Będą duże remonty torowisk. Objazdy tramwajów w centrum

Maciej MierzwaZaktualizowano 
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Wrocław szykuje się do remontów rozjazdów tramwajowych w praktycznie całym centrum. Robotnicy pojawią się na najważniejszych skrzyżowaniach w mieście. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta już zapowiada, że będzie to oznaczało spore zmiany w komunikacji - wiele linii tramwajowych będzie miało zmienione trasy. Na pierwszy ogień idzie plac Legionów. Remont torowiska na skrzyżowaniu zaplanowano na tegoroczne wakacje.

- Zgodnie z zasadami prace takie powinny się odbywać w sezonie budowlanym, który trwa od kwietnia do października. Większość robót torowych powodujących bardzo duże zmiany w komunikacji planujemy w okresie od czerwca do października, kiedy w mieście znacząco maleje ruch z uwagi na koniec roku akademickiego i szkolnego – mówi Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Według wstępnych szacunków ZDiUM, wymiana torów w konkretnych miejscach może potrwać od kilku tygodni do 3 miesięcy.

W tym roku robotnicy pojawią się na placu Legionów, a także na ul. Piłsudskiego od strony Zapolskiej i na Grabiszyńskiej od strony Hallera.

W 2020 roku w planach remontowych są:
* skrzyżowanie ulic Świdnickiej i Józefa Piłsudskiego: rozjazd w ul. Piłsudskiego od strony Dworca Głównego, rozjazd w ul. Piłsudskiego od strony ul. Gabrieli Zapolskiej;
* skrzyżowanie ulic Świdnickiej i Podwale: rozjazd w ul. Świdnicką od strony Opery;
* skrzyżowanie ulic Podwale i Sądowej: rozjazd w ul. Podwale od strony ul. Muzealnej.
* plac Dominikański: rozjazd od strony ul. Św. Katarzyny i skrzyżowanie torów na placu Dominikańskim;
* skrzyżowanie ulic Ks. Piotra Skargi i Teatralnej: rozjazd w ul. Ks. Piotra Skargi od strony ul. H. Kołłątaja
* skrzyżowanie ul. Podwale i ul. Sądowej: rozjazd w ul. Podwale od strony pl. Orląt Lwowskich

W 2021 roku remonty planowane są zaś tutaj:
* skrzyżowanie ulic Ks. Piotra Skargi i Teatralnej: rozjazd w ul. Ks. Piotra Skargi od strony od pl. Dominikańskiego;
* skrzyżowanie ulic Legnickiej i Złotoryjskiej /DOLMED: rozjazd w ul. Złotoryjskiej;
* skrzyżowanie ulic Kazimierza Wielkiego i Krupniczej: rozjazd w ul. Kazimierza Wielkiego od strony ul. Ruskiej, rozjazd w ul. Kazimierza Wielkiego od strony ul. Świdnickiej;
* skrzyżowanie al. Gen. J. Hallera i ul. Grabiszyńskiej: rozjazd w al. Gen. J. Hallera;
* skrzyżowanie al. Gen J. Hallera i ul. Powstańców Śląskich: rozjazd w al. Gen. J. Hallera, rozjazd w ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od strony ul. Marsz. J. Piłsudskiego, rozjazd w ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od strony Zajezdni tramwajowej nr 4 (Borek).

Zobacz też:
Emerytury dla matek

Jacek Sutryk ogłasza rewolucję w MPK. Oto szczegóły

6 najbardziej niebezpiecznych miejsc we Wrocławiu. Gdzie doc...

Wideo

Materiał oryginalny: Będą duże remonty torowisk. Objazdy tramwajów w centrum - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 37

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
f
fred

Czy może ktoś namierzyć deb-ila który jeździ starym czerwonym BMW i ryczy na stabłowicach swoim niesprawnym wydechem. Może Policja się nim zainteresuje. Dzieci przez "rajdowca" płaczą. Swoja drogą jak zrobił przegląd techniczny.

zgłoś
i
iks

Dobra, pozytywna informacja, a pod tekstem masa stękania - klasyka. Najpierw stękanie, że mało się w tej sprawie robi, a jak się w tej sprawie robi to też stękanie xD, co za ludzie.

zgłoś
m
memo

Jak w tytule. Od dziesięciu lat mieszkańcy kamienic przy Podwalu od nr. 15 do nr. 19 monitują i wydzwaniają do dyspozytorów ZDiUM o interwencyjną naprawę rozpadającego się torowiska przyległego do budynków mieszkalnych. Jest to jedno z niewielu miejsc w mieście gdzie tak blisko budynków położone jest torowisko. Przez osiem lat ZDiUM nie potrafił przeprowadzić skutecznej naprawy 30 metrowego odcinka torowiska ( pękające szyny i betonowe podkłady ) . Na tym odcinku pracownicy prowadzą nieskuteczne naprawy po kilkadziesiąt razy w roku. W mieszkaniach wszystko się trzęsie, słychać łomot a nawet od czasu do czasu odpadają elementy sztukaterii z elewacji budynków.
Szkoda że miasto ma pieniądze na ścieżki rowerowe i inne rzeczy a nie może skutecznie załatwić naprawy kilkudziesięciu metrów torowiska.

zgłoś
////

Tylko czekać na wypite zęby 1 szczęśliwca.

zgłoś
////

Widać roboty już prężono idą. Ciekawe jak jeżdżą inne linie.

zgłoś
O
Ola

Nie będą, po co drogi, Wroclaw idzie w kierunku ścieżek rowerowych :).

zgłoś
k
kirsek

Trzymam kciuki ZDiUM, remontujcie, remontujcie.

zgłoś
O
Obatel Ochódzki

Miś Barei, jako żywo w MPK i 30 Plenum Spółdzielni Zenum, czyli jak wszystkie remonty zaczynają się o jednym czasie i wielu połączonych miejscach, to wtedy jest taki bur del, że z niczym nie można zdążyć.

zgłoś
j
jurek

Fachowość nieznana nawet w PRLu.

zgłoś
////

Przy tej ilości potrzebnych remontów na pewno będzie praca. A kuszt niższy niż w każdym przetargu bo płaci się prócz materiału tylko płace. Prywatna firma musi jeszcze zarobić na prezesa.

zgłoś
B
Burt

Jak zakończą cykl to pewnie to wyremontują na początku nie będzie się już nadawało do użytku.

zgłoś
M
Max

Co tam dziurawe drogi czy pękające tory. Grunt że mamy największą w Polsce rolkę papieru toaletowego pełniąca także funkcje stadionu no i jesteśmy Europejską Stolicą Kultury. A jak się komu nie podoba to sio do Łodzi , Zdanowska już na was czeka.

zgłoś
K
Krzychu

Zamiast zrobić jeden przetarg na Jakieś większe, kompleksowe remonty, to będą rozpisywać osobny przetarg do prowizorycznej naprawy każdej z krzyżówek. Ponaprawiają byle jak, na szybcika, a za kolejny rok znów będą całe rozpieprzone.

zgłoś
G
Gość

Ciecie kosztów , po 7-8 przetargów na wymianę kawałka szyny bo za drogo , a teraz niby wielka zmiana. To tylko pic dla mediów. Żeby było normalnie musiałby powstać kompleksowy plan remontów wraz z systemem jego finansowania a nie łatanie dziadostwa.

zgłoś
M
Maciej

A drogi w ogóle kiedyś będą naprawiane we Wrocławiu? Takich koszmarnych dróg jak we Wrocławiu ja nie widziałem od początku lat 2000 w głębokiej prowincji w Rosji. Przeprowadziłem się do Wrocławia z Warszawy w październiku i do dziś nie mogę się przyzwyczaić do tego że dojazd do pracy jest zmaganiem z nierównościami i omijaniem jam na drogach. No i oczywiście połowa zawieszenia już do wymiany ((( jakiś dramat.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3