Pociąg jak tramwaj. Z Urbancard bez dopłat pojedziesz koleją (ZOBACZ TRASY)

Magdalena Kozioł
Od połowy lutego wystarczy mieć aktywną kartę Urbancard, by - bez żadnych dodatkowych opłat - jeździć pociągiem po Wrocławiu. Porozumienie w tej sprawie mają wkrótce podpisać władze Wrocławia, Przewozy Regionalne i Koleje Dolnośląskie.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: W PIĄTEK STRAJK NA KOLEI. POCIĄGI STANĄ NA DWIE GODZINY
ZOBACZ TEŻ: BĘDĄ NOWE PRZYSTANKI KOLEJOWE WE WROCŁAWIU (SPRAWDŹ GDZIE)

Władze Wrocławia chcą, by coraz więcej ludzi korzystało z transportu publicznego. 2,5 mln zł rocznie miasto ma płacić Przewozom Regionalnym i Kolei Dolnośląskiej za przewozy pasażerów, posiadających kartę Urbancard. Wiceprezydent Wojciech Adamski mówi, że rozmowy z przewoźnikami są już na finiszu. - Do połowy lutego powinniśmy podpisać porozumienie i już wówczas nie będzie przeszkód, by pasażerowie korzystali z kolejowych połączeń - zapowiada Adamski. Oczywiście, tylko w granicach Wrocławia i tylko pociągami PR i KD. Idea jest taka, by składy kursujące na terenie miasta stały się środkiem lokomocji takim samym jak tramwaje i autobusy.

Wydział transportu wrocławskiego magistratu przygotował nawet mapę, na której urzędnicy porównali czasy przejazdów MPK i pociągiem. Okazuje się, że podróżując koleją, szybciej dojedziemy np. na trasie Wrocław Główny - Psie Pole, oszczędzając 13 minut, do Pawłowic - 17 minut, a do Leśnicy - 35 minut. Na tym porozumieniu kolejarzy i miasta skorzystają ci pasażerowie, którzy mają wykupione i aktywowane przejazdówki imienne miesięcz-ne, na dwie dowolne linie, 7-dniowe i semestralne.

Dziś wrocławianin, który chce jeździć pociągami i korzystać z MPK, musi wydać dodatkowo 16 zł miesięcznie na kolejową dopłatę aglomeracyjną. Może ją kupić, jeżeli ma bilet okresowy 30-dniowy, ważny na wszystkie linie normalne lub normalne i pospieszne MPK. Z biletem jednorazowym papierowym czy czasowym (np. 60-minutowym czy 48-godzinnym) koleją nie pojedziemy. Kto w pociągach sprawdzi, czy mamy aktywowany bilet Urbancard? Konduktorzy w składach PR i KD będą mieć terminale mobilne (takie jak mają kontrolerzy MPK). Sprawdzą, czy możemy pojechać na koszt miasta.

Wideo

Komentarze 69

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał

Niech mi no tylko spróbują zabrać eNkę!!!

z
zorg

Wszędzie gdzie czytałem to ma to dotyczyć tylko biletów miesięcznych albo na wszystkie linie albo na 2 wybrane. A jak ma się to do biletów 2-miesięcznych lub 3-miesięcznych???? Też za darmo będzie można jeździć na nich koleją?????

M
M.S.

jak w tytule

k
kibuc

jw.

r
rest

i wtedy wrocław byłby jednym z lepiej skomunikowanych miast w polsce... ehhh

J
Ja

Ja potrzebuje się znaleźć na strzegomskiej, wiec mikołajów jest ok. I N-ką jadę 40 minut... w zatłoczonym, śmierdzącym autobusie, a pociągiem 15 minut - siedząc komfortowo. Super wiadomość dla mnie

J
Juliusz_L

Ale zrobienie przystanku trwa i kosztuje. A linię autobusową można zrobić kosztem niewielkim i "od zaraz"

t
tzj

Tych wizji i "wizjonerów" to już zliczyć trudno. Istnieje kilka lepszych koncepcji koleii stricte aglomeracyjnej dla W-wia. Ta z twojego linka to kolej regionalna.

D
D.R.

>potocznie zaczęto u nas nazywać...
I właśnie należy z tym walczyć. Tu nie ma miejsca na "potoczność" bo inaczej dojdziemy do takich absurdów jak "odrzutowy szybowiec".

>Niektorzy producenci nazywają tak też ...

JUŻ NIE !
Rzeczywiście zdarzyło się przed laty, że elektryczny wagon motorowy EN57 -BŁĘDNIE nazwano szynobusem. Od tej nieszczęsnej wpadki zaczęły sie nieporozumienia pojęciowe, co wywołało wśród fachowców lawinę protestów. Producent (PESA) sprostował błąd i wycofał tę nazwę.
Dziś ŻADEN producent nie pozwoli sobie nazwac EZT szynobusem-byłaby to KOMPROMITACJA. To są INNE produkty !

p
psiak

Nie neguję! Też bym jeździł, gdyby akurat z PP miałoby to sens! Mam tylko nadzieję, że to nie skończy się wcieleniem w życie pomysłu prezydenta Wrocławia o skróceniu N-ki do Al. Kromera.

h
havranek

te czasy podane niebieskich kwadracikach to jakieś mrzonki. Posterunek odgałęźny Grabiszyn to "wąskie gardło" wrocławskiego węzła kolejowego i pociągi, szczególnie z kierunków innych niż Wr. Mikołajów regularnie łapią tu choćby kilkuminutowe spóźnienia. Dodatkowo w grudniu 2013 r. rozpocznie się modernizacja tego posterunku (włącznie w wymianą wiaduktu nad ul. Grabiszyńską), która potrwa do maja 2014 r. Modernizacja oczywiście wiąże się z zamknięciami torowymi. Niestety ta modernizacja nieznacznie tylko usprawni ruch pociągów w tym rejonie. Bez budowy 4. toru pomiędzy Wr. Głównym a p. odg. Grabiszyn nie ma mowy o kolei aglomeracyjnej z prawdziwego zdarzenia.

D
Dr

Wystarczy zrobić przystanek Grabiszyńska z peronem przy rozwidleniu torów Głogów - Leszno (tuż za nastawnią WG umiejscowioną koło wiaduktu). Zatrzymywałyby się na nim zarówno te jadące w stronę Mikołajowa jaki i pozostałych kierunków. Drugi przystanek przy FAT (dawny przejazd Klecińska) i skomunikowanie ulicy byłoby pierwszorzędne.

D
Dr

Jest nawet jeden tor z Głównego na Gądów, da sie bezpośrednio.

L
LOL

Poczekamy zobaczymy - i dlaczego tylko posiadacze "urabnsyfu"?!? -czy to nie są praktyki monopolistyczne ?!?...może trzeba to przebadać jak i to, jak bedzię rzeczywista cene tego "urbanwynalkazku" rodu ramiszowskich cwaniaków i kolegów??

M
Majkel

A ja codzienie do pracy z Pawłowic jadę pociągiem: 10 minut muszę (niestety) iść na stację Pawłowice+21 minut jadę na Mikołajów +5 minut do pracy=36 minut. Mam inną opcję: iść 7 minut na autobus 130+ok 20 minut jazda na Kromera+25 minut tramwaj 23 i jeszcze 2-3minuty do pracy=55 minut. W powrotną drogę jesli na Kromera zwieje mi 130 to muszę czekać 30 minut ekstra;-( Więc panie Psiak - Tobie nie pasuje pociąg ale innym owszem! I nie neguj tego pomysłu. Sam nie mieszkasz we Wrocławiu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3