Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa nowych ścieżek rowerowych na Krzykach. Które powstaną, a z których zrezygnowano?

Andrzej Zwoliński
Tutaj miały powstać przejazdy rowerowe, kosztem części wysp rozdzielających pasy ruchu. Już wiadomo, że tej inwestycji nie będzie
Tutaj miały powstać przejazdy rowerowe, kosztem części wysp rozdzielających pasy ruchu. Już wiadomo, że tej inwestycji nie będzie Gazeta Wrocławska
Trasy rowerowe, które miały połączyć ścieżki na Ślężnej i Powstańców Śląskich nie powstaną. Dobiega za to końca, budowa trasy między Spiską i Borowską.

Miasto zdecydowało się unieważnić przetarg na wyłonienie wykonawcy ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Swobodnej. Po otwarciu kopert z ofertami, okazało się, że nawet ta z najniższą ceną przewyższa znacznie kwotę, którą miasto zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Są też dobre wiadomości dla rowerzystów, powoli dobiega końca budowa części pieszo-rowerowej obwodnicy Wrocławia - ścieżki między ulicami Spiską i Borowską.

Do przetargu dotyczącego kontraktu na budowę ścieżek wzdłuż ulicy Swobodnej, stanęły cztery firmy. Oferta z najkorzystniejszą ceną złożona przez Bickhardt Bau Polska, przekroczyła 2 mln 734 tys. zł. Tymczasem budżet inwestycji zaplanowano na poziomie 1 mln 959 tys. zł.

Budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Swobodnej zapowiadano już dwa lata temu. Miała liczyć ponad 300 metrów długości. Trasa miała połączyć istniejące już trasy na ul. Powstańców Śląskich i ul. Ślężnej. Według założeń Wrocławskich Inwestycji, miały zostać przebudowane obie jezdnie wlotu Powstańców Śląskich w Swobodną, miały tam powstać przejazdy rowerowe kosztem części wysp rozdzielających pasy ruchu. Ścieżka miała być budowana poza jezdnią, ale kosztem miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Swobodnej. Jej wschodni koniec miał łączyć się z istniejącymi drogami rowerowymi na skrzyżowaniu ze Ślężną. Trasa miała powstać do końca tego roku.

Są też dobre wiadomości dla rowerzystów

Kończy się budowa trasy rowerowej między ul. Spiską a Borowską. Inwestycja stanowi część powstającej pieszo-rowerowej obwodnicy Wrocławia. Południowy fragment tej obwodnicy nazywany jest Promenadą Krzycką, a wykańczany właśnie odcinek od Spiskiej do Borowskiej jest jej fragmentem. Przypomnijmy, że został zgłoszony do realizacji przez mieszkańców w ramach WBO. Obejmuje ponad pół kilometra i kosztował około 580 tysięcy złotych. Prace są na ukończeniu. Wykonawca usypuje pobocza i maluje oznakowanie.

Wraz z zakończeniem tego fragmentu, miasto ogłosi w ciągu 2 miesięcy przetargi na kolejne odcinki tej trasy (Borowska - Srebrnogórska, Srebrnogórska - Bardzka, Bardzka - Gazowa).
Inny fragment obwodnicy powstały również na zachodzie miasta. W ramach inwestycji przy wzgórzu Mikołajskim deweloper stworzył wzdłuż nasypu kolejowego ciąg pieszo-rowerowy łączący ul. Strzegomską z Legnicką .

Do zakończenia obwodnicy rowerowej Wrocławia potrzebnych jest jeszcze kilkadziesiąt mniejszych i większych inwestycji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska