Budowa rozpoczęła się we wrześniu 2019 r.
Na początek powstaje odcinek od placu Orląt Lwowskich do Wyższej Szkoły Bankowej przy ulicy Strzegomskiej. Planowane zakończenie prac w tej części to rok 2021.
Praktycznie gotowe jest już torowisko pomiędzy Orląt i wiaduktem nad ulicą Smolecką. W tym miejscu rozebrany został stary wiadukt kolejowy. Powstaje nowa konstrukcja żelbetowa, po której przejadą tramwaje, autobusy, rowerzyści oraz przejdą piesi.
Wiadukt będzie miał 22 metry długości i 17 m szerokości. Powinien być gotowy do końca tego roku, dzisiaj widać już pręty zbrojeniowe które niebawem staną się częścią stropu wiaduktu.
Trwa betonowanie torowiska na odcinku Smolecka – pętla tramwajowa przy Robotniczej.
Największe wyzwanie dla inżynierów, na tym etapie budowy, to estakada, która poprowadzi nową trasę ponad torami kolejowymi przy ulicy Robotniczej.
Zobacz koniecznie
Do tej pory dużym problemem są przejazdy kolejowe, które spowalniają ruch w tym miejscu.
Dzięki estakadzie tramwaje i autobusy bez przeszkód będą mogły dojechać do centrum.
Ten 160-metrowy wiadukt będzie miał 4 podpory i dwa przyczółki, wszystkie połączone przęsłami. Dzisiaj widać już gotową najwyższą podporę. Zaczęły się prace przy kolejnej. Konstrukcja najprawdopodobniej będzie gotowy do końca 2021 r., kiedy pierwszy etap budowy TAT zostanie zakończony.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?