Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Estakady sposobem na wrocławskie korki? [WIZUALIZACJE]

Marcin Kaźmierczak
Estakada łącząca ul. Hallera z Klecińską
Estakada łącząca ul. Hallera z Klecińską Michał Jaros
Nowe estakady w trzech najbardziej zakorkowanych wjazdach do Wrocławia mogą zlikwidować korki w mieście - tak uważa poseł .Nowoczesnej Michał Jaros. Inwestycje miałyby kosztować 75 mln zł. Jaros wymieniany jest jako możliwy kandydat Nowoczesnej na prezydenta Wrocławia.

Trzy estakady miałyby powstać na wjeździe do miasta od południa w ciągu ul. Karkonoskiej: dwie nad skrzyżowaniem z ul. Zwycięską i Jeździecką oraz na jedna wlocie z ul. Wyścigowej w Karkonoską.
– Oczywiście, że trzeba tworzyć alternatywę dla ruchu samochodowego w postaci komunikacji zbiorowej, zarówno tej oferowanej przez MPK jak i kolej aglomeracyjną, a do tego budować parkingi P&R, ale nie wolno zapominać o kierowcach, którzy stoją w korkach – podkreśla Michał Jaros.

Najwięcej mieliby zyskać przede wszystkim kierowcy stojący codziennie w korku na ul. Zwycięskiej.
– To jedna z najwolniejszych ulic w Polsce, gdzie jedzie się przeciętnie 2 km/h. Estakada upłynniając ruch na Karkonoskiej pozwoliłaby dużo łatwiej wjechać w nią z ul. Zwycięskiej. Druga z kolei umożliwiłaby bezkolizyjny wjazd ze Zwycięskiej w Karkonoską – tłumaczy Jaros. – Dla upłynnienia ruchu na południu Wrocławia ważna jest też przebudowa węzła bielańskiego, o co będę apelował u premier Beaty Szydło, a także budowa wschodniej obwodnicy Wrocławia – dodaje.

Czwarta i piąta z estakad połączyłaby ul. Hallera z obwodnicą śródmiejską (ul. Klecińska) w okolicy FAT-u.
Obwodnica śródmiejska codziennie jest zakorkowana niemal w połowie. Korek zaczyna się na jednym wiadukcie a kończy na drugim. Zmieniłaby to właśnie estakada, która jednocześnie upłynniłaby ruch na ul. Grabiszyńskiej – twierdzi Michał Jaros. – Tam też powinny powstać prawoskręty umożliwiające wjazd z Grabiszyńskiej w Hallera – dodaje.

Estakady byłyby jednopasmowe i według wyliczeń Michała Jarosa budowa każdej z nich kosztowałaby miasto ok. 15 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska