Wasze zdjęcia
    Galeria wrocławskich kotów

    Dzień Kota 2019

    Rozwiń
    Ponad 40 proc. torowisk nie jest w dobrym stanie

    Ponad 40 proc. torowisk nie jest w dobrym stanie

    Maciej Mierzwa

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    zdjęcie ilustracyjne
    1/4
    przejdź do galerii

    zdjęcie ilustracyjne ©Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa

    58 proc. torowisk we Wrocławiu jest w stanie dobrym i bardzo dobrym, 31% w stanie przeciętnym, a 11% w stanie złym i bardzo złym – takie są wyniki audytu bazującego na danych Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
    Na remonty torowisk w 2019 roku miasto przeznaczy 16,4 mln zł, a na ich bieżące utrzymanie ZDiUM wyda 21 mln.

    O pracach, które mają być wykonane w latach 2019-2021 pisaliśmy tutaj.

    W 2022 roku remonty obejmą:
    • Pętlę Zawalna;
    • wymianę rozjazdu na skrzyżowaniu Hallera i Powstańców Śląskich, rozjazd od ul. Hallera;
    • wymianę rozjazdu na skrzyżowaniu Hallera i Grabiszyńskiej, rozjazd w ul. Hallera;
    • wymianę rozjazdu na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego i Krupniczej, rozjazd od pl. Dominikańskiego.


    W 2023:
    • remont torowiska w ul. Pułaskiego;
    • remont torowiska w ul. Żmigrodzkiej na odcinku od ul. Bałtyckiej do ul. Broniewskiego;
    • remont torowiska na pl. Staszica od pl. Strzeleckiego od ul. Łowieckiej;
    • wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Małachowskiego i Pułaskiego.


    - Na remonty w latach 2019-2023 zaplanowaliśmy wydać 53 mln złotych. Do czasu wykonania tych remontów ZDiUM będzie dokonywał bieżących napraw w ramach środków bieżących – mówi prezydent Jacek Sutryk.

    ZOBACZ TEŻ: Sutryk ogłasza: Będą nowe buspasy we Wrocławiu

    Na remont torowisk, które są w stanie złym i bardzo złym trzeba będzie wydać ok. 120 mln zł, nie licząc napraw dróg w tych miejscach.

    - Ta kwota nie jest jeszcze ujęta w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym, ale zgodnie z tym, co zapowiadałem, remonty torowisk to dla mnie priorytet i te środki będą sukcesywnie zapisywane w budżetach na kolejne lata – dodaje Jacek Sutryk.

    Remonty mają przyczynić się do bezpieczeństwa podróżujących. W 2018 roku 61 razy wykoleiły się tramwaje. W 1/3 przypadków przyczyną był zły stan torowisk.

    Planowane remonty przewidują również wydzielenie torowiska tramwajowego na ulicy Grabiszyńskiej od pl. Srebrnego do FAT.

    - Wydzielenie torowiska na ul. Grabiszyńskiej pozwoli na eliminację opóźnień i utrudnień oraz poprawę bezpieczeństwa – mówi Elwira Nowak, dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej.

    Ponadto wydzielone zostanie torowisko na ul. Wróblewskiego (od Mostu Zwierzynieckiego do ul. Wystawowej). Prace rozpoczną się w tym roku.


    Zobacz też:
    Bezmyślne parkowanie utrudnia pracę strażaków. Brak wyobraźni kierowców może mieć opłakane skutki

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (29)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ile od 2012 powstało kilometrów nowych torowisk?

    Marek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Ostatnio się tak zastanawiałem i od Euro chyba nie powstało nowe torowisko, jedynie Hubska przyszła mi do głowy, które jeszcze nie jest skończona. Gdzieś jeszcze?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    polaczki chcecie zobaczyc jak powinno wygladac torowisko i predkosc tramwaju zapraszam do Pragi czy

    kopara wam opadnie jak porownacie i zrozumiecie jaki macie syf (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    polaczki chcecie zobaczyc jak powinno wygladac torowisko i predkosc tramwaju zapraszam do Pragi czy choćby Liberca


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przeciez odcinkami we Wrocławiu prędkość jest bdb

    Antek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Zapraszam na przejażdżkę po odcinku Traugutta-Krakowska-Opolska.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    suma wszystkich grzechow

    wroclawianin (byly) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    1.wieloletnie zaniedbania w remontach torowisk
    2.ukladanie torowisk na wadliwym podlozu
    3.zakupy tramwajow z lapanki - sztywne wozki skretne,niszczace torowiska
    4.celowe spowalnianie przez...rozwiń całość

    1.wieloletnie zaniedbania w remontach torowisk
    2.ukladanie torowisk na wadliwym podlozu
    3.zakupy tramwajow z lapanki - sztywne wozki skretne,niszczace torowiska
    4.celowe spowalnianie przez sztuczne wyginanie torowisk - Legnicka,Lotnicza,Powst,Sl…..
    5.i wiele wiecejzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trzebnicka

    Trzebnicka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Jeszcze Trzebnicka szczególnie na wskości przejścia dla pieszych ( obok stacji Lotos ) przed mostem w niektórych miejscach pod torami brakuje podłoża, w jednym tory wręcz są na skraju przełamania...rozwiń całość

    Jeszcze Trzebnicka szczególnie na wskości przejścia dla pieszych ( obok stacji Lotos ) przed mostem w niektórych miejscach pod torami brakuje podłoża, w jednym tory wręcz są na skraju przełamania się szyny. Dramat..... zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Do czech

    PanDa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Aaa po ch uj nam torowiska przecież niebawem mamy mieć Metro!!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tylko czekam aż WARIACI MOTORNICZY NA HALLERA wywrócą

    fakt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 6

    tramwaj, którym zawsze pędzą na max pod przejściem dla pieszych koło Borka! Podobnie za krzyżówką. To torowisko jest KRZYWE!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Minusańci

    nie jechali (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    więc nie wiedzą, ale tak prawda.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Śmiechłem

    motorniczy Jeżyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Zobaczyłem mapę i o mało nie zadławiłem się herbatą, odninków w stanie zły i bardzo złym jest znacznie więcej niż zaznaczono, no chyba że liczą centrymetry pękniętych szyn.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dokładnie

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Masz całkowitą rację!!! Oni pewnie liczą tylko centymetry pęknięć!!!
    Audyt powinna przeprowadzić nie zależna Firma!!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Totalna bzdura

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    Ciekawe kto ten audyt zrobił. Wg mnie to wierutne bzdury. To raczej mniej niż 40% jest w stanie dobrym!!! Proponowałbym aby audyt zrobiła jakaś niezależna firma np Politechnika.
    Pracownikom ZDiUM...rozwiń całość

    Ciekawe kto ten audyt zrobił. Wg mnie to wierutne bzdury. To raczej mniej niż 40% jest w stanie dobrym!!! Proponowałbym aby audyt zrobiła jakaś niezależna firma np Politechnika.
    Pracownikom ZDiUM jakoś nie wierzę.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dyletancie

    inż (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

    To że tobie coś się wydaje, nie ma znaczenia, bo zwyczajnie się na tym nie znasz. Im ktoś jest większym ignorantem w jakimś temacie, ten jak widać ma najwięcej do powiedzenia


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    oj inżynierze

    teraz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    nagrabiłeś sobie, podważyłeś wszechwiedzę "mędrców internetu". A przecież wiadomo, że anonimowi internauci na forach znają się na wszystkim: inżynierii, polityce, gospodarce, urbanistyce itd.

    To...rozwiń całość

    nagrabiłeś sobie, podważyłeś wszechwiedzę "mędrców internetu". A przecież wiadomo, że anonimowi internauci na forach znają się na wszystkim: inżynierii, polityce, gospodarce, urbanistyce itd.

    To oczywiście ironia ;) Mnie też wnerwiają ci samozwańczy eksperci od wszystkiego, wg których "wystarczy na coś rzucić okiem" i przetrawić na "chłopski rozum".zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    o widzę , że ktoś ze ZDiUM się odezwał

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    "szanowny" inż żeby ocenić stan wrocławskich torowisk można być całkowitym
    ignorantem ba nawet mieć sporą wadę wzroku!!!!
    A stan tych torowisk jest taki anie inny dlatego, że miasto zatrudnia...rozwiń całość

    "szanowny" inż żeby ocenić stan wrocławskich torowisk można być całkowitym
    ignorantem ba nawet mieć sporą wadę wzroku!!!!
    A stan tych torowisk jest taki anie inny dlatego, że miasto zatrudnia właśnie
    takich inż jak Ty!!!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    stan torowisk

    Andrzej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

    ale za to mamy ścieżki rowerowe!!!
    Brawo Dupkiewicz!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    już 14% ludzi jeżdzi rowerami

    Aldi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 13

    Ścieżki zajmują mniej miejsca niż drogi i tory, biorąc pod uwage koszty i wpływ na otoczenie są najbardziej efekywną metodą walczenia z korkami i przeładowaną komuniakcją. Nie wiem o co tyle kwiku.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Szczególnie widać na ścieżkach rowerowych.

    Marek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Czerwiec 2018 r. odcinek Jagodno-Biskupin godzina 8:30 naliczyłem 7 rowerzystów, na 13 km odcinku.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z bliźniakami na karku

    //// (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    Nie każdy jest singlem jełopie.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Polecam

    gbuże (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    zakup przyczepki, i naukę dobrych manier.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    stan torowisk

    Piotr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    I wszyscy wskakujemy na rowery.
    A to Wrocław właśnie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co za analfabeta stworzył ten tytuł

    Obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Ludzie poziom tej gazety jest poniżej wszelakiej krytyki. Żenada


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    spójrz w lustro

    Adl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

    ten sam co spłodził takie buraka, twój stary

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo