Będą duże remonty torowisk. Objazdy tramwajów w centrum

    Będą duże remonty torowisk. Objazdy tramwajów w centrum

    Maciej Mierzwa

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Będą duże remonty torowisk. Objazdy tramwajów w centrum

    ©Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press

    Wrocław szykuje się do remontów rozjazdów tramwajowych w praktycznie całym centrum. Robotnicy pojawią się na najważniejszych skrzyżowaniach w mieście. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta już zapowiada, że będzie to oznaczało spore zmiany w komunikacji - wiele linii tramwajowych będzie miało zmienione trasy. Na pierwszy ogień idzie plac Legionów. Remont torowiska na skrzyżowaniu zaplanowano na tegoroczne wakacje.
    Będą duże remonty torowisk. Objazdy tramwajów w centrum

    ©Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press

    - Zgodnie z zasadami prace takie powinny się odbywać w sezonie budowlanym, który trwa od kwietnia do października. Większość robót torowych powodujących bardzo duże zmiany w komunikacji planujemy w okresie od czerwca do października, kiedy w mieście znacząco maleje ruch z uwagi na koniec roku akademickiego i szkolnego – mówi Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

    Według wstępnych szacunków ZDiUM, wymiana torów w konkretnych miejscach może potrwać od kilku tygodni do 3 miesięcy.

    W tym roku robotnicy pojawią się na placu Legionów, a także na ul. Piłsudskiego od strony Zapolskiej i na Grabiszyńskiej od strony Hallera.

    W 2020 roku w planach remontowych są:
    * skrzyżowanie ulic Świdnickiej i Józefa Piłsudskiego: rozjazd w ul. Piłsudskiego od strony Dworca Głównego, rozjazd w ul. Piłsudskiego od strony ul. Gabrieli Zapolskiej;
    * skrzyżowanie ulic Świdnickiej i Podwale: rozjazd w ul. Świdnicką od strony Opery;
    * skrzyżowanie ulic Podwale i Sądowej: rozjazd w ul. Podwale od strony ul. Muzealnej.
    * plac Dominikański: rozjazd od strony ul. Św. Katarzyny i skrzyżowanie torów na placu Dominikańskim;
    * skrzyżowanie ulic Ks. Piotra Skargi i Teatralnej: rozjazd w ul. Ks. Piotra Skargi od strony ul. H. Kołłątaja
    * skrzyżowanie ul. Podwale i ul. Sądowej: rozjazd w ul. Podwale od strony pl. Orląt Lwowskich

    W 2021 roku remonty planowane są zaś tutaj:
    * skrzyżowanie ulic Ks. Piotra Skargi i Teatralnej: rozjazd w ul. Ks. Piotra Skargi od strony od pl. Dominikańskiego;
    * skrzyżowanie ulic Legnickiej i Złotoryjskiej /DOLMED: rozjazd w ul. Złotoryjskiej;
    * skrzyżowanie ulic Kazimierza Wielkiego i Krupniczej: rozjazd w ul. Kazimierza Wielkiego od strony ul. Ruskiej, rozjazd w ul. Kazimierza Wielkiego od strony ul. Świdnickiej;
    * skrzyżowanie al. Gen. J. Hallera i ul. Grabiszyńskiej: rozjazd w al. Gen. J. Hallera;
    * skrzyżowanie al. Gen J. Hallera i ul. Powstańców Śląskich: rozjazd w al. Gen. J. Hallera, rozjazd w ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od strony ul. Marsz. J. Piłsudskiego, rozjazd w ul. Powstańców Śląskich, rozjazd od strony Zajezdni tramwajowej nr 4 (Borek).

    Zobacz też:
    Emerytury dla matek





    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (35)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie dogodzisz

    iks (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Dobra, pozytywna informacja, a pod tekstem masa stękania - klasyka. Najpierw stękanie, że mało się w tej sprawie robi, a jak się w tej sprawie robi to też stękanie xD, co za ludzie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    8 lat

    memo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jak w tytule. Od dziesięciu lat mieszkańcy kamienic przy Podwalu od nr. 15 do nr. 19 monitują i wydzwaniają do dyspozytorów ZDiUM o interwencyjną naprawę rozpadającego się torowiska przyległego do...rozwiń całość

    Jak w tytule. Od dziesięciu lat mieszkańcy kamienic przy Podwalu od nr. 15 do nr. 19 monitują i wydzwaniają do dyspozytorów ZDiUM o interwencyjną naprawę rozpadającego się torowiska przyległego do budynków mieszkalnych. Jest to jedno z niewielu miejsc w mieście gdzie tak blisko budynków położone jest torowisko. Przez osiem lat ZDiUM nie potrafił przeprowadzić skutecznej naprawy 30 metrowego odcinka torowiska ( pękające szyny i betonowe podkłady ) . Na tym odcinku pracownicy prowadzą nieskuteczne naprawy po kilkadziesiąt razy w roku. W mieszkaniach wszystko się trzęsie, słychać łomot a nawet od czasu do czasu odpadają elementy sztukaterii z elewacji budynków.
    Szkoda że miasto ma pieniądze na ścieżki rowerowe i inne rzeczy a nie może skutecznie załatwić naprawy kilkudziesięciu metrów torowiska. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dziś 4 pod Marino

    //// (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Widać roboty już prężono idą. Ciekawe jak jeżdżą inne linie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ZDiUM

    kirsek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    Trzymam kciuki ZDiUM, remontujcie, remontujcie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To taka nowa stara Tradycja

    Obatel Ochódzki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    Miś Barei, jako żywo w MPK i 30 Plenum Spółdzielni Zenum, czyli jak wszystkie remonty zaczynają się o jednym czasie i wielu połączonych miejscach, to wtedy jest taki bur del, że z niczym nie można...rozwiń całość

    Miś Barei, jako żywo w MPK i 30 Plenum Spółdzielni Zenum, czyli jak wszystkie remonty zaczynają się o jednym czasie i wielu połączonych miejscach, to wtedy jest taki bur del, że z niczym nie można zdążyć. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wymiana torowiska na kleksach asfaltu a pod spodem hitlerowski BRUK

    jurek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 1

    Fachowość nieznana nawet w PRLu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Remonty po taniości, każdy z 10 przetargami rozłożone na kilka lat...

    Burt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

    Jak zakończą cykl to pewnie to wyremontują na początku nie będzie się już nadawało do użytku.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dość krytykanctwa !!!

    Max (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 5

    Co tam dziurawe drogi czy pękające tory. Grunt że mamy największą w Polsce rolkę papieru toaletowego pełniąca także funkcje stadionu no i jesteśmy Europejską Stolicą Kultury. A jak się komu nie...rozwiń całość

    Co tam dziurawe drogi czy pękające tory. Grunt że mamy największą w Polsce rolkę papieru toaletowego pełniąca także funkcje stadionu no i jesteśmy Europejską Stolicą Kultury. A jak się komu nie podoba to sio do Łodzi , Zdanowska już na was czeka.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    łatanie dziadostwa

    Gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 1

    Ciecie kosztów , po 7-8 przetargów na wymianę kawałka szyny bo za drogo , a teraz niby wielka zmiana. To tylko pic dla mediów. Żeby było normalnie musiałby powstać kompleksowy plan remontów wraz z...rozwiń całość

    Ciecie kosztów , po 7-8 przetargów na wymianę kawałka szyny bo za drogo , a teraz niby wielka zmiana. To tylko pic dla mediów. Żeby było normalnie musiałby powstać kompleksowy plan remontów wraz z systemem jego finansowania a nie łatanie dziadostwa. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Cięcie kosztów to własna firma remontowa.

    //// (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    Przy tej ilości potrzebnych remontów na pewno będzie praca. A kuszt niższy niż w każdym przetargu bo płaci się prócz materiału tylko płace. Prywatna firma musi jeszcze zarobić na prezesa.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Słuszna uwaga

    Krzychu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

    Zamiast zrobić jeden przetarg na Jakieś większe, kompleksowe remonty, to będą rozpisywać osobny przetarg do prowizorycznej naprawy każdej z krzyżówek. Ponaprawiają byle jak, na szybcika, a za...rozwiń całość

    Zamiast zrobić jeden przetarg na Jakieś większe, kompleksowe remonty, to będą rozpisywać osobny przetarg do prowizorycznej naprawy każdej z krzyżówek. Ponaprawiają byle jak, na szybcika, a za kolejny rok znów będą całe rozpieprzone.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    Maciej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 5

    A drogi w ogóle kiedyś będą naprawiane we Wrocławiu? Takich koszmarnych dróg jak we Wrocławiu ja nie widziałem od początku lat 2000 w głębokiej prowincji w Rosji. Przeprowadziłem się do Wrocławia z...rozwiń całość

    A drogi w ogóle kiedyś będą naprawiane we Wrocławiu? Takich koszmarnych dróg jak we Wrocławiu ja nie widziałem od początku lat 2000 w głębokiej prowincji w Rosji. Przeprowadziłem się do Wrocławia z Warszawy w październiku i do dziś nie mogę się przyzwyczaić do tego że dojazd do pracy jest zmaganiem z nierównościami i omijaniem jam na drogach. No i oczywiście połowa zawieszenia już do wymiany ((( jakiś dramat.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nigdy

    Ola (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Nie będą, po co drogi, Wroclaw idzie w kierunku ścieżek rowerowych :).


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W rowerowych też już są jamy

    //// (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Tylko czekać na wypite zęby 1 szczęśliwca.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo