Ważny most kolejowy pod Wrocławiem w złym stanie. Na remont czeka od lat

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Udostępnij:
Mosty nad Odrą przed Brzegiem Dolnym muszą iść do remontu. Ze względu na ich stan techniczny ruch odbywa się tylko jednym torem, co powoduje utrudnienia w transporcie zarówno towarowym, jak i pasażerskim. Kolejarze o konieczności naprawy wiedzą od lat. Teraz podali kolejną datę.

Mosty kolejowe w Brzegu Dolnym są w złym stanie

Z tego powodu ruch odcinku Księginice - Brzeg Dolny linii kolejowej nr 273 prowadzącej z Wrocławia do Rzepina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów i Kostrzyn nad Odrą odbywa się jednym torem.

Mosty mają prawie 400 metrów długości i leżą na 9 betonowych filarach. Ta ważna przeprawa nad Odrą stanowi wąskie gardło na Nadodrzance - głównej linii kolejowej łączącej Dolny Śląsk z portami w Szczecinie i Świnoujściu. W razie awarii pociągi towarowe stoją, a pasażerowie ze składów osobowych muszą korzystać z autobusów zastępczych.

Kolejowa spółka PKP PLK poinformowała, że przygotuje projekt modernizacji tej linii kolejowej wraz z remontem mostów.

"Będą przeprowadzone badania wytrzymałościowe obiektu. Wyniki badań pozwolą ustalić zakres prac - rozbiórkę, przebudowę lub budowę nowych obiektów. Projekt dotyczy także sieci trakcyjnej" - przekazuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Po zakończeniu prac możliwy będzie przejazd pociągów z prędkością 120 km/h oraz większym niż obecnie tonażem.

Remont odkładany od lat

Projekt modernizacji - jeśli kolejarzom uda się do końca maja wygrać wykonawcę - ma być gotowy na przełomie 2022 i 2023 roku. To kolejne terminy podawane przez kolejarzy. Wcześniej PKP PLK obiecywała, że wykonawca projektu będzie wybrany na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Następnie, we wrześniu 2019 r. Mirosław Siemieniec powiedział, że ogłoszenie zamówienia na wykonanie projektu nastąpi w drugiej połowie 2020 r., a przebudowa mogłaby być zrobiona w latach 2021 – 2027. Później zapowiadano, że projekt budowlany wraz z pozwoleniem na budowę dla mostu kolejowego oraz przebudowę odcinka Księginice – Brzeg Dolny będzie gotowy do 2022 r.

PKP PLK ogłosiły postępowanie na „Opracowanie dokumentacji projektowej dla szlaku Księginice – Brzeg Dolny wraz z nadzorem autorskim” 2 kwietnia. Na wykonawców czeka do 17 maja.

Ważny most kolejowy pod Wrocławiem w złym stanie. Na remont ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosjanie atakują swoich

Wideo

Komentarze 51

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mój kochaś z KD

Działaczka Biedronia odchodząc ze spółki dostała odprawę. Zdecydował o tym... jej ukochany!

Odrowska startuje z 8. miejsca na liście Wiosny do Parlamentu Europejskiego na Dolnym Śląsku. Zapowiada walkę o lepsze warunki pracy dla nauczycieli i wyższe wynagrodzenia w sektorze publicznym. Domyślamy się, że przynajmniej tak wysokie jak wypłata, którą miała w Kolejach Dolnośląskich.

Zatrudnił ją prezes Piotr Rachwalski (46 l.), czyli... prywatnie jej partner! Według naszych informacji, została specjalistą od public relations z pensją ok. 7000 zł brutto. To jednak dopiero początek historii. W grudniu 2018 r. nad chwalonym wszem i wobec prezesem Rachwalskim zawisły czarne chmury.

Na Dolnym Śląsku zmienił się układ rządzący w sejmiku i było pewne, że lada dzień zmiany dosięgną także jego. Zebranie rady nadzorczej, która w planach miała zmiany w zarządzie, zaplanowano na 4 stycznia. Dzień przed tą datą, Rachwalski zwolnił jednak z pracy... Odrowską!

Dlaczego? Jak nie wiadomo, o co chodzi, wiadomo, że chodzi o pieniądze! Otóż prezes zwolnił swoją partnerkę z obowiązku świadczenia pracy przez okres trzymiesięcznego wypowiedzenia.

Podjął też decyzję, by spółka wypłaciła jej odprawę przysługującą np. członkom zarządu – trzy dodatkowe pensje, czyli w około 21 tys. zł! A to oznacza, że od 1 lutego Odrowska nie przepracowała ani jednego dnia, a dostała wynagrodzenie za 6 miesięcy pracy!

W tym czasie mogła bez przeszkód uczestniczyć w wiecach poparcia dla strajkujących nauczycieli czy zbierać podpisy pod listami Wiosny. Gdy zapytaliśmy prezesa o powody takiej hojności, odpowiedział, że okoliczności odejścia z firmy są sprawą pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.

To samo powtórzyła nam Katarzyna Odrowska. – Czy wpływ na przyznanie odprawy miał pani związek z panem Rachwalskim? – dopytujemy. – Nie będę tego komentować – ucięła rozmowę. Z Robertem Biedroniem nie udało nam się wczoraj skontaktować.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/katarzyna-odrowska-dostala-odprawe-w-kolejach-dolnoslaskich/bx3fyfg?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt

m
miastowy z Katowic

We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- Ws iocław W siebodzki - Ws iobudka - Ws idnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa z wsioków.

P
Panicz z Warszawy

Ws iocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Mirska, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

d
do miejscowy

Zapytaj ws iocławski śmieciu matkę, ile śniegu między kopyta napchała, że takiego bałwana jak ty urodziła. Byłeś zimny i śliski po porodzie więc wypadłeś jej z rąk na posadzkę. Kupę masz zamiast mózgu i aż dziw bierze, że umiesz pisać.

d
do Doktor Prozac

Zapytaj ws iocławski śmieciu matkę, ile śniegu między kopyta napchała, że takiego bałwana jak ty urodziła. Byłeś zimny i śliski po porodzie więc wypadłeś jej z rąk na posadzkę. Kupę masz zamiast mózgu i aż dziw bierze, że umiesz pisać.

c
czarna owca z Wągrowca

Działaczka Biedronia odchodząc ze spółki dostała odprawę. Zdecydował o tym... jej ukochany!

Odrowska startuje z 8. miejsca na liście Wiosny do Parlamentu Europejskiego na Dolnym Śląsku. Zapowiada walkę o lepsze warunki pracy dla nauczycieli i wyższe wynagrodzenia w sektorze publicznym. Domyślamy się, że przynajmniej tak wysokie jak wypłata, którą miała w Kolejach Dolnośląskich.

Zatrudnił ją prezes Piotr Rachwalski (46 l.), czyli... prywatnie jej partner! Według naszych informacji, została specjalistą od public relations z pensją ok. 7000 zł brutto. To jednak dopiero początek historii. W grudniu 2018 r. nad chwalonym wszem i wobec prezesem Rachwalskim zawisły czarne chmury.

Na Dolnym Śląsku zmienił się układ rządzący w sejmiku i było pewne, że lada dzień zmiany dosięgną także jego. Zebranie rady nadzorczej, która w planach miała zmiany w zarządzie, zaplanowano na 4 stycznia. Dzień przed tą datą, Rachwalski zwolnił jednak z pracy... Odrowską!

Dlaczego? Jak nie wiadomo, o co chodzi, wiadomo, że chodzi o pieniądze! Otóż prezes zwolnił swoją partnerkę z obowiązku świadczenia pracy przez okres trzymiesięcznego wypowiedzenia.

Podjął też decyzję, by spółka wypłaciła jej odprawę przysługującą np. członkom zarządu – trzy dodatkowe pensje, czyli w około 21 tys. zł! A to oznacza, że od 1 lutego Odrowska nie przepracowała ani jednego dnia, a dostała wynagrodzenie za 6 miesięcy pracy!

W tym czasie mogła bez przeszkód uczestniczyć w wiecach poparcia dla strajkujących nauczycieli czy zbierać podpisy pod listami Wiosny. Gdy zapytaliśmy prezesa o powody takiej hojności, odpowiedział, że okoliczności odejścia z firmy są sprawą pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.

To samo powtórzyła nam Katarzyna Odrowska. – Czy wpływ na przyznanie odprawy miał pani związek z panem Rachwalskim? – dopytujemy. – Nie będę tego komentować – ucięła rozmowę. Z Robertem Biedroniem nie udało nam się wczoraj skontaktować.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/katarzyna-odrowska-dostala-odprawe-w-kolejach-dolnoslaskich/bx3fyfg?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt

J
Jakub Madrjas

A i tym sku rwielom z ws iocławsia tez zabronic jezdzić pociagami po Dolnym Slasku

I woogole zakaz pisania bzdur na temat Lwowka

Niech ws ioclaw swoje scieki szczochy z odry pije

K
Krzysztof Czarnecki

Tylko kury i kaczki będą miały świetny dojazd na targ do Wrocławia na Wsiebodzkim. A co z sudeckimi kurortami Karpaczem, Kowarami, Lwówkiem, gdzie mieszkańcy potrzebują pociągów???

M
Marek Kramarz

Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Mirska. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.

Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.

m
miastowy z Katowic

We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- Ws iocław W siebodzki - Ws iobudka - Ws idnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa z wsioków.

b
bekacz z tramwaju

Ws iocław Ws iebodzki - Ws iobudka - Ws idnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

P
Panicz z Warszawy

Ws iocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Mirska, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

d
do śmiecia z Ws iocławia

Zapytaj ws iocławski śmieciu matkę, ile śniegu między kopyta napchała, że takiego bałwana jak ty urodziła. Byłeś zimny i śliski po porodzie więc wypadłeś jej z rąk na posadzkę. Kupę masz zamiast mózgu i aż dziw bierze, że umiesz pisać.

d
do debila z Ws iocławia

Ty kretynie z Ws iocławia nie możesz mieć wodogłowia, bo nie masz głowy. Tylko dwie du py, a zamiast mózgu śmi erdzącą kupę. Przyjedź w góry ci oto a rozkwaszę ci japę tak, że zapomnisz, jak trafić na ten portal. Choć nie sądzę, żebyś miał tyle odwagi, bo takie świry jak ty mocne są tylko anonimowo w internecie. W realu zes rałbyś się w gacie na sam mój widok.

m
miastowy z Katowic

We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- Ws iocław W siebodzki - Ws iobudka - Ws idnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa z wsioków.

Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie