Tramwaj na Popowice za drogi? Brakuje ponad 100 mln złotych. Co dalej?

MAL
Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty w drugim przetargu na wykonawcę budowy linii tramwajowej na Popowice. Najniższa oferta jest o 123 mln zł droższa, od tego co planowało wydać miasto.

Infrastrukturę pod torowisko przez Popowice chciały wybudować trzy fimy: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Budimex S.A. i ZUE S.A. Wszystkie oferty przewyższają kwotę, jaką miasto chce przeznaczyć na realizację całej inwestycji. Najtańszą złożyła firma Budimex Budownictwo, która chce dostać ok. 301 mln zł. Tymczasem w kasie miasta będzie na ten cel co najwyżej ok. 127 mln zł. Dodatkowe 50 mln obiecało dołożyć PKP oraz okoliczni deweloperzy. Łącznie uzbiera się jednak tylko 177 mln zł.

Czy przetarg ponownie zostanie unieważniony? Na razie Wrocławskie Inwestycje muszą przeanalizować oferty pod względem formalnym. Dopiero po takiej analizie będzie podjęta decyzja, czy zostanie rozpisany kolejny przetarg, czy też miasto przeznaczy więcej pieniędzy na tę inwestycję.

Przypomnijmy, że trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej pobiegnie wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, będzie przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko wejdzie na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a dalej poprowadzi ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafia w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych. Cała inwestycja obejmie nie tylko budowę trasy tramwajowej, ale także przebudowę wiaduktu nad ulicą Długą oraz budowę zintegrowanego węzła tramwajowo–kolejowego Wrocław–Popowice wraz z budową przystanku kolejowego Wrocław Szczepin.

Wrocławskie Inwestycje pierwotnie planowały, że prace rozpoczną się w pierwszym kwartale tego roku i potrwają do końca września roku przyszłego. Pierwsze tramwaje mają wyjechać na nową trasę na początku 2020 roku. Szanse na to są coraz mniejsze.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 109

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Aol

Ile będzie kosztowało uruchomienie Dworca Świebodzkiego oraz puszczenie metra naziemnego przez kilkadziesiąt stacji kolejowych we Wrocławiu? Po co kopać nowe dziury, jak można wykorzystać infrastrukturę, która już istnieje?

G
GEGEG

ale zawsze znajdzie się 10 milionów na 700m ścieżki rowerowej wydzielonej z jezdni.

N
ND totalnie bez sensu

Za ćwierć miliarda złotych miasto chciało zdublować trasę na której całości są już tory kolejowe. Gdzie tu sens poza Misiem na miarę możliwości magistratu.
Są stacje kolejowe: Nowy Dwór, Muchobór, Gądów, Świebodzki. Ba są stacje aż do Leśnicy. Tylko SKM a nie przestarzałe tramwaje.

Co do Popowic i tak je zaleje. Toż to polder zalewowy z tramwajem :)

x
xenomorf

Te pajace zbudują tę i inne trasy tramwajowe po wysłaniu ludzi na Marsa i założeniu tam stałej bazy.

G
Gość

Wrocław potrzebuje miliardowych nakładów w transport!

.

Nie złożono żadnej oferty która nie podlegałaby odrzuceniu =/= nie złożenie żadnej oferty.
Mi to wygląda na udupienie przetargu na Nowy Dwór bo nic więcej nie podali i przełożenie z jednego koszyka do drugiego. Czymś się magistrat musi pochwalić a tramwaj na Popowice jest dłużej obiecywany niż na Nowy Dwór. Oj kiełbasa wyborcza jak nic.

G
Gość

Tramwaj pierwotnie miał się kończyć na ogródkach przy Strzegomskiej. Ale wtedy zabraliby jednemu działaczowi RO ND działkę. Najsensowniejszym rozwiązaniem było poprowadzenie go na Muchobór Wielki (odcięty od świata). Ale nie Dutkiewicz stwierdził, że przedłużając linię 23 wybuduje stację przesiadkową kolej-tramwaj bo wszyscy chcą jechać do Marino. Utwardzenie gruntu, zwrot kosztów dewastacji budynków przy ul. Rogowskiej. Każdy rozsądny inwestor wymięka.

p
poproście

to może pis da wam też

A
Asd

Na drugi przetarg ( tramwaj na Nowy Dwór) nikt nie złożył oferty. Materiały przetargowe były wyczerpujące?

m
maruś
Ponad 100 milionów to sporo! Po cichu jednak liczę, że miasto znajdzie w jakiś magiczny sposób brakujące fundusze. Wiadomo, że pewnie trzeba zacisnąć pasa. Jednak mimo że stawka tak wysoka, oferta Budimexu wygląda najkorzystniej, zobaczymy, jaki będzie finał.
a
amen

kto o zdrowych zmysłach lansowałby tak zawodny środek transportu?! w niektóre dni awarie są seryjne, a zależności od pogody nie wspomnę: silna burza, wichura, czy śnieg i tramwaje stoją w całym mieście. Zbudować wydzielony pas dla autobusów elektrycznych/hybrydowych i zostanie połowa kasy, a mieszkańcy zyskają niezawodny transport zbiorowy!

w
wrocławianin

bylo wiadomo,ze tramwaj na Popowice,Nowy Dwor to ogolnie poroniony pomysl,no ale czego nie zrobi sie i nie obieca kiedy wybory na horyzoncie

C
Chilon

Wystawcie 4 kary po 25mln każda i już macie to 100mln. Proste. Nie potraficie? Przecież osoby, które to potrafią nadal dla was pracują. Stadion się tak udało postawić, NFM też, to głupiego tramwaju nie dacie rady puścić?

R
Rafał Dupkiewicz

Jak nie może być dobrze, to niech będzie trendi.

j
ja
POmazańcy Dutkiewicza
zybi (gość) 19.06.18, 11:36:52

Zgłoś Zgadzasz się z opinią. +1
i wy dalej chcecie głosować na ludzi Dutkiewicza?
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3