Tak będzie wyglądał ostatni odcinek trasy na Nowy Dwór. Kiedy budowa?

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Wizualizacja nowej pętli tramwajowo-autobusowej TAT na Nowym Dworze we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Niebawem powinniśmy poznać wykonawcę etapu TAT wzdłuż ulicy Rogowskiej wraz z budową pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Chodzi o ostatni, brakujący etap największej od lat inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która ma połączyć trasą autobusowo-tramwajową Nowy Dwór z centrum miasta. Prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku.

Wyłoniony w konkursie wykonawca wybuduje trasę tramwajowo-autobusową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W ramach inwestycji przebudowany zostanie liczący 1,7 km odcinek ulicy Rogowskiej, wraz z podziemnymi instalacjami.

Wzdłuż ulicy powstanie ok. 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, a także przejścia i przejazdy rowerowe. Przy ul. Rogowskiej wybudowane też zostaną 4 pary przystanków tramwajowo-autobusowych. Na pętli przy stacji Wrocław Nowy Dwór powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych oraz Park and Ride na 70 pojazdów.

Cała Trasa Autobusowo-Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem, a więc również planowany odcinek wzdłuż Rogowskiej, ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy będą korzystać z 15 par przystanków. Teraz realizowany jest drugi etap budowy, w ramach którego powstają wiadukty nad ulicą Smolecką oraz przy ulicach Strzegomskiej i Robotniczej. Na ulicy Strzegomskiej układane jest nowe torowisko tramwajowe oraz wymieniane są sieci podziemne. Prace prowadzone są także na ulicy Babimojskiej.

Zarówno na Strzegomskiej jak i na Babimojskiej na przełomie kwietnia i maja planowano przywrócić ruch samochodowy, ale wiadomo już, że z powodu pandemii i absencji wśród budowlańców termin ten nie będzie dotrzymany. Na opóźnienie wpływ ma także odkrycie szczątków ludzkich na placu budowy torowiska tramwajowego na ul. Złotoryjskiej przy Dolmedzie. Co prawda prace archeologiczne już się zakończyły, ale roboty wstrzymano na blisko miesiąc.

Postępy prac przy budowie drugiego odcinka TAT maja duży wpływ na inne wrocławskie inwestycje, a dokładniej na zaplanowany na ten rok remont torowiska na pl. Jana Pawła II. Nie może się on rozpocząć dopóki nie będzie gotowy odcinek TAT, którym wytyczony zostanie objazd tramwajów jadących w kierunku Pilczyc, Leśnicy czy Kozanowa.

Całkowity koszt budowy TAT szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.

Rząd przyspiesza luzowanie obostrzeń

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

////
20 kwietnia, 08:06, ////:

Szkoda tylko, że wbrew zdaniu suwerena. Mieszkańcy (podczas konsultacji społecznych na Chociebuskiej) opowiedzieli się za linią na Muchobór Wielki, kategorycznie byli przeciwni linii na Pętle Nowego Dworu, wąską ulicą Rogowską. Jako, że inwestycja jest finansowana z pieniędzy unijnych należy spodziewać się unijnych kontroli w tym wstrzymania, a nawet zwrotu finansowania, za pogwałcenie woli suwerena. Konstypacje społeczne w UE czemuś służą. Gdzie jest demokracja Sutryka, o której tak mówi?

20 kwietnia, 09:16, Boss:

Mieszkańcom a raczej kilku jednostkom aspołecznym jak się nie podoba tramwaj proponuję sprzedać mieszkanie i wybudować sobie dom pod Wrocławiem . Nikt was na siłę nie trzyma

Nie Sutrykuj. Było spotkanie na Chociebuskiej, mieszkańcy wyrazili swoją opinię. Nie było cię, trudno. Takie są reguły demokracji.

X
Xynat
20 kwietnia, 8:08, Gość:

Cmentarz choleryczny przy Dolmedzie nie jest bezpośrednio na trasie "Świebodzki - Nowy Dwór" i nie ma to wpływu na główną budowę.

Chodzi o to że to będzie łącznik pomiędzy trasami "Legnicka" i "Strzegomska". Dopóki nie zbudują tramwaju od Orląt Lwowskich do Śrubowej dopóty nie będą mogli zamknąć trasy od JPII do Dolmedu w celu remontu. To są dwa różne ale jednak połączone ze sobą tematy.

X
Xynat
20 kwietnia, 8:06, ////:

Szkoda tylko, że wbrew zdaniu suwerena. Mieszkańcy (podczas konsultacji społecznych na Chociebuskiej) opowiedzieli się za linią na Muchobór Wielki, kategorycznie byli przeciwni linii na Pętle Nowego Dworu, wąską ulicą Rogowską. Jako, że inwestycja jest finansowana z pieniędzy unijnych należy spodziewać się unijnych kontroli w tym wstrzymania, a nawet zwrotu finansowania, za pogwałcenie woli suwerena. Konstypacje społeczne w UE czemuś służą. Gdzie jest demokracja Sutryka, o której tak mówi?

Hm. Większość mieszkańców Nowego Dworu jest właśnie zdania aby tramwaj podjechał Rogowską do obecnej pętli. W ten sposób więcej mieszkańców będzie maiła do niego dostęp. Była nawet rozważana koncepcja aby tramwaj skręcał ze Strzegomskiej w Nowodworską i jechał koło kościoła, liceum, przychodni do pętli. Tak aby jadąc przez środek osiedla mógł zbierać jak najwięcej mieszkańców ND. Zatem z łaski swojej przestań pier.olić farmazony jak to mieszkańcy ND byli przeciwni tramwajom na Rogowskiej. Nowy Dwór ma niemal 20 tys. mieszkańców i kilku krzykaczy to jeszcze nie reprezentacja wszystkich mieszkańców tego osiedla.

U
USUNĄĆ SZKODNIKA.
20 kwietnia, 08:06, ////:

Szkoda tylko, że wbrew zdaniu suwerena. Mieszkańcy (podczas konsultacji społecznych na Chociebuskiej) opowiedzieli się za linią na Muchobór Wielki, kategorycznie byli przeciwni linii na Pętle Nowego Dworu, wąską ulicą Rogowską. Jako, że inwestycja jest finansowana z pieniędzy unijnych należy spodziewać się unijnych kontroli w tym wstrzymania, a nawet zwrotu finansowania, za pogwałcenie woli suwerena. Konstypacje społeczne w UE czemuś służą. Gdzie jest demokracja Sutryka, o której tak mówi?

sutryk i demokracja,ha,ha,ha,

B
Boss
20 kwietnia, 08:06, ////:

Szkoda tylko, że wbrew zdaniu suwerena. Mieszkańcy (podczas konsultacji społecznych na Chociebuskiej) opowiedzieli się za linią na Muchobór Wielki, kategorycznie byli przeciwni linii na Pętle Nowego Dworu, wąską ulicą Rogowską. Jako, że inwestycja jest finansowana z pieniędzy unijnych należy spodziewać się unijnych kontroli w tym wstrzymania, a nawet zwrotu finansowania, za pogwałcenie woli suwerena. Konstypacje społeczne w UE czemuś służą. Gdzie jest demokracja Sutryka, o której tak mówi?

Mieszkańcom a raczej kilku jednostkom aspołecznym jak się nie podoba tramwaj proponuję sprzedać mieszkanie i wybudować sobie dom pod Wrocławiem . Nikt was na siłę nie trzyma

G
Gość
20 kwietnia, 8:06, ////:

Szkoda tylko, że wbrew zdaniu suwerena. Mieszkańcy (podczas konsultacji społecznych na Chociebuskiej) opowiedzieli się za linią na Muchobór Wielki, kategorycznie byli przeciwni linii na Pętle Nowego Dworu, wąską ulicą Rogowską. Jako, że inwestycja jest finansowana z pieniędzy unijnych należy spodziewać się unijnych kontroli w tym wstrzymania, a nawet zwrotu finansowania, za pogwałcenie woli suwerena. Konstypacje społeczne w UE czemuś służą. Gdzie jest demokracja Sutryka, o której tak mówi?

A kiedy Sutryk był demokratą? To że wybrała go banda dziadków, hochsztaplerów ssących kasę z miasta i miłośników wybryków rowerowych nie znaczy że był zainteresowany w reprezentowania ogółu mieszkańców. Widać to po panicznej walce o rozpoczęcie budów, które nawet w przypadku ustanowienia syndyka masy upadłościowej będą musiały być chociaż zabezpieczone i wyprzedawaniu resztek miejskiego majątku za bezcen różnej maści kombinatorom.

B
Byr

O ile mniejsze koszty byłyby, gdyby pozostać tylko przy buspasach ?!

G
Gość

Cmentarz choleryczny przy Dolmedzie nie jest bezpośrednio na trasie "Świebodzki - Nowy Dwór" i nie ma to wpływu na główną budowę.

Dodaj ogłoszenie