Nowe utrudnienia dla kierowców na Psim Polu. Rusza budowa buspasa

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ruszają prace przy budowie buspasa na ulicy B. Krzywoustego we Wrocławiu. ZDIUM
Minionej nocy (z 10 na 11 kwietnia) zmieniono organizację ruchu na ulicy Bolesława Krzywoustego, zwężając lewy pas jezdni na jezdni prowadzącej do centrum. Buspas zostanie poprowadzony od zjazdu z estakady na wysokości mostu na rzece Widawie do skrzyżowania przy wyjeździe z parkingu CH Korona.

Buspas będzie liczył około 1240 metrów długości i jego budowa ma kosztować blisko 1,9 mln złotych. Wybuduje go firma Rotomat.

Jak informuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, rozbiórka oraz budowa kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału na Krzywoustego potrwają do dwóch miesięcy. Właśnie z tego powodu zwężono lewy pas jezdni, przylegający do zieleńca, na jezdni prowadzącej do centrum. Po zwężeniu pas ma 3 m szerokości. Wprowadzono również ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Wszystkie prace, czyli poszerzenie jezdni, budowa kanalizacji deszczowej, przeniesienie przystanku, likwidacja nieczynnej sieci wodno-kanalizacyjnej, przebudowa chodników oraz sygnalizacji świetlnej na odcinku od mostów na Widawie aż do wyjazdu z centrum handlowego przy skrzyżowaniu z Brucknera potrwają do września.

Przedstawiciele magistratu podkreślają, że buspas nie zabierze żadnego z pasów jezdni. Na ulicy Krzywoustego zostaną bowiem poszerzone dwa fragmenty jezdni, dzięki czemu powstanie trzeci pas. Odcinek, który zostanie poszerzony ma 312 m długości i zlokalizowany jest pomiędzy mostem na rzece Widawa (ok. 75 m od obiektu w kierunku centrum) a estakadą w ciągu ul. Kowalskiej w rejonie zjazdu na teren CH Korona. Ponadto, wykonawca wybuduje przystanek na wysokości głównego wejścia na teren CH Korona. W ramach zadania wybudowany zostanie też dodatkowy zjazd z jezdni bocznej obsługującej parking galerii handlowej w ul. B. Krzywoustego. Poszerzony do trzech pasów ruchu zostanie również odcinek o długości 126 m zlokalizowany w rejonie wyjazdu z centrum handlowego. Po przebudowie kierowcy nadal będą mieć możliwość wjazdu z ul. B. Krzywoustego bezpośrednio z buspasa na teren jezdni obsługującej parking przy CH Korona.

Buspas ma obsługiwać 14 linii autobusowych (118, 121, 128, 130, 131, 141, 151, 904, 911, 914, 921, 924 oraz N i D) kursujących z Psiego Pola w stronę centrum. To oznacza, że będą mogły po nim poruszać się nawet 42 autobusy na godzinę.

We Wrocławiu funkcjonuje 30 km wydzielonych pasów dla autobusów. W ostatnich latach powstały na ulicach Krakowskiej, Grabiszyńskiej i na Podwalu.

Zwierzęta też potrafią się śmiać

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
11 kwietnia, 12:58, Gość:

Ścieszkę rowerową po żądną tam jeszcze zrobić!!! Nie toco teraz! #TYLKOROWER!

Wtedy koszt tej przebudowy osiągnąłby kwotę 5 000 000 zł. We Wrocławiu , ścieżki rowerowe, to są drogie rzeczy. Poza, tym po drugiej stronie jedna już jest.

G
Gość
11 kwietnia, 16:41, metrobus:

Przykład kolejnej głupoty UM na korkowanie miasta ...

Chyba nie masz racji. Koncepcja tego buspasa to wyjątek, na skalę 20-lecia, a może i 30- lecia. Po raz pierwszy od dziesięcioleci będzie przebudowa drogi, taka że żadna grupa użytkowników nic nie straci. Oczywiście, jeśli publikowane założenia uznać, za wiarygodne.

G
Gość

Bardzo dobry pomysł, autobus nie będzie musiał włączać się do głównego ruchu, tylko pojedzie swoim pasem do przystanku pod koroną. Cała reszta kierowców z psiego pola do castoramy też.

G
Gość
11 kwietnia, 12:58, Gość:

Ścieszkę rowerową po żądną tam jeszcze zrobić!!! Nie toco teraz! #TYLKOROWER!

#TYLKOAUTO likeidowzc wszystkie sciezki i przywrocic normalny ruch kolowy w miescie!!

G
Gość

Zjeżdżając z mostu nad Widawą jest ograniczenie 40km, za 100m jest znak ograniczenia 70 km, za wjazdem na ORLEN jest odwołanie ograniczenia 40km. Więc kto tutaj rządzi?

G
Gość

A czemu przy okazji nie wybuduje się torów tramwajowych w miejscu powstającego bus pasa????

G
Gość
11 kwietnia, 14:19, Gość:

Co 3 pasy to nie jeden. Takie buspasy można budować. A nie tak jak na Grabiszyńskiej.

A po co budować te buspasy skoro za skrzyżowaniem jest po dwa pasy ruchu czyli uprzywilejowany autobus i tak musi się wbić na któryś z 2 pasów za skrzyżowaniem. Dlatego nikt nie myślał o budowie trzeciego pasa bo wjazd z przystanku na pas ruchu przed wyjazdem z Korony jest wygodniejszy dla kierowcy autobusu skręcającego w aleję Brucknera.

m
metrobus

Przykład kolejnej głupoty UM na korkowanie miasta ...

G
Gość
11 kwietnia, 12:58, Gość:

Ścieszkę rowerową po żądną tam jeszcze zrobić!!! Nie toco teraz! #TYLKOROWER!

Ścieżka rowerowa szeroka już jest wzdłuż tej ulicy. Druga moim zdaniem nie potrzebna.

G
Gość

Co 3 pasy to nie jeden. Takie buspasy można budować. A nie tak jak na Grabiszyńskiej.

G
Gość

i co z tego jak wszyscy będą bus pasem jezdzić

G
Gość

"gratulacje "dla władz miasta

Dodaj ogłoszenie