaliżowany bo jakby był płynny to po co robić buspas?

Dziwne że tak oczywiste rzeczy trzeba tłuamczyć i kierowcy nie rozumieją co działa na ich korzyść.

To jedyna droga jaką jeżdżą karetki i jak puszczą ruch naprzemiennie to wymyślą sposób aby na sygnał od dyspozytora lub na daleką syrenę zatrzymać całkowicie ruch.Można sobie wyobrażać jak długi będzie korek an obu pasach i jak wiele aut będzie musiało ociekać w tym korku aby zrobić kilkukilometrowy pas życia.Zatem niezależnie czy będzie buspas czy nie pierwszy ruch to zamkniecie jednego pasa na całej długości Krzywoustego.

To samo mylne myślenie na temat dróg rowerowych czy budowania buspasów poza jednia.

Drogi rowerowe nawet w jezdni służą kierowcom bo nie trzeba zmieniać pasa przy wyprzedzaniu roweru.Czyli to tak jakby dodatkowy pas dla aut.

Budowanie buspasa poza jezdnią również jest bez sensu bo jeśli już jest tak krytyczna systuacja ze buspas jest potrzebny to taniej wychodzi budowanie tramwaju niż praktycznie nowej jezdni.

Czuje że tam ktoś zginie bo wiemy ja się jeździ tą drogą a zamknięcia będą częste i słabo wyznaczone barierami

Buspas na czas budowy to idealne rozwiązanie które skróci korek i czas jazdy autobusem

15 października, 23:55, Gość:

Pan teoretyk się udzielił? KOlego, powiedz to kierowcom którzy stoją na armii Krajowej przez durnowaty busaps na Krakowskiej. Do momentu jego stworzenia (przepraszam - zagarnięcia jednego pasa) ruch na AK odbywał się płynnie do zjazdu ze slimaka. Teraz stoi AK.

Ścieżki rowerowe w jezdni umożliwiają wyprzedzenie rowerzysty bez zmianny pasa? ahahahahaha! :D Powiedz to keirowcom autobusów i ciężarówek na Kołłataja/P.Skargi. Tak samo na Grodzkiej, gdzie przez wprowadzenie ścieżki w jezdni pasy są bardzo wąskiee, że nawet osobówki zwalniają do prędkości jednośladu.

O zamykaniu jednego pasa na KRzywoustego nawet nie chę komentować. Chłoptasiu, zobacz jak wygląda Piłsudskiego czy K. Wielkiego/. Piłsudksiego miała być alternatywą (pytanie jaką???) dla zamknięetej W-Z, keidy Doopkiewicz chciał ją przerobić na deptak. Po wprowadzeniu ścieżek roweranckich Piłsudkiego to jednopasmwy korek.

Budowanie busapsa poza jezdnią to jedyne sensowne rozwiązanie - nie narusza ruchu indywidualnego a jednocześnie umożlwiia spokjny przejazd KZ. O udogodnineniach typu pas dla karetek nie muszę cyba wspominać?

Pojęcia nie masz o mieście. Piłsudskiego nie miała być żadną alternatywą dla trasy w-z.

Ruch z trasy w-z ma być przeneisiony na jednokierunkowe Podwale a w drugą stronę na Kościuszki

Ruch z Piłsudskiego był nieprzeniesiony szeroką uprzemysłowiona Swobodna.

30 lat temu zlikwidowano na niej jeden pas gdy była to droga krajowa.

Piłsudskiego to praktycznie deptak a dokładniej ulica handlowa i tak była projektowana przez Niemców jako spacerniak w stronę dworca.

G
Gość
15 października, 13:19, Mieszkaniec Psiaka:

Niech miasto pomyśli jak rozwiązać sytuacje ruchu drogowego w okolic wjazdu na Psie-Pole bo obecnie (pomijając remont) jest ono dramatyczne, lata zaniedbań i odkładania inwestycji doprowadziły do sytuacji gdzie ludzie albo stoją w kilometrowych korkach, albo łamiąc przepisy jadą pod prąd Tylną i Sycowską pod samą szkołą miedzy dzieciakami. Same zakazy to nie wyjście. Tramwaju nie ma , a szynobus już ma parking i tan przepełniony. To o taką poprawę bezpieczeństwa walczy obecny Prezydent Wrocławia???

15 października, 13:28, Gość:

Miał robić buspas ale kierowcy wolą stać w korkach

15 października, 14:45, Mieszkaniec Psiaka:

Bus pas można zrobić dodatkowo nie paraliżując dodatkowo ruchu drogowego który przecież nie zniknie. Ale to oczywiście wymaga nakładów a ratusz woli wydawać kasę głupoty. Jak Sutryk zacznie budować ścieżki rowerowe i buspasy rozbudowując drogi a nie ich kosztem, sam na niego zagłosuje.

15 października, 16:28, Gość:

Buspas nie paraliżuje ruchu.

On sam jest ruchem i zwiększa ruch czyli przepustowość liczoną w osobach a zmniejsza liczbę aut czyli zmniejsza korek

Buspasy robi się tam gdzie ruch jest sparaliżowany bo jakby był płynny to po co robić buspas?

Dziwne że tak oczywiste rzeczy trzeba tłuamczyć i kierowcy nie rozumieją co działa na ich korzyść.

To jedyna droga jaką jeżdżą karetki i jak puszczą ruch naprzemiennie to wymyślą sposób aby na sygnał od dyspozytora lub na daleką syrenę zatrzymać całkowicie ruch.Można sobie wyobrażać jak długi będzie korek an obu pasach i jak wiele aut będzie musiało ociekać w tym korku aby zrobić kilkukilometrowy pas życia.Zatem niezależnie czy będzie buspas czy nie pierwszy ruch to zamkniecie jednego pasa na całej długości Krzywoustego.

To samo mylne myślenie na temat dróg rowerowych czy budowania buspasów poza jednia.

Drogi rowerowe nawet w jezdni służą kierowcom bo nie trzeba zmieniać pasa przy wyprzedzaniu roweru.Czyli to tak jakby dodatkowy pas dla aut.

Budowanie buspasa poza jezdnią również jest bez sensu bo jeśli już jest tak krytyczna systuacja ze buspas jest potrzebny to taniej wychodzi budowanie tramwaju niż praktycznie nowej jezdni.

Czuje że tam ktoś zginie bo wiemy ja się jeździ tą drogą a zamknięcia będą częste i słabo wyznaczone barierami

Buspas na czas budowy to idealne rozwiązanie które skróci korek i czas jazdy autobusem

15 października, 23:55, Gość:

Pan teoretyk się udzielił? KOlego, powiedz to kierowcom którzy stoją na armii Krajowej przez durnowaty busaps na Krakowskiej. Do momentu jego stworzenia (przepraszam - zagarnięcia jednego pasa) ruch na AK odbywał się płynnie do zjazdu ze slimaka. Teraz stoi AK.

Ścieżki rowerowe w jezdni umożliwiają wyprzedzenie rowerzysty bez zmianny pasa? ahahahahaha! :D Powiedz to keirowcom autobusów i ciężarówek na Kołłataja/P.Skargi. Tak samo na Grodzkiej, gdzie przez wprowadzenie ścieżki w jezdni pasy są bardzo wąskiee, że nawet osobówki zwalniają do prędkości jednośladu.

O zamykaniu jednego pasa na KRzywoustego nawet nie chę komentować. Chłoptasiu, zobacz jak wygląda Piłsudskiego czy K. Wielkiego/. Piłsudksiego miała być alternatywą (pytanie jaką???) dla zamknięetej W-Z, keidy Doopkiewicz chciał ją przerobić na deptak. Po wprowadzeniu ścieżek roweranckich Piłsudkiego to jednopasmwy korek.

Budowanie busapsa poza jezdnią to jedyne sensowne rozwiązanie - nie narusza ruchu indywidualnego a jednocześnie umożlwiia spokjny przejazd KZ. O udogodnineniach typu pas dla karetek nie muszę cyba wspominać?

Nie ma problemu z wyprzedzaniem rowerzysty na Kołłątaja i p.Skargi.

Tam są dwa pasy dla aut po 275 cm i pas dla rowerów 150 cm co daje łącznie 7 m gdy autobus ma 260-265 cm a auta 170 zaś rowerzysta zabiera 70-80 cm,

Czyli autobus ma do rowerzysty ponad 70 cm a do auta niecały metr.

Oczywiscie ciężarówki nie mogą się tam swobodnie wyprzedzać na pełnej preckości i ten efekt nazywa się uspokojeniem ruchu.

Wszyscy muszą jechac 50 km/h utrzymując stosowne odstępy.

G
Gość
16 października, 10:38, Gość:

Może dobrym rozwiązaniem była by budowa obwodnicy Psiego Pola ?

Realna a nie jakaś wirtualna , pojawiająca się w obietnicach wyborczych jak tramwaj widmo????

Panie Prezydencie do dzieła !!!!

Wystarczy kolej miejska na Psie Pole i tramwaj.

Od auta się odzwyczajaj bo już a podane daty kiedy jazda autami spalinowymi będzie zakazana.W Niemczech wprowadzają na auta spalinowe kary podobne do tych co płaci przemysł. Ponoć ma być sprawiedliwe a kary są po to aby przyspieszyć wymianę aut na elektryczne

G
Gość

Może dobrym rozwiązaniem była by budowa obwodnicy Psiego Pola ?

Realna a nie jakaś wirtualna , pojawiająca się w obietnicach wyborczych jak tramwaj widmo????

Panie Prezydencie do dzieła !!!!

G
Gość

przełożyć ruch raz na jedną jezdnię raz na drugą.

wcześniej i dalej, są barierki które można otworzyć, a jak nie to zalac tymczasowo pas zieleni.

i najważniejsze:

tam sa po trzy pasy, zatem rano do miasta czynne 2 i jeden wyjazdowy,

a popołudniu odwrotnie, 2 pasy wyjazd z miasta, jeden wjazd.

w niedziele odwrotnie.

Jakoś się przeżyje - budowę tych dwóch mostów które sa 1km wcześniej się przeżyło.

G
Gość
15 października, 13:19, Mieszkaniec Psiaka:

Niech miasto pomyśli jak rozwiązać sytuacje ruchu drogowego w okolic wjazdu na Psie-Pole bo obecnie (pomijając remont) jest ono dramatyczne, lata zaniedbań i odkładania inwestycji doprowadziły do sytuacji gdzie ludzie albo stoją w kilometrowych korkach, albo łamiąc przepisy jadą pod prąd Tylną i Sycowską pod samą szkołą miedzy dzieciakami. Same zakazy to nie wyjście. Tramwaju nie ma , a szynobus już ma parking i tan przepełniony. To o taką poprawę bezpieczeństwa walczy obecny Prezydent Wrocławia???

15 października, 13:28, Gość:

Miał robić buspas ale kierowcy wolą stać w korkach

15 października, 14:45, Mieszkaniec Psiaka:

Bus pas można zrobić dodatkowo nie paraliżując dodatkowo ruchu drogowego który przecież nie zniknie. Ale to oczywiście wymaga nakładów a ratusz woli wydawać kasę głupoty. Jak Sutryk zacznie budować ścieżki rowerowe i buspasy rozbudowując drogi a nie ich kosztem, sam na niego zagłosuje.

15 października, 16:28, Gość:

Buspas nie paraliżuje ruchu.

On sam jest ruchem i zwiększa ruch czyli przepustowość liczoną w osobach a zmniejsza liczbę aut czyli zmniejsza korek

Buspasy robi się tam gdzie ruch jest sparaliżowany bo jakby był płynny to po co robić buspas?

Dziwne że tak oczywiste rzeczy trzeba tłuamczyć i kierowcy nie rozumieją co działa na ich korzyść.

To jedyna droga jaką jeżdżą karetki i jak puszczą ruch naprzemiennie to wymyślą sposób aby na sygnał od dyspozytora lub na daleką syrenę zatrzymać całkowicie ruch.Można sobie wyobrażać jak długi będzie korek an obu pasach i jak wiele aut będzie musiało ociekać w tym korku aby zrobić kilkukilometrowy pas życia.Zatem niezależnie czy będzie buspas czy nie pierwszy ruch to zamkniecie jednego pasa na całej długości Krzywoustego.

To samo mylne myślenie na temat dróg rowerowych czy budowania buspasów poza jednia.

Drogi rowerowe nawet w jezdni służą kierowcom bo nie trzeba zmieniać pasa przy wyprzedzaniu roweru.Czyli to tak jakby dodatkowy pas dla aut.

Budowanie buspasa poza jezdnią również jest bez sensu bo jeśli już jest tak krytyczna systuacja ze buspas jest potrzebny to taniej wychodzi budowanie tramwaju niż praktycznie nowej jezdni.

Czuje że tam ktoś zginie bo wiemy ja się jeździ tą drogą a zamknięcia będą częste i słabo wyznaczone barierami

Buspas na czas budowy to idealne rozwiązanie które skróci korek i czas jazdy autobusem

Pan teoretyk się udzielił? KOlego, powiedz to kierowcom którzy stoją na armii Krajowej przez durnowaty busaps na Krakowskiej. Do momentu jego stworzenia (przepraszam - zagarnięcia jednego pasa) ruch na AK odbywał się płynnie do zjazdu ze slimaka. Teraz stoi AK.

Ścieżki rowerowe w jezdni umożliwiają wyprzedzenie rowerzysty bez zmianny pasa? ahahahahaha! :D Powiedz to keirowcom autobusów i ciężarówek na Kołłataja/P.Skargi. Tak samo na Grodzkiej, gdzie przez wprowadzenie ścieżki w jezdni pasy są bardzo wąskiee, że nawet osobówki zwalniają do prędkości jednośladu.

O zamykaniu jednego pasa na KRzywoustego nawet nie chę komentować. Chłoptasiu, zobacz jak wygląda Piłsudskiego czy K. Wielkiego/. Piłsudksiego miała być alternatywą (pytanie jaką???) dla zamknięetej W-Z, keidy Doopkiewicz chciał ją przerobić na deptak. Po wprowadzeniu ścieżek roweranckich Piłsudkiego to jednopasmwy korek.

Budowanie busapsa poza jezdnią to jedyne sensowne rozwiązanie - nie narusza ruchu indywidualnego a jednocześnie umożlwiia spokjny przejazd KZ. O udogodnineniach typu pas dla karetek nie muszę cyba wspominać?

G
Gość
15 października, 14:44, Gość:

Wedlug roznych znawcow zmniejszenie ilosci pasow ruchu czy ich zwezanie nie wplywa na zwiekszenie korkow.

15 października, 16:41, Gość:

Korki nie zależą od ilości pasów tylko od płynności ruchu.

Jeśli na dowolnej drodze dobudujesz kilka pasów to korek będzie bo te pasy i tak przejdą w zwężenie zatem na nowych pasach będzie stało tylko więcej aut bo jakby korek wydłużyć na mniejszej ilości psów to jest jeszcze szansa uciec z korka i go objechać.

Jak zrobić 16 pasmową jezdnię to możesz tam tylko posuwać się w korku do przodu.

Dlatego jak są automatyczne systemy inżynierii ruchu to przy rozpoczęciu się korkowania na końcu korka zamyka się automatycznie pasy wszystkie czyli do zera aby nikt korka nie powiększał.

Aha. To dlaczego na Bielanach/Katowicach/Balicach z dwóch pasów A4 nagle robi się 10? Ci kierowcy nie mogliby jechać dwoma pasami do dwóch bramek? Przecież z tych 10 pasów i tak za bramkami robią sie 2. A jak kolizyjność wzrasta....

G
Gość
15 października, 17:00, wt:

Muszę się przyznać, że dzisiaj żałuje że nie zagłosowałem na kandydata PIS w wyborach samorządowych, który obiecywał poprawić sytuacje kierowców. Pomimo, że jest to ostatnia partia na którą bym zagłosował, że jest mi absolutnie z nimi nie po drodze, że będę się tego wstydził. Zagłosuje na każdego kto poprawi sytuacje kierowców.

No to s[wulgaryzm]iłeś. Po wuj sie wypowiadasz? 4 lata narzekacie na forum "mogłem nie głosować na suteneryka, no i co? pzyszły wybory i nic nie zrobiliście.

M
Mieszkanka
15 października, 12:18, Jrk1974:

Jestem ciekaw, ile do tej pory osób dziennie tą kładką przechodziło.

To że Ty z tego nie korzystasz nie oznacza, że ludzie z Piwnika mają być odcięci od cywilizacji. Życzę Ci żebyś też do pierwszego sklepu miał min.2km samochodem! Nawet nie masz pojęcia jak ciężko obecnie jest z komunikacją tego osiedla. Poza tym, dzieci do szkoły szły by w ciągu 10min. Obecnie są skazane na mpk (raz na pół godziny) lub pójście okrężną drogą. Ktoś kto tego nie odczuwa na co dzień niech sobie podaruje komentarze "A komu to potrzebne".

G
Gość

pewnie za 1/4 tej ceny można było zrobić przejście podziemne wygodniejsze dla niepełnosprawnych i rowerzystów i to bez żadnych wind podjazdów utrudnień ruchu itd.

no ale to Wroclove - tu przejścia podziemne się zasypuje bo są nienowoczesne, nie to co kładka z podjazdami i windami za 8 baniek

aż dziwne wręcz, że nie zrobiono tam świateł -= chyba tylko dlatego, że ktoś by zarobił nie 8 baniek a 1

G
Gość

a może by tak proacować nocą?

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska