Po Euro 2012 peron szósty Dworca Głównego wykorzystywany był jedynie przez pociągi przywożące zorganizowane grupy kibiców na mecze piłkarskiego Śląska i żużlowej Sparty. Dla podróżnych dojeżdżających na co dzień na wrocławski dworzec był niepraktyczny, ponieważ zejście z niego prowadziło jedynie na ul. Suchą. Zmieni się to jesienią tego roku, gdy zakończy się przebudowa. PKP Polskie Linie Kolejowe zapłacą za nią 7,4 mln zł.
W ramach remontu peron zostanie połączony z głównym tunelem dworca, przy którym znajdują się kasy. Sama krawędź peronu zostanie też wydłużona do 200 metrów. Powstaną także windy dla osób niepełnosprawnych i z dużym bagażem. Do peronu VI podobnie jak do V będzie dochodził jeden tor. Nie będzie zadaszenia, powstaną za to trzy wiaty przystankowe. Dotychczasowe zejście na ul. Suchą zostanie utrzymane.
Pasażerowie najbardziej zyskają na połączeniu peronu z głównym tunelem. Bez tego dałoby się jedynie - tak jak dotychczas - wyjść z niego na ul. Suchą. Po remoncie utrzymane zostaną też kasy od strony ul. Suchej oraz tzw. dworzec nocny, który umożliwia bezpieczne oczekiwanie na pociąg pomiędzy północą a godz. 4, gdy hol główny dworca jest zamykany.
Remont i przywrócenie peronu szóstego do normalnego ruchu jest także niezbędny, aby odkorkować dworzec i dobiegającą do niego estakadę. Bez tego część pociągów wjeżdżających do Wrocławia aż z trzech kierunków - północy, zachodu i wschodu - w dalszym ciągu w godzinach szczytu będą musiały zatrzymywać się na estakadzie w okolicy Teatru Polskiego i wiaduktu nad ul. Zielińskiego. A połączeń z roku na rok przybywa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?