Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ważny most kolejowy pod Wrocławiem w złym stanie. Na remont czeka od lat

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Mosty nad Odrą przed Brzegiem Dolnym muszą iść do remontu. Ze względu na ich stan techniczny ruch odbywa się tylko jednym torem, co powoduje utrudnienia w transporcie zarówno towarowym, jak i pasażerskim. Kolejarze o konieczności naprawy wiedzą od lat. Teraz podali kolejną datę.

Mosty kolejowe w Brzegu Dolnym są w złym stanie

Z tego powodu ruch odcinku Księginice - Brzeg Dolny linii kolejowej nr 273 prowadzącej z Wrocławia do Rzepina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów i Kostrzyn nad Odrą odbywa się jednym torem.

Mosty mają prawie 400 metrów długości i leżą na 9 betonowych filarach. Ta ważna przeprawa nad Odrą stanowi wąskie gardło na Nadodrzance - głównej linii kolejowej łączącej Dolny Śląsk z portami w Szczecinie i Świnoujściu. W razie awarii pociągi towarowe stoją, a pasażerowie ze składów osobowych muszą korzystać z autobusów zastępczych.

Kolejowa spółka PKP PLK poinformowała, że przygotuje projekt modernizacji tej linii kolejowej wraz z remontem mostów.

"Będą przeprowadzone badania wytrzymałościowe obiektu. Wyniki badań pozwolą ustalić zakres prac - rozbiórkę, przebudowę lub budowę nowych obiektów. Projekt dotyczy także sieci trakcyjnej" - przekazuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. Po zakończeniu prac możliwy będzie przejazd pociągów z prędkością 120 km/h oraz większym niż obecnie tonażem.

Remont odkładany od lat

Projekt modernizacji - jeśli kolejarzom uda się do końca maja wygrać wykonawcę - ma być gotowy na przełomie 2022 i 2023 roku. To kolejne terminy podawane przez kolejarzy. Wcześniej PKP PLK obiecywała, że wykonawca projektu będzie wybrany na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Następnie, we wrześniu 2019 r. Mirosław Siemieniec powiedział, że ogłoszenie zamówienia na wykonanie projektu nastąpi w drugiej połowie 2020 r., a przebudowa mogłaby być zrobiona w latach 2021 – 2027. Później zapowiadano, że projekt budowlany wraz z pozwoleniem na budowę dla mostu kolejowego oraz przebudowę odcinka Księginice – Brzeg Dolny będzie gotowy do 2022 r.

PKP PLK ogłosiły postępowanie na „Opracowanie dokumentacji projektowej dla szlaku Księginice – Brzeg Dolny wraz z nadzorem autorskim” 2 kwietnia. Na wykonawców czeka do 17 maja.

Ważny most kolejowy pod Wrocławiem w złym stanie. Na remont ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska