Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak będzie wyglądał ostatni odcinek trasy na Nowy Dwór. Kiedy budowa?

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Wizualizacja nowej pętli tramwajowo-autobusowej TAT na Nowym Dworze we Wrocławiu.
Wizualizacja nowej pętli tramwajowo-autobusowej TAT na Nowym Dworze we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Niebawem powinniśmy poznać wykonawcę etapu TAT wzdłuż ulicy Rogowskiej wraz z budową pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Chodzi o ostatni, brakujący etap największej od lat inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która ma połączyć trasą autobusowo-tramwajową Nowy Dwór z centrum miasta. Prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku.

Wyłoniony w konkursie wykonawca wybuduje trasę tramwajowo-autobusową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W ramach inwestycji przebudowany zostanie liczący 1,7 km odcinek ulicy Rogowskiej, wraz z podziemnymi instalacjami.

Wzdłuż ulicy powstanie ok. 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, a także przejścia i przejazdy rowerowe. Przy ul. Rogowskiej wybudowane też zostaną 4 pary przystanków tramwajowo-autobusowych. Na pętli przy stacji Wrocław Nowy Dwór powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych oraz Park and Ride na 70 pojazdów.

Cała Trasa Autobusowo-Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem, a więc również planowany odcinek wzdłuż Rogowskiej, ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy będą korzystać z 15 par przystanków. Teraz realizowany jest drugi etap budowy, w ramach którego powstają wiadukty nad ulicą Smolecką oraz przy ulicach Strzegomskiej i Robotniczej. Na ulicy Strzegomskiej układane jest nowe torowisko tramwajowe oraz wymieniane są sieci podziemne. Prace prowadzone są także na ulicy Babimojskiej.

Zarówno na Strzegomskiej jak i na Babimojskiej na przełomie kwietnia i maja planowano przywrócić ruch samochodowy, ale wiadomo już, że z powodu pandemii i absencji wśród budowlańców termin ten nie będzie dotrzymany. Na opóźnienie wpływ ma także odkrycie szczątków ludzkich na placu budowy torowiska tramwajowego na ul. Złotoryjskiej przy Dolmedzie. Co prawda prace archeologiczne już się zakończyły, ale roboty wstrzymano na blisko miesiąc.

Postępy prac przy budowie drugiego odcinka TAT maja duży wpływ na inne wrocławskie inwestycje, a dokładniej na zaplanowany na ten rok remont torowiska na pl. Jana Pawła II. Nie może się on rozpocząć dopóki nie będzie gotowy odcinek TAT, którym wytyczony zostanie objazd tramwajów jadących w kierunku Pilczyc, Leśnicy czy Kozanowa.

Całkowity koszt budowy TAT szacuje się na 370 mln zł, z czego prawie 110 mln zł to środki z Unii Europejskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska