Będą duże remonty torowisk. Objazdy tramwajów w centrum

Maciej Mierzwa
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Wrocław szykuje się do remontów rozjazdów tramwajowych w praktycznie całym centrum. Robotnicy pojawią się na najważniejszych skrzyżowaniach w mieście. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta już zapowiada, że będzie to oznaczało spore zmiany w komunikacji - wiele linii tramwajowych będzie miało zmienione trasy. Na pierwszy ogień idzie plac Legionów. Remont torowiska na skrzyżowaniu zaplanowano na tegoroczne wakacje.

- Zgodnie z zasadami prace takie powinny się odbywać w sezonie budowlanym, który trwa od kwietnia do października. Większość robót torowych powodujących bardzo duże zmiany w komunikacji planujemy w okresie od czerwca do października, kiedy w mieście znacząco maleje ruch z uwagi na koniec roku akademickiego i szkolnego – mówi Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Według wstępnych szacunków ZDiUM, wymiana torów w konkretnych miejscach może potrwać od kilku tygodni do 3 miesięcy.

W tym roku robotnicy pojawią się na placu Legionów, a także na ul. Piłsudskiego od strony Zapolskiej i na Grabiszyńskiej od strony Hallera.

W 2020 roku w planach remontowych są:
* skrzyżowanie ulic Świdnickiej i Józefa Piłsudskiego: rozjazd w ul. Piłsudskiego od strony Dworca Głównego, rozjazd w ul. Piłsudskiego od strony ul. Gabrieli Zapolskiej;
* skrzyżowanie ulic Świdnickiej i Podwale: rozjazd w ul. Świdnicką od strony Opery;
* skrzyżowanie ulic Podwale i Sądowej: rozjazd w ul. Podwale od strony ul. Muzealnej.
* plac Dominikański: rozjazd od strony ul. Św. Katarzyny i skrzyżowanie torów na placu Dominikańskim;
* skrzyżowanie ulic Ks. Piotra Skargi i Teatralnej: rozjazd w ul. Ks. Piotra Skargi od strony ul. H. Kołłątaja
* skrzyżowanie ul. Podwale i ul. Sądowej: rozjazd w ul. Podwale od strony pl. Orląt Lwowskich

W 2021 roku remonty planowane są zaś tutaj:
* skrzyżowanie ulic Ks. Piotra Skargi i Teatralnej: rozjazd w ul. Ks. Piotra Skargi od strony od pl. Dominikańskiego;
* skrzyżowanie ulic Legnickiej i Złotoryjskiej /DOLMED: rozjazd w ul. Złotoryjskiej;
* skrzyżowanie ulic Kazimierza Wielkiego i Krupniczej: rozjazd w ul. Kazimierza Wielkiego od strony ul. Ruskiej, rozjazd w ul. Kazimierza Wielkiego od strony ul. Świdnickiej;
* skrzyżowanie al. Gen. J. Hallera i ul. Grabiszyńskiej: rozjazd w al. Gen. J. Hallera;
* skrzyżowanie al. Gen J. Hallera i ul. Powstańców Śląskich: rozjazd w al. Gen. J. Hallera, rozjazd w ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od strony ul. Marsz. J. Piłsudskiego, rozjazd w ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od strony Zajezdni tramwajowej nr 4 (Borek).

Zobacz też:
Emerytury dla matek

Jacek Sutryk ogłasza rewolucję w MPK. Oto szczegóły

6 najbardziej niebezpiecznych miejsc we Wrocławiu. Gdzie doc...

Wideo

Komentarze 36

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
fred

Czy może ktoś namierzyć deb-ila który jeździ starym czerwonym BMW i ryczy na stabłowicach swoim niesprawnym wydechem. Może Policja się nim zainteresuje. Dzieci przez "rajdowca" płaczą. Swoja drogą jak zrobił przegląd techniczny.

i
iks

Dobra, pozytywna informacja, a pod tekstem masa stękania - klasyka. Najpierw stękanie, że mało się w tej sprawie robi, a jak się w tej sprawie robi to też stękanie xD, co za ludzie.

m
memo

Jak w tytule. Od dziesięciu lat mieszkańcy kamienic przy Podwalu od nr. 15 do nr. 19 monitują i wydzwaniają do dyspozytorów ZDiUM o interwencyjną naprawę rozpadającego się torowiska przyległego do budynków mieszkalnych. Jest to jedno z niewielu miejsc w mieście gdzie tak blisko budynków położone jest torowisko. Przez osiem lat ZDiUM nie potrafił przeprowadzić skutecznej naprawy 30 metrowego odcinka torowiska ( pękające szyny i betonowe podkłady ) . Na tym odcinku pracownicy prowadzą nieskuteczne naprawy po kilkadziesiąt razy w roku. W mieszkaniach wszystko się trzęsie, słychać łomot a nawet od czasu do czasu odpadają elementy sztukaterii z elewacji budynków.
Szkoda że miasto ma pieniądze na ścieżki rowerowe i inne rzeczy a nie może skutecznie załatwić naprawy kilkudziesięciu metrów torowiska.

////

Tylko czekać na wypite zęby 1 szczęśliwca.

////

Widać roboty już prężono idą. Ciekawe jak jeżdżą inne linie.

O
Ola

Nie będą, po co drogi, Wroclaw idzie w kierunku ścieżek rowerowych :).

k
kirsek

Trzymam kciuki ZDiUM, remontujcie, remontujcie.

O
Obatel Ochódzki

Miś Barei, jako żywo w MPK i 30 Plenum Spółdzielni Zenum, czyli jak wszystkie remonty zaczynają się o jednym czasie i wielu połączonych miejscach, to wtedy jest taki bur del, że z niczym nie można zdążyć.

j
jurek

Fachowość nieznana nawet w PRLu.

////

Przy tej ilości potrzebnych remontów na pewno będzie praca. A kuszt niższy niż w każdym przetargu bo płaci się prócz materiału tylko płace. Prywatna firma musi jeszcze zarobić na prezesa.

B
Burt

Jak zakończą cykl to pewnie to wyremontują na początku nie będzie się już nadawało do użytku.

M
Max

Co tam dziurawe drogi czy pękające tory. Grunt że mamy największą w Polsce rolkę papieru toaletowego pełniąca także funkcje stadionu no i jesteśmy Europejską Stolicą Kultury. A jak się komu nie podoba to sio do Łodzi , Zdanowska już na was czeka.

K
Krzychu

Zamiast zrobić jeden przetarg na Jakieś większe, kompleksowe remonty, to będą rozpisywać osobny przetarg do prowizorycznej naprawy każdej z krzyżówek. Ponaprawiają byle jak, na szybcika, a za kolejny rok znów będą całe rozpieprzone.

G
Gość

Ciecie kosztów , po 7-8 przetargów na wymianę kawałka szyny bo za drogo , a teraz niby wielka zmiana. To tylko pic dla mediów. Żeby było normalnie musiałby powstać kompleksowy plan remontów wraz z systemem jego finansowania a nie łatanie dziadostwa.

M
Maciej

A drogi w ogóle kiedyś będą naprawiane we Wrocławiu? Takich koszmarnych dróg jak we Wrocławiu ja nie widziałem od początku lat 2000 w głębokiej prowincji w Rosji. Przeprowadziłem się do Wrocławia z Warszawy w październiku i do dziś nie mogę się przyzwyczaić do tego że dojazd do pracy jest zmaganiem z nierównościami i omijaniem jam na drogach. No i oczywiście połowa zawieszenia już do wymiany ((( jakiś dramat.

Dodaj ogłoszenie