Wasze zdjęcia
    Galeria wrocławskich kotów

    Dzień Kota 2019

    Rozwiń
    Trwa remont na Dworcu Głównym. Nowy peron będzie gotowy...

    Trwa remont na Dworcu Głównym. Nowy peron będzie gotowy jesienią (ZDJĘCIA, FILM)

    MK

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Trwa rozbudowa peronu 6 wrocławskiego Dworca Głównego
    1/8
    przejdź do galerii

    Trwa rozbudowa peronu 6 wrocławskiego Dworca Głównego ©Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa

    Do jesieni potrwa przebudowa peronu szóstego na wrocławskim Dworcu Głównym. Pociągi nie zatrzymują się przy nim od Euro 2012. Uruchomienie peronu jest jednak niezbędne, bo dworzec robi się za ciasny dla coraz większej liczby pociągów, które muszą stać w korku na estakadzie, aby wjechać na perony.
    Po Euro 2012 peron szósty Dworca Głównego wykorzystywany był jedynie przez pociągi przywożące zorganizowane grupy kibiców na mecze piłkarskiego Śląska i żużlowej Sparty. Dla podróżnych dojeżdżających na co dzień na wrocławski dworzec był niepraktyczny, ponieważ zejście z niego prowadziło jedynie na ul. Suchą. Zmieni się to jesienią tego roku, gdy zakończy się przebudowa. PKP Polskie Linie Kolejowe zapłacą za nią 7,4 mln zł.

    W ramach remontu peron zostanie połączony z głównym tunelem dworca, przy którym znajdują się kasy.
    Sama krawędź peronu zostanie też wydłużona do 200 metrów. Powstaną także windy dla osób niepełnosprawnych i z dużym bagażem. Do peronu VI podobnie jak do V będzie dochodził jeden tor. Nie będzie zadaszenia, powstaną za to trzy wiaty przystankowe. Dotychczasowe zejście na ul. Suchą zostanie utrzymane.



    Pasażerowie najbardziej zyskają na połączeniu peronu z głównym tunelem. Bez tego dałoby się jedynie - tak jak dotychczas - wyjść z niego na ul. Suchą. Po remoncie utrzymane zostaną też kasy od strony ul. Suchej oraz tzw. dworzec nocny, który umożliwia bezpieczne oczekiwanie na pociąg pomiędzy północą a godz. 4, gdy hol główny dworca jest zamykany.

    Remont i przywrócenie peronu szóstego do normalnego ruchu jest także niezbędny, aby odkorkować dworzec i dobiegającą do niego estakadę. Bez tego część pociągów wjeżdżających do Wrocławia aż z trzech kierunków - północy, zachodu i wschodu - w dalszym ciągu w godzinach szczytu będą musiały zatrzymywać się na estakadzie w okolicy Teatru Polskiego i wiaduktu nad ul. Zielińskiego. A połączeń z roku na rok przybywa.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (60)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kolej w Wroclawiu

    Dyzio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    A co z Swiebodzkim?Skoro Główny się korkuje,To czy nie czas wykorzystać Dworca Swiebodzkiego?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dworzec Przelotowy

    pat_jam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Błąd, Błąd, Błąd - strata czasu!!! Trzeba jak najmocniej promować to, aby dworzec Wrocław Główny był dworcem przelotowym zarówno dla kolei lokalnej (miejskiej, regionalnej), jak i kolei...rozwiń całość

    Błąd, Błąd, Błąd - strata czasu!!! Trzeba jak najmocniej promować to, aby dworzec Wrocław Główny był dworcem przelotowym zarówno dla kolei lokalnej (miejskiej, regionalnej), jak i kolei dalekobieżnej. Geograficznie Wrocław ma to szczęście, że duża część sypialni miasta znajduje się po stronie zachodniej miasta wokół 5 rozgałęzionych wylotów z miasta, a wokół dworca Brochów powstają "zamierające" tereny kolejowe dawniej obsługujące zakłady wzdłuż ul. Krakowskiej. pociąg na dworcu głównym powinien przebywać jak najkrócej.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I jeszcze żeby jak najkrócej pociągi na nim stały

    higiena.pl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16

    Bo mniej smrodu z Wrocławia zabiorą w dalszą podróż.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Peron V

    Dwdtr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 15

    Do pana redaktora,peron V posiada 2 (słownie:dwa tory)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pustka

    troll jaskiniowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14

    A niby skąd ony "redaktor "ma to wiedzieć ? Jak ony artykuły skrobie za biurkiem lub w domu a dworcowej infrastruktury nie widział od dawien dawna :? A tory są faktycznie 2 1 to ślepy tor od...rozwiń całość

    A niby skąd ony "redaktor "ma to wiedzieć ? Jak ony artykuły skrobie za biurkiem lub w domu a dworcowej infrastruktury nie widział od dawien dawna :? A tory są faktycznie 2 1 to ślepy tor od strony ":grzyba " i Brochowa a 2 tor przelotowy kierunku Grabiszyna na Brochów;zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Cała prawda o linii lwóweckiej zniszczonej przez Koleje Dolnośląskie za prezesury P. Rachwalskiego

    Michał Nadolski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21

    Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, gdyż:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie,...rozwiń całość

    Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, gdyż:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
    2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
    3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

    Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie hejtuję Lwówka

    nie hejtuję Lwówka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

    nie hejtuję Lwówka
    proszę o 13 kciuków w górę i obraźliwy komentarz KD Trolla pod nim


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ile się będziesz jeszcze spruwał?

    DW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 20

    Spadaj do tego Lwówka i przestań napierdalać o tym wygwizdowie.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I jest nasz etatowy troll z Kolei Dolnośląskich :)

    Wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 1

    Pochwalisz się w końcu kto ci obił ryja w tym Lwówku, zasrany śmieciu, że masz teraz uczulenie na jego punkcie? Jak psychiatrzy zrezygnowali z twojego leczenia, to zawsze jeszcze jest utylizacja.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale ubaw !

    Polski niewolnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18

    Znowu pojawił się troll kolejowy z Kolei Dolnośląskich. To hejt Lwówka ! Ratunku ! Policja namierzcie go !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - AKTUALIZACJA!!!

    Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17

    Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku,...rozwiń całość

    Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

    Kamil Styrna
    Krzysztof Czarnecki
    Maciej Miłosz
    Wiktor Lis
    Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

    Radosław Miśta
    Grzegorz Jóźwicki
    Rafał Skrzatek
    Marek Świtalski
    Jakub Adamczyk
    Dariusz Wojciechowski
    Tomasz Warszawski
    Adam Mikołaj Maćkowiak
    Bartosz Jewsiewicki
    Damian Chrustowski
    Maciej Gorzechowski
    Robert Mitura
    Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

    Grzegorz Oleś "Światowid"
    Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

    Jakub Madrjas
    Michał Szymajda
    Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

    Maciej Medyk
    Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

    Andrzej Sosna
    Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

    Michał Nadolski
    Agnieszka Szymkiewicz
    Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

    Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie potencjalnych czytelników przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
    Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
    Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

    Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A do Sobótki żaden pociąg nie spóźnił się od 30 lat!

    sołtys Sobótki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19

    Można? Można!

    Każda linia kolejowa w okolicach Wrocławia powinna tak samo wyglądać jak linia do Sobótki.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE TO NAJWIĘKSZE GÓWNO NA POLSKICH TORACH!!!

    lucyzucker (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17

    Lepiej niech zabiorą się za sprzątanie gówien w Impulsach, bo te jeżdżą z kiblami zawalonym gównem:...rozwiń całość

    Lepiej niech zabiorą się za sprzątanie gówien w Impulsach, bo te jeżdżą z kiblami zawalonym gównem:
    http://boleslawiec.naszemiasto.pl/artykul/to-wcale-nie-jest-smieszne-awaria-drzwi-w-toalecie-pociagu,4585241,art,t,id,tm.htmlzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica

    bekacz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 1

    Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby ze sobą trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo