Budowa nowych ścieżek rowerowych na Krzykach. Które powstaną, a z których zrezygnowano?

Andrzej Zwoliński
Tutaj miały powstać przejazdy rowerowe, kosztem części wysp rozdzielających pasy ruchu. Już wiadomo, że tej inwestycji nie będzie
Tutaj miały powstać przejazdy rowerowe, kosztem części wysp rozdzielających pasy ruchu. Już wiadomo, że tej inwestycji nie będzie Gazeta Wrocławska
Trasy rowerowe, które miały połączyć ścieżki na Ślężnej i Powstańców Śląskich nie powstaną. Dobiega za to końca, budowa trasy między Spiską i Borowską.

Miasto zdecydowało się unieważnić przetarg na wyłonienie wykonawcy ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Swobodnej. Po otwarciu kopert z ofertami, okazało się, że nawet ta z najniższą ceną przewyższa znacznie kwotę, którą miasto zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Są też dobre wiadomości dla rowerzystów, powoli dobiega końca budowa części pieszo-rowerowej obwodnicy Wrocławia - ścieżki między ulicami Spiską i Borowską.

Do przetargu dotyczącego kontraktu na budowę ścieżek wzdłuż ulicy Swobodnej, stanęły cztery firmy. Oferta z najkorzystniejszą ceną złożona przez Bickhardt Bau Polska, przekroczyła 2 mln 734 tys. zł. Tymczasem budżet inwestycji zaplanowano na poziomie 1 mln 959 tys. zł.

Budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Swobodnej zapowiadano już dwa lata temu. Miała liczyć ponad 300 metrów długości. Trasa miała połączyć istniejące już trasy na ul. Powstańców Śląskich i ul. Ślężnej. Według założeń Wrocławskich Inwestycji, miały zostać przebudowane obie jezdnie wlotu Powstańców Śląskich w Swobodną, miały tam powstać przejazdy rowerowe kosztem części wysp rozdzielających pasy ruchu. Ścieżka miała być budowana poza jezdnią, ale kosztem miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Swobodnej. Jej wschodni koniec miał łączyć się z istniejącymi drogami rowerowymi na skrzyżowaniu ze Ślężną. Trasa miała powstać do końca tego roku.

Są też dobre wiadomości dla rowerzystów

Kończy się budowa trasy rowerowej między ul. Spiską a Borowską. Inwestycja stanowi część powstającej pieszo-rowerowej obwodnicy Wrocławia. Południowy fragment tej obwodnicy nazywany jest Promenadą Krzycką, a wykańczany właśnie odcinek od Spiskiej do Borowskiej jest jej fragmentem. Przypomnijmy, że został zgłoszony do realizacji przez mieszkańców w ramach WBO. Obejmuje ponad pół kilometra i kosztował około 580 tysięcy złotych. Prace są na ukończeniu. Wykonawca usypuje pobocza i maluje oznakowanie.

Wraz z zakończeniem tego fragmentu, miasto ogłosi w ciągu 2 miesięcy przetargi na kolejne odcinki tej trasy (Borowska - Srebrnogórska, Srebrnogórska - Bardzka, Bardzka - Gazowa).
Inny fragment obwodnicy powstały również na zachodzie miasta. W ramach inwestycji przy wzgórzu Mikołajskim deweloper stworzył wzdłuż nasypu kolejowego ciąg pieszo-rowerowy łączący ul. Strzegomską z Legnicką .

Do zakończenia obwodnicy rowerowej Wrocławia potrzebnych jest jeszcze kilkadziesiąt mniejszych i większych inwestycji.

Rząd znosi kolejne ograniczenia.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tytuł sugeruje, że z jakiś dróg rowerowych zrezygnowano.

To, że przetarg nie doszedł do skutku nie znaczy że zrezygnowano.

Jest kryzys gospodarczy i niejedna firma nawet z innego województwa będzie szukać zleceń.

Nie można zrezygnować z odcinka drogi jeśli ona spina inne drogi w system.

Dziwne, że pisze się o drodze rowerowej w dzielnicy Fabryczna którą zbudowano rok temu, w artykule o Krzykach.Trwa budowa sztandarowej drogi rowerowej od Parku Południowego na Bielany.

Kończy się budowa drogi rowerowej na północnej granicy Krzyków czyli od Dworca Głównego w stronę fosy i dalej do ul.Traugutta a także pasów rowerowych wzdłuż Podwala i wzdłuż ul.Komuny Paryskiej. Od Piotra Skargi do Dworcowej już droga rowerowa jest otwarta od 2 tygodni. Oczekiwana jest w tym roku droga na Małachowskiego.Niestety nie ma decyzji w spawie ul.Pułaskiego a to obecnie najniebezpieczniejszy odcinek w mieście i najbardziej dziurawy.Zakończono budowę dróg rowerowym na wylocie z Krzyków. Tłumy ludzi jeżdżą np trasa T3 do Kobierzyc.

Fenomenalna droga rowerowa prowadzi z Gaju przez Jagodno aż do Nowych Lamowic. Ostatnio nowa droga rowerowa z Brochowa wzdłuż linii kolejowej do centrali chemicznej przy Buforowej dostała nasadzenia drzew.Jakiś rok temu powstała piękna droga rowerowa wzdłuż ulicy Konduktorskiej, bo to była zmora gdyż nie było tam pobocza ani chodników.

Powstała wspaniała droga rowerowa wyprowadzająca z Wrocławia.To dawna jezdnia ul.Logistycznej na Bielanach.Prowadzi aż do Domasławia. Ponad rok temu powstała piękna asfaltowa droga rowerowa od Alei Bielany wzdłuż ul.Towarowej .Też na Słonecznej.Jakieś dwa lata temu postała piękna droga rowerowa na wałach aż do Siechnic. Ostatnio wyasfaltowano ulicę Parkową w Ślęży którą rowerzysci wyjeżdżali na Komorowice.

W samej Slęzy między centrum miejscowości a Bielanami trwa dobudowanie brakującej ścieżki wraz miejscem rekreacji.

W tym roku ma być robiona droga rowerowa wzdłuż Opolskiej.Poszerzono czyli wyasfaltowano całą jezdnie drogi osiedlowej na której biegła ścieżka na Osiedlu Przyjaźni.

To tak starałem sie wskazać poprawę infrastruktury na południo Wrocławia wiec warto by wspomni też o kilkukilometrowej drodze wzdluz ul Grabiszyńskiej oraz wzdłuż Al.Solskiego.

Budowane są drogi na północnym wylocie z Wrocławia na Oborniki. Kończy się budowa kładki rowerowej na Zakrzowie. Tam też będzie zaraz budowana droga rowerowa na wylocie na Warszawę w stronę nowoprojektowanego osiedla.Ostatnio poprawiono drogę rowerową na ul.Jedności Narodowej oraz na Piaskowej i Kraińskiego.W ostatnich miesiącach zrobiono przejazd rowerowy pod zdemontowaną kładka na Kolejowej.Niestety niezrozumiała jest decyzja prezydenta odkładająca przeróbkę ul.Świdnickiej.W zamian Rynek jest już dostępny dla rowerzystów przez cała dobę.Zaraz ruszy budowa drogi rowerowej na Sądowej.Niewyłajana sie już pierwsze drogi na Długiej i Starogroblowej. Parę tygodni temu otworzono drogę rowerową na Fabrycznej.Powstaje droga rowerowa wraz Z TAT. Oddano drogi rowerowe po obu stronach Piłsudskiego oraz wzdłuż Promenady na Oławą, na Hubskiej. Oczekiwane są działania na ul.Bożego Ciała oraz Mościckiego, Hubskiej. Dzieje się choć wiele projektów leży na pólkach

G
Gość
6 maja, 09:27, Gość1:

Może zamiast wyp...ć pieniądze w błoto, naprawić np. jezdnią brukową na Powstańców Śl.

Są ważniejsze drogi niż Powstańców Śląskich

G
Gość1

Może zamiast wyp...ć pieniądze w błoto, naprawić np. jezdnią brukową na Powstańców Śl.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3