Tak powstaje trasa tramwajowa na Nowy Dwór. Dużo zmian!

PRL
fot. Paweł Relikowski / Gazeta Wrocławska
Szybko postępują prace na budowie trasy autobusowo - tramwajowej na Nowy Dwór. Droga będzie miała 7 kilometrów i docelowo połączy centrum (pl. Orląt Lwowskich) z Nowym Dworem (ul. Rogowska). Prace mają potrwać do 2023 roku a cała inwestycja została podzielona na kilka etapów.

Budowa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r.
Na początek powstaje odcinek od placu Orląt Lwowskich do Wyższej Szkoły Bankowej przy ulicy Strzegomskiej. Planowane zakończenie prac w tej części to rok 2021.

Praktycznie gotowe jest już torowisko pomiędzy Orląt i wiaduktem nad ulicą Smolecką. W tym miejscu rozebrany został stary wiadukt kolejowy. Powstaje nowa konstrukcja żelbetowa, po której przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści oraz przejdą piesi.

Wiadukt będzie miał 22 metry długości i 17 m szerokości. Powinien być gotowy do końca tego roku, dzisiaj widać już pręty zbrojeniowe które niebawem staną się częścią stropu wiaduktu.

Trwa betonowanie torowiska na odcinku Smolecka – pętla tramwajowa przy Robotniczej.
Największe wyzwanie dla inżynierów, na tym etapie budowy, to estakada, która poprowadzi nową trasę ponad torami kolejowymi przy ulicy Robotniczej.

Zobacz koniecznie

Do tej pory dużym problemem są przejazdy kolejowe, które spowalniają ruch w tym miejscu.
Dzięki estakadzie tramwaje i autobusy bez przeszkód będą mogły dojechać do centrum.

Ten 160-metrowy wiadukt będzie miał 4 podpory i dwa przyczółki, wszystkie połączone przęsłami. Dzisiaj widać już gotową najwyższą podporę. Zaczęły się prace przy kolejnej. Konstrukcja najprawdopodobniej będzie gotowy do końca 2021 r., kiedy pierwszy etap budowy TAT zostanie zakończony.

Majątek Jacka Sutryka urósł w rok o blisko 770 tysięcy zł

Na Stadionie Narodowym powstaje szpital polowy

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
17 czerwca, 20:14, Gość:

DROGA GAZETO! CZY MOŻECIE ZAPYTAĆ MIASTO DLACZEGO NIE MA SKRĘTU Z PODWALA DO PL. ORLĄT LWOWSKICH? PRZECIEŻ JAK COŚ SIĘ STANIE NA ODCINKU JP2 - DOLMED TO TRAMWAJE NIE MAJĄ ALTERNATYWY W POSTACI ROBOTNICZEJ. TO SKANDAL, ŻE PRZY TAKIEJ INWESTYCJI NIE WSTAWIAJĄ TAKIEGO SKRĘTU

18 czerwca, 1:10, OloP:

Zapewne chciałeś napisać o skręcie z Podwala w stronę Robotniczej. Nie jest do niczego potrzebny. Tramwaje z Kazimierza Wielkiego w wypadku awarii mogą pojechać Krupniczą, Podwalem i dalej w stronę Robotniczej i powrócić na Legnicką koło Dolmedu.

Tramwaje z Piłsudskiego - mogą bezpośrednio skręcić w kierunku Robotniczej i potem na Legnicką. Od strony Dubois - tramwaje w stronę zachodnią i tak pojadą nową trasą przez Długą, Popowicką.

Na zachód będą niedługo prowadziły 3 równoległe torowiska. Słyszałem o pomyśle połączenia koło stadionu trasy Kozanowskiej z Kosmonautów. Jest to możliwe z końcówki przy stadionie.

Skręt nigdy by nie zaszkodził ale tu wydaje się niepotrzebny. Poza tym na skręt musi być miejsce bo promienie łuków nie są dowolne. A na PL. Orląt i tak już jest ciasno z tymi torami co są.

Spróbuj wyłączyć CapsLock, masz go po prawej stronie klawiatury. Wtedy wpisy wyglądają normalniej.

caps to ja mam po lewej. Ważniejsze są te korki tramwajowe kiedy im "prundu" nie dowiozą jak przy placu JP II. Ostatnio usłyszałem, że Rzymianie w ciągu paru miesięcy siekierkami i motykami zbudowali kilkadziesiąt kilometrów umocnień z fosami, palisadami i wieżami. A w mieście gminnym Wrocławiu uzbrojone w ciężki sprzęt hordy budowlańców nie potrafią zrobić kawałka linii tramwajowej w kilka lat.

Wstyd panowie.

G
Gość

Trochę wstydliwa ta okolica... przejechałem się tam rowerem ostatnio i SYF KIŁA I MOGIŁA. Parterowe budy jak na głębokiej Syberii menele. Daleko nam do większości dużych miast w Polsce.To są okolice ścisłego centrum

G
Gość

Szanowny kolego racz rozwinąć wątek dotyczący końcówki na ul. Królewieckiej.

Q
Qqq

Chwila, co? Jak to wiadukt końca 2021r ? Przecież mieli rok od podpisania umowy 15 lub 19 (nie pamiętam dokładnie) października 2019

O
OloP
17 czerwca, 20:14, Gość:

DROGA GAZETO! CZY MOŻECIE ZAPYTAĆ MIASTO DLACZEGO NIE MA SKRĘTU Z PODWALA DO PL. ORLĄT LWOWSKICH? PRZECIEŻ JAK COŚ SIĘ STANIE NA ODCINKU JP2 - DOLMED TO TRAMWAJE NIE MAJĄ ALTERNATYWY W POSTACI ROBOTNICZEJ. TO SKANDAL, ŻE PRZY TAKIEJ INWESTYCJI NIE WSTAWIAJĄ TAKIEGO SKRĘTU

Zapewne chciałeś napisać o skręcie z Podwala w stronę Robotniczej. Nie jest do niczego potrzebny. Tramwaje z Kazimierza Wielkiego w wypadku awarii mogą pojechać Krupniczą, Podwalem i dalej w stronę Robotniczej i powrócić na Legnicką koło Dolmedu.

Tramwaje z Piłsudskiego - mogą bezpośrednio skręcić w kierunku Robotniczej i potem na Legnicką. Od strony Dubois - tramwaje w stronę zachodnią i tak pojadą nową trasą przez Długą, Popowicką.

Na zachód będą niedługo prowadziły 3 równoległe torowiska. Słyszałem o pomyśle połączenia koło stadionu trasy Kozanowskiej z Kosmonautów. Jest to możliwe z końcówki przy stadionie.

Skręt nigdy by nie zaszkodził ale tu wydaje się niepotrzebny. Poza tym na skręt musi być miejsce bo promienie łuków nie są dowolne. A na PL. Orląt i tak już jest ciasno z tymi torami co są.

Spróbuj wyłączyć CapsLock, masz go po prawej stronie klawiatury. Wtedy wpisy wyglądają normalniej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3