Parkuj za darmo w płatnej strefie parkowania

    Parkuj za darmo w płatnej strefie parkowania

    Jerzy Wójcik

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Parkując przy większości ulic w płatnej strefie, trzeba płacić. Ale nie jest to jeszcze wszędzie regułą. Przykład: ul. Pawłowa
    1/4
    przejdź do galerii

    Parkując przy większości ulic w płatnej strefie, trzeba płacić. Ale nie jest to jeszcze wszędzie regułą. Przykład: ul. Pawłowa ©Pawel Relikowski / Polska Press

    Kierowcy parkują w płatnej strefie i szukają parkomatów, żeby zapłacić. Ale parkomatów nie ma. Czy to oznacza postój za darmo?
    Parkując w strefach płatnego postoju, nie wszędzie trzeba od razu sięgać do portfela. W granicach tych stref wciąż pozostały miejsca, w których możecie zostawić samochód za darmo. Warunek to brak oznaczenia parkingu jako płatny i brak parkomatu, lub też znalezienie takiego miejsca, nieoznaczonego oficjalnie jako parking, gdzie postoju nie zabraniają przepisy.

    Od razu ostrzegamy: w strefie A , czyli najbliżej wrocławskiego Rynku, nie ma już takich miejsc, poza podwórkami, gdzie wjazd mają przeważnie tylko mieszkańcy. W strefie B, ograniczonej Pod-walem i fosą miejską, takie lokalizacje można policzyć na palcach jednej ręki. Kierowcy często szukający miejsca w centrum wiedzą, że chodzi m.in. o chodnik przy Kazimierza Wielkiego (między Widokiem dojazdem do ul. Wierzbowej), zatoczkę przy NBP po drugiej stronie trasy W-Z czy chodnik wzdłuż ulicy Ruskiej przy arkadach. Jeszcze nie tak dawno tych miejsc było więcej, ale znikają - m.in. z powodu budowy pasów rowerowych przy#chodnikach wzdłuż ulic.

    - Różnego rodzaju nowe inwestycje i przebudowy ulic to momenty, w których rzeczywiście mogą znikać miejsca parkingowe. Z drugiej strony miejsc przybywa przy okazji rozszerzania strefy płatnego parkowania - tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Liczba płatnych miejsc, mimo tych wahań, pozostaje od kilku lat na stałym poziomie: między 3500 a 4000. To i tak mało, bo miasta porównywalne do Wrocławia mają w centrum nawet 7 i 8 tys. płatnych miejsc parkingowych - dodaje Ewa Mazur.

    We Wrocławiu na razie nie zapowiada się żadna rewolucja, jeśli chodzi o liczbę miejsc czy rozszerzanie strefy. Niezmiennie też najwięcej darmowych miejsc postoju w płatnej strefie pozostaje w tzw. strefie C, czyli tej położonej najdalej od centrum. Ulice: Sikorskiego, Pawłowa, Prosta, fragment Menniczej, jedna strona ul. Hoene-Wrońskiego czy otwarte podwórko u zbiegu Sądowej i Krupniczej to wciąż miejsca, gdzie nie postawiono parkomatów, a przepisy nie zabraniają tam parkować. To wystarczający powód, żeby każdego ranka rozgrywały się tam wyścigi o wolne miejsce parkingowe. Kierowcy chcą zaoszczędzić co najmniej kilkanaście złotych dziennie, zostawiając tam auta na czas pobytu w pracy w centrum miasta.

    Ale urzędnicy ostrzegają, że ewentualne kolejne parkomaty czy rozszerzenie strefy będzie wprowadzane tam, gdzie samochody nienależące do okolicznych mieszkańców (ci płacą znacznie niższy abonament) będą stały całymi dniami i blokowały miejsca.

    - Stawiamy na rotację na płatnych miejscach w ścisłym centrum - przyznaje Ewa Mazur. To element polityki transportowej Wrocławia, która przewiduje, by ograniczyć ruch prywatnych aut w ścisłym centrum.

    Tu zapłacisz za parkowanie w strefie. Pełna lista parkomatów - NA NASTĘPNEJ STRONIE
    « 2

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (34)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mieszkaniec centrum ma mieć auto w przedpokoju

    Krzysiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    Rotacja na płatnych miejscach? A gdzie ja jako mieszkaniec centrum mam postawić samochód? W przedpokoju? Nie każdy jeździ do pracy samochodem a zdążają się też np choroby i auto stoi nieruszane pod...rozwiń całość

    Rotacja na płatnych miejscach? A gdzie ja jako mieszkaniec centrum mam postawić samochód? W przedpokoju? Nie każdy jeździ do pracy samochodem a zdążają się też np choroby i auto stoi nieruszane pod blokiem tydzien. I co, mam schodzić przestawiać je w inne miejsce czy czekac aż je odcholują? Ktoś tu ewidentnie zapomniał że centrum to nie tylko miejsce pracy dla DWR ale tu tez mieszkają ludzie!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mieszka w centrum, a do szkoły widać miał daleko

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Przeczytaj sobie kilka razy ten fragment mieszkańcu:
    "tam, gdzie samochody nienależące do okolicznych mieszkańców będą stały całymi dniami"

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rotacja na płatnych miejscach

    jah (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

    coś jak ten facet co jechał TIRem i co kilometr okładał pakę kijem - jak go spytali czemu, to mówi że ma łądowność 9 ton, a wiezie 12 ton kanarków: "panie, nie ma siły, co najmniej 3 tony muszą...rozwiń całość

    coś jak ten facet co jechał TIRem i co kilometr okładał pakę kijem - jak go spytali czemu, to mówi że ma łądowność 9 ton, a wiezie 12 ton kanarków: "panie, nie ma siły, co najmniej 3 tony muszą fruwać!"

    Nie ma to jak dobre rozwiązanie problemu parkowania...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zmieniamy jezdnie robione pod nacisk 10ton na Drogi Rowerowe, zabieramy parkingi..

    dr Kaftan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 4

    a może Powinno się zostawić i tak mała ilość miejsc parkingowych a DDR wytyczyć w inny sposób..?
    czy to normalne zabierać jedno by "stworzyć" drugie?
    nie słyszałem by szło to w drugą stronę..?...rozwiń całość

    a może Powinno się zostawić i tak mała ilość miejsc parkingowych a DDR wytyczyć w inny sposób..?
    czy to normalne zabierać jedno by "stworzyć" drugie?
    nie słyszałem by szło to w drugą stronę..?
    Gdyby nie :
    1. Zabrano jezdni, parkignoów pod DDR zamiast zbudować nowe
    2. Dokończono obwodnice Śródmiejskie oraz pozostawiono poza Centrum Bepłatne Parkingi z których można dostać sie do centrum w 20 min
    3. ITS nie wprowadzał Czerwonej fali - start-stop na wielu ulicach np pod Renomą..
    to we Wrocławiu żylo by się lepiej LUDZIOM, którzy sami bez zmuszania wybraliby czy poruszają sie autem, MPK, czy rowerem..
    ruszanie auta, jak można dostać się gdzieś w 20 min jest bez sensuzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ni z gruchy, ni z pietruchy

    Rzól (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Ale Twój nick przypomina mi dr Kaftana z forum "samg", które już niestety nie istnieje... Ciekawe, czy to tylko zbieg okoliczności...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Słoiki parkują za darmo

    wawa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 20

    Na wiochach Polski B nie ma parkomatów !


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Słoiki minusują hahahahahaha

    Dw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 16

    Jak zaczniecie opłacac składki ubezpieczeniowe we Wrocławiu to nabierzecie praw jakie maja rodowici mieszkańcy tego pięknego miasta Wrocławia


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    bezoar (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

    składki ubezpieczeniowe? o czym ty mówisz?


    Zdjęcie autora komentarza
    To słoiki już nawet ...

    Zdzich

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

    To słoiki już nawet bez OC jeżdżą!? O tempora, o mores!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bez OC - ale z tuba w bagażniku

    max (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

    I sianem w butach

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ....

    bezoar (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

    jeśli urzędas z urzedu miasta skasował od ciebie za ubezpieczenie OC to mam dla ciebie złą wiadomość...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    545

    hah (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    nie dość że słoik to jeszcze głupi. przez to że typy twojego pokroju rozbijają swoje rzęchy we Wrocławiu składki dla DW idą w górę...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To jest dla mieszkańców a nie dla czasowych przybyszów.

    Zamelduj się, płać podatki,.... Broni Ci ktoś być uczciwym? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 7

    To tez będziesz mógł sobie karnet wykupić. Czy to już też jest za trudne do zrozumienia dla cwanej gapy....?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tam gdzie PKS był zaraz otworzą ogromna galerie WROCLAVIA

    I tam będzie wielki parking z darmowa 1 godziną jak zawsze (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    tuż obok są GH Arkady .... zaraz Renoma, Miejsca a miejsca.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zdobycie karnetu miesięcznego

    gaax (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 21

    Żeby móc kupić abonament trzeba być zameldowanym w strefie płatnego parkowania. I to jest chory układ.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    fgf

    csdg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

    co za bzdura..."stawiamy na rotację"...wystarczy zrobić miejsca postojowe gdzie zaparkujesz max na 2-3h jak to w wielu miejscach na zachodzie jest i po sprawie...a tak ściemniają, że będzie rotacja...rozwiń całość

    co za bzdura..."stawiamy na rotację"...wystarczy zrobić miejsca postojowe gdzie zaparkujesz max na 2-3h jak to w wielu miejscach na zachodzie jest i po sprawie...a tak ściemniają, że będzie rotacja i mydlą oczy wszystkim, a na prawdę liczą tylko zyski bo parkować zawsze będązwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kolejna galeria handlowa potrzebna

    plon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 4

    kolejna galeria handlowa potrzebna z parkingiem - to rozwiąże problem, chociaż w części :D
    i jak piszą w komentarzu nawet biurowce stawiają bez parkingów bo luzie jakoś se poradzą


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :/

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 6

    piękny przykład GreenDay. 1500 pracowników. 280 miejsc parkingowych. to jest kpina.
    a już budują Green2Day i coś co miało byś poszerzeniem Pasażu grunwaldzkiego a zostało niecnie zmienione w...rozwiń całość

    piękny przykład GreenDay. 1500 pracowników. 280 miejsc parkingowych. to jest kpina.
    a już budują Green2Day i coś co miało byś poszerzeniem Pasażu grunwaldzkiego a zostało niecnie zmienione w kolejny biurowiec.
    Na grunwaldzie niebawem przybędzie ponad 3 TYSIĄCE pracujących w tych kolosach.
    Miasto myśli w ogóle jak rozwiązać ten kataklzm który niebawem nastanie?
    W tych budynkach co najwyżej kierwoniczki mają miejsce w podziemiach.
    Kpina że ktos pozwolił na takie gmaszyska z TAAAAKĄ ilością pracowników z tak małą ilością miejsc parkingowych.
    a mieszkańcy cierpią,zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mieszkaniec 2

    jan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 12

    akurat okolice greenday, czy grunwaldu są tak skomunikowane dobrze z całym miastem, że nie trzeba tam wozić czterech liter samochodem


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    cały Wrocław?

    mieszkanka od urodzenia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    Co dla Ciebie znaczy "cały Wrocław"? Ja chcąc dojechać na Grunwaldzki potrzebuję dwóch autobusów, jak dobrze pójdzie, tzn. przyjadą na przystanki w odpowiedniej kolejności i o odpowiednim czasie,...rozwiń całość

    Co dla Ciebie znaczy "cały Wrocław"? Ja chcąc dojechać na Grunwaldzki potrzebuję dwóch autobusów, jak dobrze pójdzie, tzn. przyjadą na przystanki w odpowiedniej kolejności i o odpowiednim czasie, a i wtedy czas dojazdu to 1 godzina. Autkiem 30 minutzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tia

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

    co z tego jak ci pracownicy dojeżdzają z wioch i blokują mieszkańcom do wieczora każdy centymetr ulicy?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    no własnie

    tok myślenia właściwy dla urzędasa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 3

    dojeżdża tramwaj, więc jest dobrze skomunikowany. Powiedz to człowiekowi, który dojeżdża ze Zwycięskiej lub z Maślic. Też są dobrze skomunikowane?
    Komunikacja jest zawsze skąd-dokąd. Nawtykanie...rozwiń całość

    dojeżdża tramwaj, więc jest dobrze skomunikowany. Powiedz to człowiekowi, który dojeżdża ze Zwycięskiej lub z Maślic. Też są dobrze skomunikowane?
    Komunikacja jest zawsze skąd-dokąd. Nawtykanie busów i tarmów do centrum nie sprawi, że nagle będzie łatwiej wyjechać ze Strachocina czy Muchoboru.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tere-fere

    a twoj tok wlasciwy dla debila (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

    to dojeżdżasz z muchoboru do najbliższego przystanku tramwajowego, zostawiasz tam ato a dalej jedziesz do centrum tramwajem


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    terefere

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Jeszcze gdyby był parking w okolicach tramwaju...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To jakiś ubowiec pisał ten artykuł?

    cc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    czy co?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo