Osiedla wybierają trasę tramwaju linii 16. Większość chce szybkiego połączenia

Adriana BoruszewskaZaktualizowano 
. Weronika Skupin / Polska Press Grupa
Krótsza i szybsza wersja trasy z Tarnogaju do ZOO czy opcja dłuższa, przejeżdżająca przez Dworzec PKP, pl. Dominikański i most Pokoju. To dwie propozycje trasy linii 16 przedstawione radom osiedli przez miasto. Który wariant ostatecznie wygra i jak pojedzie tramwaj?

Miesiąc temu Wydział Transportu przedstawił dwie wersje trasy linii tramwajowej nr 16. Rady osiedla do końca lutego mają czas, by wyrazić swoje zdanie i zdecydować, który wariant będzie lepszy. Do tej pory decyzję podjęły już trzy rady osiedli. Wkrótce zrobi to rada osiedla Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice.

Przypomnijmy, że mieszkańcy mieli do wyboru dwa warianty. Pierwszy, w którym linia 16 kursuje przez ul. Hubską, Pułaskiego oraz most Grunwaldzki i Rondo Reagana oraz drugi, gdzie tramwaj 16 jechałby przez ul. Hubską, Glinianą, Dworzec Główny, pl. Dominikański, most Pokoju, Rondo Reagana. Jednocześnie w drugim wariancie wprowadzona zostałaby korekta trasy linii 32, która zostałaby skierowana przez ulice: Hubską, Pułaskiego i Małachowskiego oraz korekta trasy linii 2, która kursowałaby od Dworca Głównego przez ulice: Małachowskiego, Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, most Grunwaldzki, Rondo Reagana do pętli Biskupin.

Najbardziej zdeterminowani wydają się mieszkańcy Tarnogaju, którzy mocno obstają za wersją 1., czyli szybkim i krótszym połączeniem Tarnogaju z Wielką Wyspą.

- Podjęliśmy decyzję, że dla nas najlepszy byłby wariant nr 1, bo to szybkie połączenie z Wielką Wyspą. Mamy jednak jedno zastrzeżenie - chcemy, by na ulicy Pułaskiego powstało wydzielone torowisko tramwajowe - wyjaśnia Marcin Paczkowski, przewodniczący Zarządu Rady Osiedla Tarnogaj.

Dodaje również, że wariant 2. został przez radnych odrzucony, gdyż mieszkańcom osiedla niepotrzebne jest kolejne połączenie z Dworcem PKP. Wolą być lepiej i szybciej skomunikowani z Wielką Wyspą. - Mamy tramwaje linii 8, 31 i 32, więc kolejna linia do Dworca nie jest potrzebna. Chcielibyśmy jednak, by miasto skierowało linię 32 pod wiaduktem, tak by podjeżdżała ona z przodu Dworca - wyjaśnia Paczkowski. Do wariantu 1. przychylają się również mieszkańcy Hub. - Chcielibyśmy, aby ta linia nawiązywała do idei tramwaju plus, czyli szybkiego połączenia - przyznaje Marcin Borkowski, przewodniczący zarządu Osiedla Huby.

Zaznacza też, że w ostatnich latach osiedle się mocno rozrasta i dla mieszkańców priorytetowe jest przede wszystkim połączenie z pl. Grunwaldzkim. Również z powodu dużej liczby studentów dojeżdżających z tej części miasta na Politechnikę Wrocławską.

Decyzję w sprawie trasy 16 podjęła także Rada Osiedla Przedmieście Oławskie. Wybrano wariant 2. Bo jak mówi Marita Weber, wiceprzewodnicząca Zarządu Osiedla, dla mieszkańców istotniejsza jest korekta linii 2 i 32. - Wariant drugi zapewnia bezpośrednie połączenie z Biskupinem i Krzykami linią nr 2, poprowadzoną od Dworca Głównego PKP ulicą Pułaskiego, a zmieniona trasa nr 32 umożliwi skomunikowanie osiedla z Gajem - wyjaśnia Weber.

Radni z Wielkiej Wyspy decyzją ws. wyboru trasy „szesnastki” podejmą 28 lutego, po zweryfikowaniu opinii mieszkańców. - Osobiście uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest takie, które nie spowoduje zmiany trasy linii 2 i 32, tak by nadal „dwójka” dojeżdżała na Wielką Wyspę - przyznaje Damian Wojciech Dudała, przewodniczący Rady Osiedla Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice. Jego zdaniem najlepsza jest wariant 1. Przewodniczący zaznacza, że radni chcieliby, by linia numer 16 nie dojeżdżała tylko do ZOO, ale także do pętli Biskupin. - Bez sensu jest puszczenie tramwaju, który jedzie aż z Tarnogaju tylko do ZOO, gdy tymczasem mieszkańcy dalszych części Wielkiej Wyspy muszą się przesiadać na wysokości WuWy, by bezpośrednio dotrzeć na Tarnogaj - komentuje Dudała.

Po uzyskaniu stanowisk Rad Osiedli miasto planuje konsultacje na stronie www.wroclaw.pl. Na ich podstawie zostanie wybrana trasa linii 16.

Linia nr 16 ma zostać uruchomiona po oddaniu do użytku torowiska na ulicy Hubskiej, na odcinku Gliniana -Dyrekcyjna.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 77

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

F
FD

Rozumiem, że linia 145 zostanie chwilowo zawieszona, a następnie - po wybudowaniu Alei Wielkiej Wyspy - wróci w zmienionej formie i będzie kursować między Wielką Wyspą a Tarnogajem i Krzykami przez Most Wschodni?

Y
YeTi

Wariant 2 o niebo lepszy . Tramwaj 16 przez GD zastąpi tramwaj 2 który obsłuży okolice Kościuszki czyli te miejsce które jest najmniej skomunikowane . Tramwaje 21 i 22 mają trasy jak na jedno kopyto . Wypadałoby zmienić trasy jednej aby nie dublowała drugiej dlatego ten wariant jest przez to lepszy . Obecnie są one de facto jedną linią , podobnie jak 33 które również w cudzysłowie robi za dwie linie . Wrocławska komunikacja to najsłabsze ogniwo tego miasta i dlatego miasto to potrzebuje kogoś kto w końcu ruszy ten zabajzlowany temat .

f
fg

Bo miałem dość latania do tramwaju aż na Kołłątaja, albo przesiadania się z zerówki pod Arkadami, szczególnie zimą. Więc opcję z dwójką jadącą przez Pułaskiego popieram jak najbardziej. Ogólnie Przedmieście Oławskie to praktycznie centrum, a z Pułaskiego jedzie tylko jedna linia tramwajowa i trudno się stąd gdziekolwiek komunikacją miejską dostać, więc dodatkowe linie jadące tą ulicą są ja najbardziej pilnie potrzebne.

R
Real

A ty jakbyś sam pomyślał to wiedziałbyś, że trzeba popatrzeć kompleksowo na całą siatkę połączeń, a nie wybiórczo. Poza tym powinny być inne warianty tras do wyboru niż te dwa wymienione w artykule

C
Czad

Twój real to chyba jest w Madrycie. Otóż tramwaje nie zatrzymują się tylko na pętlach co wynika z twoich wypocin. 16 jadąca z Tarnogaju mająca przystanek koło katedry daje połączenie N,A na Kromera, Psie Pole, Karłowice. Zanim powiesz o czyimś zdaniu, że jest bez sensu, uruchom rozumek, bo bez sensu jest to co wymodziłeś.

R
Real

A po co tramwaj z Tarnogaju na Biskupin skoro od dawna mówi się o budowie estakady łączącej Armii Krajowej z Wielką Wyspą. Będzie tak jak z linią 21, która po wybudowaniu Mostu Milenijnego straciła na tyle na znaczeniu, że została wycofana. I jeszcze mieszanie w głowię numerami linii, ta cała 16 kojarzy się z wieloma relacjami na przestrzeni lat (Sępolno - Oporów, Sępolno - Poświętne, Zoo - Park Południowy). Jak już to powinno być 35 tak jak dawny tramwaj nocny Biskupin - Tarnogaj. Myślę, że już lepiej GAJ skomunikować z Sępolnem przez Pułaskiego, Plac Grunwaldzki i Most Zwierzyniecki z opcją wydłużenia w przyszłości na Swojczyce za pomocą nowej linii, żeby ludzie nie tłoczyli się i nie stali w korkach w 146 (po wcześniejszym zakupie tramwajów dwukierunkowych); przywrócić 15 na Tarnogaj (do Parku PD poza szczytem wozi powietrze); reaktywować linię 19 w relacji Park PD - BISKUPIN przez Pułaskiego (historycznie jeździła do ZOO) z opcją wydłużenia w przyszłości na Ołtaszyn; linię 2 skierować przez Teatralną, a 17 ponownie przez Dworzec Główny (rozbudowująca się Klecina nie ma połączenia z PKP i PKS).

J
Japoński złodziej majtek

Rozwój społeczny zero.
Mentalność jak na głębokim wschodzie. Rozumowanie chłopa pańszczyźnianego. Dorobił się woła i czuje się już niemalże jak Dziedzic.
Jeszcze Ci dużo chłopie dużo brakuje do człowieka za jakiego chciałbyś uchodzić.

b
buba

dzięki :)
gdyby takich uzbierać niewiele ponad 51 tysięcy, można by było dać kopa w mikstacką d...
i w podobne im d... też :)

x
xxx

A stary i śmierdzący diesel za góra 2000zł dla takich "bogaczy" jak ty?:)

G
Gość

nowe linie tramwajowe, kolej miejska, tunele między dworcami, darmowe bilety dla uczniów, nowe miejsca w przedszkolach i żlobkach
a poprzednie kaszany wyborcze wyglądają tak: tramwaj tzw. plus zniknął z rozkładów, tramwaj do jagodna takoż, miejsc dla dzieciaków brakuje nadal, chluba mikstackiego durnia nfm sypie się i przecieka - koszt prawie 400 tysięcy miesięcznie, kolejna chluba durnia velvet rolle co rok potrzebuje kilkudziesięciu milionów dotacji, podobnież chluba durnia wks
wniosek: wąchajcie starannie serwowane wam kaszaneczki wyborcze

G
Gość

Zbiorkom to zafajdana młodzież ze słuchawkami na uszach i brakiem rozumnego spojrzenia ale z jak wielkimi roszczeniami...? Charkoty chorych czy przeziębionych. pachy spoconych, paskudne i wrednie pchajace się matki-polki z wózkami (należy im się? NIE) i niepunktualność całości. Trudno pozytywnie ocenieć odjazd autobusu 3-4 minuty przed roz[pisanem terminem w rozkładzie jazdy.
Tamwaje i autobusy, ściezki rowerowe są dla biednych .

k
kurt_rolson

Większość wrocławian chce normalne bilety a nie wabik na oszustów

C
Czad

Jeżeli 16 nie będzie kursowała z Tarnogaju przez Hubską, Pułaskiego, Katedrę, Szczytnicką, Skłodowskiej na Biskupin to niech sobie miasto inną trasę w dupę wsadzi. Szkoda pieniędzy na budowę torowiska na Hubskiej.

p
pośrednik

A najbardziej ciekawi mnie fakt, dlaczego najdroższe i najchętniej kupowane są te mieszkania, które znajdują się w bezpośredniej bliskości linii tramwajowych?

b
bidak

Tak tak, zlikwidujmy tramwaje i autobusy w całym Wrocku. Niech każdy kupi sobie samochód.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3