Nowy pociąg Baltic Express będzie obsługiwany przez czeskiego przewoźnika państwowego České dráhy. Pociąg pojedzie z Pragi do Gdyni. Jak zapowiada PKP Intercity, połączenie pojawi się w zimowym rozkładzie jazdy w grudniu 2024 roku.
- Bardzo się cieszę, że z inicjatywy PKP Intercity powstają nowe połączenia. Nad projektem pracują wspólnie zespoły obu przewoźników. Biorąc pod uwagę znaczenie obsługiwanych miast i częstotliwość kursowania pociągów, będzie to bardzo dobra oferta dla pasażerów obu krajów – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Pociągiem z Wrocławia do Pragi
Dziennie tę trasę obsłużą, aż cztery pary pociągów. Wrocław już miał kiedyś bezpośrednie połączenie ze stolicą Czech, które obsługiwał przewoźnik Leo Express. To jednak zostało zawieszone podczas pandemii.
Oprócz Wrocławia Baltic Express będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, czyli w Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu. A także w mniejszych m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Po czeskiej stronie podróżni z Polski będą mogli wysiąść na stacji w Pardubicach.
W skład pociągu wejdą cztery wagony pasażerskie. Dokładne godziny odjazdów jeszcze nie są znane. Zostaną podane do wiadomości jesienią, po oficjalnym opublikowaniu nowego, zimowego rozkładu jazdy. Jednak przewoźnicy chcą, aby pociągi jeździły przez całą dobę – rano, w południe i w nocy.
Jesienią PKP PLK na linii kolejowej pomiędzy Kłodzkiem, a Międzylesiem planuje remont trasy. Prace mają się jednak zakończyć przed wdrożeniem nowego rozkładu jazdy. Umożliwi to szybsze przejazdy kolei. Jak deklaruje PKP, z Pragi do Wrocławia dojedziemy w mniej niż cztery godziny. Przejazd do Gdyni ma wynieść pięć godzin.
Zobacz też:
STUDIO EURO 2024 ODC. 6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?