Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Za 51 mln zł powstanie nowy przystanek kolejowy Wrocław Szczepin

Bartłomiej Łata, Błażej Organisty
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Paweł Relikowski
Za 51 mln zł (z czego 34,8 mln zł ze środków unijnych) zbudowany zostanie przystanek kolejowy Wrocław Szczepin.

Są pieniądze na budowę przystanku kolejowego Wrocław Szczepin i przebudowę wiaduktu kolejowego nad ulicą Długą. Wartość inwestycji to 51 mln zł, z czego 34,8 mln zł sfinansuje Unia Europejska. Umowę o dofinansowanie projektu podpisali w środę Przemysław Gorgol – p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych – oraz Ireneusz Merchel – prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nowy przystanek kolejowy na Szczepinie znajdzie się na trasie Kalety–Kluczbork–Oleśnica–Wrocław Mikołajów. Będzie zlokalizowany w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ul. Długą, po jego wschodniej stronie (czyli po tej samej stronie ulicy Długiej co Tesco).
Dzięki nowemu przystankowi mieszkańcy Szczepina zyskają łatwy dojazd koleją w kierunku Nadodrza, Sołtysowic, Wojnowa oraz Trzebnicy i Oleśnicy. Mieszkańcy osiedla będą mogli dojechać pociągiem także do centrum – do stacji Wrocław Mikołajów i na Dworzec Główny.

– W chwili obecnej osiedle jest kiepsko skomunikowane, więc inwestycja bezpośrednio poprawi komfort życia mieszkańców. W aglomeracjach takich jak Wrocław transport kolejowy ma być kompatybilny z transportem tramwajowym i autobusowym, tak żeby miasta było mniej zakorkowane i zanieczyszczone – argumentował wiceminister inwestycji i rozwoju, Witold Słowik.

Połączenie przystanku kolejowego z tramwajami i autobusami będzie możliwe dzięki planowanym peronom z dojściami, schodami, windami oraz wiatami, a także z systemem informacji pasażerskiej, który zostanie ulepszony także na Grabiszynie, Gądowie, przy Stadionie Wrocław i na Nadodrzu.

Wojewoda Paweł Hreniak zaznaczył, że planowany przystanek to nowe miejsce przesiadkowe, które w bardziej skoordynowany sposób pozwoli korzystać z transportu publicznego. Ale nie tylko publicznego, ponieważ skorzystają także kierowcy, bowiem wiadukt nad ulicą Długą będzie poszerzony. Ulica pod wiaduktem ma obecnie po jednym pasie w obu kierunkach. Dzięki zwiększeniu rozpiętości wiaduktu, droga będzie miała po dwa pasy. Po środku poprowadzona zostanie nowa trasa tramwajowa na Popowice. Przebudowa Długiej to jednak zadanie miasta, a konkretnie spółki Wrocławskie Inwestycje, która już raz unieważniła przetarg na budowę trasy tramwajowej na Popowice. Rozstrzygnięcie kolejnego zaplanowano na 29 maja.

Prezes PKP PLK zapewnia jednak, że przystanek Wrocław Szczepin będzie budowany, niezależnie od inwestycji miasta. Teraz czas na formalności, np. znalezienie wykonawcy. Ireneusz Merchel przewiduje, że nowy przystanek na Szczepinie może być gotowy przed 2020 rokiem. To plan optymistyczny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska