Trwa remont na Dworcu Głównym. Nowy peron będzie gotowy jesienią (ZDJĘCIA, FILM)

mkZaktualizowano 
Trwa rozbudowa peronu 6 wrocławskiego Dworca Głównego Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Do jesieni potrwa przebudowa peronu szóstego na wrocławskim Dworcu Głównym. Pociągi nie zatrzymują się przy nim od Euro 2012. Uruchomienie peronu jest jednak niezbędne, bo dworzec robi się za ciasny dla coraz większej liczby pociągów, które muszą stać w korku na estakadzie, aby wjechać na perony.

Po Euro 2012 peron szósty Dworca Głównego wykorzystywany był jedynie przez pociągi przywożące zorganizowane grupy kibiców na mecze piłkarskiego Śląska i żużlowej Sparty. Dla podróżnych dojeżdżających na co dzień na wrocławski dworzec był niepraktyczny, ponieważ zejście z niego prowadziło jedynie na ul. Suchą. Zmieni się to jesienią tego roku, gdy zakończy się przebudowa. PKP Polskie Linie Kolejowe zapłacą za nią 7,4 mln zł.

W ramach remontu peron zostanie połączony z głównym tunelem dworca, przy którym znajdują się kasy. Sama krawędź peronu zostanie też wydłużona do 200 metrów. Powstaną także windy dla osób niepełnosprawnych i z dużym bagażem. Do peronu VI podobnie jak do V będzie dochodził jeden tor. Nie będzie zadaszenia, powstaną za to trzy wiaty przystankowe. Dotychczasowe zejście na ul. Suchą zostanie utrzymane.

Pasażerowie najbardziej zyskają na połączeniu peronu z głównym tunelem. Bez tego dałoby się jedynie - tak jak dotychczas - wyjść z niego na ul. Suchą. Po remoncie utrzymane zostaną też kasy od strony ul. Suchej oraz tzw. dworzec nocny, który umożliwia bezpieczne oczekiwanie na pociąg pomiędzy północą a godz. 4, gdy hol główny dworca jest zamykany.

Remont i przywrócenie peronu szóstego do normalnego ruchu jest także niezbędny, aby odkorkować dworzec i dobiegającą do niego estakadę. Bez tego część pociągów wjeżdżających do Wrocławia aż z trzech kierunków - północy, zachodu i wschodu - w dalszym ciągu w godzinach szczytu będą musiały zatrzymywać się na estakadzie w okolicy Teatru Polskiego i wiaduktu nad ul. Zielińskiego. A połączeń z roku na rok przybywa.

Wideo

Materiał oryginalny: Trwa remont na Dworcu Głównym. Nowy peron będzie gotowy jesienią (ZDJĘCIA, FILM) - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 56

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
D
Dyzio

A co z Swiebodzkim?Skoro Główny się korkuje,To czy nie czas wykorzystać Dworca Swiebodzkiego?

zgłoś
t
troll jaskiniowy

A niby skąd ony "redaktor "ma to wiedzieć ? Jak ony artykuły skrobie za biurkiem lub w domu a dworcowej infrastruktury nie widział od dawien dawna :? A tory są faktycznie 2 1 to ślepy tor od strony ":grzyba " i Brochowa a 2 tor przelotowy kierunku Grabiszyna na Brochów;

zgłoś
h
higiena.pl

Bo mniej smrodu z Wrocławia zabiorą w dalszą podróż.

zgłoś
p
pat_jam

Błąd, Błąd, Błąd - strata czasu!!! Trzeba jak najmocniej promować to, aby dworzec Wrocław Główny był dworcem przelotowym zarówno dla kolei lokalnej (miejskiej, regionalnej), jak i kolei dalekobieżnej. Geograficznie Wrocław ma to szczęście, że duża część sypialni miasta znajduje się po stronie zachodniej miasta wokół 5 rozgałęzionych wylotów z miasta, a wokół dworca Brochów powstają "zamierające" tereny kolejowe dawniej obsługujące zakłady wzdłuż ul. Krakowskiej. pociąg na dworcu głównym powinien przebywać jak najkrócej.

zgłoś
D
Dwdtr

Do pana redaktora,peron V posiada 2 (słownie:dwa tory)

zgłoś
W
Wrocławianin

Pochwalisz się w końcu kto ci obił ryja w tym Lwówku, zasrany śmieciu, że masz teraz uczulenie na jego punkcie? Jak psychiatrzy zrezygnowali z twojego leczenia, to zawsze jeszcze jest utylizacja.

zgłoś
D
DW

Spadaj do tego Lwówka i przestań napierdalać o tym wygwizdowie.

zgłoś
W
Wrocławianin

Pochwalisz się w końcu kto ci obił ryja w tym Lwówku, zasrany śmieciu, że masz teraz uczulenie na jego punkcie? Jak psychiatrzy zrezygnowali z twojego leczenia, to zawsze jeszcze jest utylizacja.

zgłoś
D
DW

Spadaj do tego Lwówka i przestań napierdalać o tym wygwizdowie.

zgłoś
M
Michał Nadolski

Linia do Lwówka jest wyjątkowo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, gdyż:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

zgłoś
n
nie hejtuję Lwówka

nie hejtuję Lwówka
proszę o 13 kciuków w górę i obraźliwy komentarz KD Trolla pod nim

zgłoś
P
Polski niewolnik

Znowu pojawił się troll kolejowy z Kolei Dolnośląskich. To hejt Lwówka ! Ratunku ! Policja namierzcie go !

zgłoś
G
Gość

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna
Krzysztof Czarnecki
Maciej Miłosz
Wiktor Lis
Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta
Grzegorz Jóźwicki
Rafał Skrzatek
Marek Świtalski
Jakub Adamczyk
Dariusz Wojciechowski
Tomasz Warszawski
Adam Mikołaj Maćkowiak
Bartosz Jewsiewicki
Damian Chrustowski
Maciej Gorzechowski
Robert Mitura
Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"
Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas
Michał Szymajda
Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Maciej Medyk
Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna
Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski
Agnieszka Szymkiewicz
Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie potencjalnych czytelników przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

zgłoś
s
sołtys Sobótki

Można? Można!

Każda linia kolejowa w okolicach Wrocławia powinna tak samo wyglądać jak linia do Sobótki.

zgłoś
b
bekacz

Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby ze sobą trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3