Wrocław: Będą nowe przystanki kolejowe w mieście (SPRAWDŹ GDZIE)

Magdalena KoziołZaktualizowano 
Wrocław Stadion
Wrocław Stadion fot. Janusz Wójtowicz
Urzędnicy chcą, by we Wrocławiu powstało co najmniej pięć nowych przystanków kolejowych. Stacje miałyby się pojawić m.in. przy ul. Długiej, nad al. Boya-Żeleńskiego lub przy ul. Czajkowskiego. Na razie PKP brakuje pieniędzy na realizację tego zadania, ale kolej ma się starać o środki unijne.

PRZECZYTAJ KONIECZNIE: W PIĄTEK STRAJK NA KOLEI. POCIĄGI STANĄ NA DWIE GODZINY

ZOBACZ TEŻ: GRAFICIARZE ZNISZCZYLI DWORZEC GŁÓWNY (ZDJĘCIA)
Wrocław ma przygotowaną listę nowych przystanków kolejowych, których budowa ułatwiłaby życie mieszkańcom miasta.
- Nie mam żadnych wątpliwości, że pięć z nich musi powstać - mówi Grzegorz Roman, pełnomocnik prezydenta Wrocławia ds. transportu.

Pociągi mogłyby zatrzymywać się m.in. przy FAT (na linii kolejowej Wrocław - Wałbrzych pod ul. Klecińską), bo łatwo stąd dojść do węzła komunikacyjnego przy skrzyżowaniu al. Hallera i Grabiszyńskiej i złapać autobus oraz tramwaj w wielu kierunkach.

Kolejny zaplanowano na osiedlu Sobieskiego (na linii Wrocław - Oleśnica na wysokości Szkoły Podstawowej nr 44 przy ul. Wilanowskiej). Właśnie stąd, przekonują wrocławscy urzędnicy, mieszkańcy mogliby koleją szybko dojechać do centrum oraz do zachodnich dzielnic miasta (do przystanku Mikołajów).

Ten na Szczepinie (na linii oleśnickiej nad ul. Długą) umożliwiłby szybkie dotarcie wrocławianom w kierunku Popowic i Kozanowa, jak również Szczepina dzięki dogodnej przesiadce na autobus. Atutem tej nowej stacji byłby też kompleks hipermarketów przy ul. Długiej (Tesco, OBI).

Natomiast przystanek na Stabłowicach (na linii głogowskiej przy ul. Głównej) ułatwi dotarcie do osiedli położonych na Stabłowicach oraz na Maślicach, przez przesiadkę na autobusy miejskie.

Ostatni z niezbędnych przystanków powinien zostać wybudowany na Karłowicach (na linii oleśnickiej). Gdzie dokładnie? Na razie trwają analizy dwóch lokalizacji nad al. Boya-Żeleńskiego lub przy ul. Czajkowskiego. Tak czy inaczej stacja kolejowa ucieszyłaby pacjentów ze szpitala przy Koszarowej i studentów. Przy Koszarowej bowiem mieści się kompleks budynków uniwersyteckich, m.in. Instytut Politologii.

Ale nie powinien on powstać nie tylko ze względu na studentów. Skorzystaliby z niego również wrocławianie mieszkający w rejonie pl. Daniłowskiego, a pośrednio węzła przy Kromera.

Ostatnim nowym przystankiem, który wybudowano we Wrocławiu był ten przy stadionie na Pilczycach. Inwestycja zaplanowana była na Euro, czyli specjalne wydarzenie. Od ponad miesiąca pasażerowie mogą korzystać z przystanku w Pierwoszowie na trasie Wrocław - Trzebnica. To jednak kropla w morzu potrzeb. Te pięć wrocławskich przystanków będzie musiało poczekać na swoją kolej. A raczej na decyzję kolei, czy takie przedsięwzięcia zrealizuje.

- Najpierw muszą być spełnione dwa warunki: remont torów i zwiększenie częstotliwości kursowanie pociągów na tych trasach - wylicza Roman, który nie wyklucza, że miasto samo przygotuje projekt i budowy przystanków i wystąpi o pieniądze z Unii Europejskiej w nowym programowaniu.

Wrocław nie jest jedynym miastem, który ma takie potrzeby. W Jeleniej Górze również potrzeba pięciu przystanków kolejowych przy ul. Wilhelma Kubsza, al. Jana Pawła II, ul. Podchorążych, ul. Spółdzielczej, ul. Objazdowej. W aglomeracji wałbrzyskiej - 13. Na razie mają one robocze nazwy Wałbrzych Lubiechów, Wałbrzych Podzamcze, Wałbrzych Piaskowa Góra, Wałbrzych Poniatów, Wałbrzych Stadion, Wałbrzych Śródmieście, Wałbrzych Sobięcin, Kuźnice Świdnickie, Sokołowisko, Jedlina Zdrój Sportowy, Olszyniec, Dziećmorowice, Stary Julianów.

Wojciech Maleszka z Wojewódzkiego Biura Urbanistycznego we Wrocławiu podkreśla, że miasta i podmiejskie miejscowości wciąż się rozrastają. - I transport musi być jak najbardziej efektywny. Ten drogowy i kolejowy wyznaczono kilkadziesiąt lat temu i i trzeba go zmodernizować. Sprawić by był dogodny dla ludzi - wskazuje Maleszka.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 66

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomasz

W Wałbrzychu proponował bym jeszcze: Wałbrzych Szełemejów, Wałbrzych Beznadzieja, Wałbrzych Lewusy, Wałbrzych Babciniec, Wałbrzych Labidzin oraz Wałbrzych Liżytyłczyn. Cały obraz Wałbrzycha.:) Na takie miasto jak Wałbrzych wystarczy to co jest w obecnej chwili.

t
tam

już budują

Z
Zdzisław

Przypominam, że PKP przygotowało (chyba w latach 1980-tych) miejsce na przystanek pod wiaduktem wylotu ul. Armii Krajowej do Krakowskiej.

f
ftff

ale kolejnym dobrym miejscem jest koło Pereca.

M
M.S.

Za browarem piastowskim powinien powstać przystanek w końcu (kiedyś) ma tam powstać nowe osiedle i dał by mieszkańcom północnego Ołbina i przyszłych osiedli na wschodnim Kleczkowie łatwiejszy dostęp do pociągów.

R
Rabin

Jeszcze proponuję nad ul. Osobowicką, miejsce jest, tylko peron postawić.

k
kw

Pociągi mogłyby zatrzymywać się m.in. przy FAT (na linii kolejowej Wrocław - Wałbrzych pod ul. Klecińską), bo łatwo stąd dojść do węzła komunikacyjnego przy skrzyżowaniu al. Hallera i Grabiszyńskiej i złapać autobus oraz tramwaj w wielu kierunkach.

k
kosi

Dlaczego pominięto budowę chyba najbardziej potrzebnego przystanku, a mianowicie, w miejscu, gdzie tory przecinają ulicę Grabiszyńską.
Acha i jeszcze jak w przyszłości będą przedłużać "ślimak" z Armii Krajowej, przez niskie łąki na Wielką Wyspę, to przydałby się przystanek pod estakaddą

m
m

Im więcej przystanków tym lepiej. Głosuję jeszcze za przystankiem na złotnikach!

d
dd

Najlepiej niech przywrócą stare stacje kolejowe Klecina bielany

d
dd

najlepiej niech przywrócą stare stacje kolejowe Wrocław Klecina bielany

t
twojpan

jak w temacie

f
ftff

Temat: "BĘDĄ nowe przystanki kolejowe"
Wprowadzenie: "Urzędnicy CHCĄ, by we Wrocławiu powstało co najmniej pięć nowych przystanków kolejowych"

I zaraz za tym: "Na razie PKP brakuje pieniędzy(..)"

Po pierwsze - to nie PKP buduje tory, tylko PKP PLK. Miasto jakoś zwykle odżegnuje się od utożsamiania z miastem spółek, w których ma 100% udziałów.

Po drugie - PKP PLK brakuje pieniędzy zawsze, to się raczej nie zmieni. A przy projektach dofinansowanych z UE trzeba mieć wkład własny.

Po trzecie - "nie wyklucza, że miasto samo przygotuje projekt i budowy przystanków i wystąpi o pieniądze z Unii Europejskiej w nowym programowaniu. " - jakoś przy torach na lotnisko miasto położyło na tym lachę i zwaliło wszystko na PKP PLK.

I po czwarte wreszcie - jeżeli miasto chce budować kolej, to niech się nie ogląda na PKP.

W
Wuuuu

Przystanek na Poświętne chcemy !!!

s
spełni się?

Akurat ten przystanek jak i stadion wiejski powinno się zburzyc, a lokalnych meneli w zielonych szalikach z napisem slunsk skasowac. Poza tym pkp niech rosnie w siłę!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3