Nowe biletomaty blokują pasażerom karty płatnicze? Mennica...

    Nowe biletomaty blokują pasażerom karty płatnicze? Mennica wyjaśnia

    BO

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    - Chcąc zakupić bilet w pojazdach, otrzymywałem komunikat: "Karta zastrzeżona. Proszę zgłosić się do Biura Obsługi Klienta" - pisze w liście nasz czytelnik. Co się stało? Wyjaśniamy.
    Nowe biletomaty blokują pasażerom karty płatnicze? Mennica wyjaśnia
    Z listu czytelnika, który dotarł do nas w piątek, dowiadujemy się o kolejnej usterce nowego systemu dystrybucji biletów, który Mennica Polska dość nieporadnie uruchamia we Wrocławiu od początku marca. Piszemy "uruchamia", ponieważ system od początku nie działa w pełni poprawnie.

    Przez cały ubiegły tydzień występowały liczne błędy: wyłączające się nowe kasowniki z funkcją sprzedaży biletów, niedziałające nowe Urbancard EP, zawieszające się biletomaty czy niedziałające terminale Mennicy w punktach handlujących biletami.

    Tym razem nasz czytelnik, który zastrzegł sobie anonimowość, nie mógł kupić biletu przy pomocy karty płatniczej. Gdy próbował, kasownik odmówił posłuszeństwa. Oto cała treść jego listu:

    "Jadąc dziś (16 marca - przyp. red.) tramwajem linii 15 i 32, chcąc zakupić bilet w pojazdach, otrzymywałem komunikat: "Karta zastrzeżona. Proszę zgłosić się do Biura Obsługi Klienta". Skontaktowałem się z MPK pod numerem 713217271, gdzie dowiedziałem się, że Mennica Polska wprowadziła aktualizację oprogramowania terminali w pojazdach i wystąpił błąd, który spowodował zablokowanie setek kart płatniczych.

    W związku z tym, pasażerowie powinni zgłaszać się do Biura Obsługi Klienta przy ul. Grabiszyńskiej, aby ich karty zostały odblokowane. W ten sposób potwierdza się teza, że system we wrocławskim MPK nie jest dla ludzi, bo to ludzie są dla tego systemu i to oni mają się dostosować.

    Osobiście nie mam czasu, nie mam ochoty i nawet chęci, aby udawać się do Biura Obsługi MPK, w celu "odzastrzeżenia" karty płatniczej, która działa normalnie we wszystkich innych punktach i bankomatach. Skoro Mennica wprowadziła błąd do oprogramowania, to na swój koszt (również liczony jako poświęcony czas) powinna go usunąć."

    Tyle nasz czytelnik. Poprosiliśmy Mennicę o komentarz od tej sprawy.

    Spółka wyjaśnia, że w nowych urządzeniach w pojazdach można aktualnie płacić wszystkimi bankowymi kartami zbliżeniowymi standardu EMV. W pierwszych kilku dniach działania nowego systemu Urbancard występował problem z niektórymi kartami Visa. W końcu ubiegłego tygodnia problem został rozwiązany.

    Co ważne, problem ten nie leżał po stronie systemu Urbancard ale banków.

    Odnosząc się do maila pasażera:

    1. Nie jest prawdą, że jakakolwiek aktualizacja oprogramowania w kasownikach skutkowała błędem, który spowodował „zablokowanie setek kart płatniczych”. Taka informacja nie mogła zostać przekazana pasażerowi przez kogokolwiek z Mennicy Polskiej, bo jest to informacja całkowicie nieprawdziwa.
    2. Komunikat „karta zastrzeżona” pojawia się na kasowniku wyłącznie w sytuacji, w której pasażer próbuje dokonać zapłaty kartą, która trafiła na tzw. „czarną listę”.
    Karta może trafić na „czarną listę” tylko wtedy, gdy wcześniejsza transakcja zakupu biletów dokonana tą samą kartą nie została prawidłowo rozliczona – np. z powodu braku środków na koncie.
    3. W takiej sytuacji pasażer jest zobowiązany udać się do Biura Obsługi Klienta, opłacić nierozliczoną transakcję i dopiero na tej podstawie jego karta zostanie wycofana z „czarnej listy” i nie będzie odrzucana przez kasowniki Mennicy Polskiej.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (336)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak odblokowac kartę

    Ewelina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Miałam, ten sam problem, przez około 2 tygodnie karta była zastrzeżona, nie mogłam kupić biletu w tramwaju, kupiłam bilet papierowy w automacie na przystanku, wpisałam PIN i karta się odblokowała,...rozwiń całość

    Miałam, ten sam problem, przez około 2 tygodnie karta była zastrzeżona, nie mogłam kupić biletu w tramwaju, kupiłam bilet papierowy w automacie na przystanku, wpisałam PIN i karta się odblokowała, polecam :)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bzdura

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Dzisiaj w tramwaju lini 31 zastrzegło mi kartę a mam środki na niej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mennica kłamie

    piotr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    ja otworzyłem konto w milenium i dostałem kartę i dziś chciałem kupić bilet na lini 148 i automat pokazał karta zastrzeżona pomimo że karte mam już tydzień i to co wyjaśnia mennica to wierutna...rozwiń całość

    ja otworzyłem konto w milenium i dostałem kartę i dziś chciałem kupić bilet na lini 148 i automat pokazał karta zastrzeżona pomimo że karte mam już tydzień i to co wyjaśnia mennica to wierutna bzdura jest i oszukiwanie ludzi lepsze były stare automatyzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bzdura

    Sylwia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    BZDURA, miałam środki na koncie i zastrzegło mi kartę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ajamamwdupue

    Się (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Od tygodnia mam zablokowaną kartę Visa. Już raz musiałam ją wyrabiać na nowo, bo nie działała. I to nie z winy banku, bo byłam w banku i pytałam o przyczynę. Mało tego- za każdym razem, gdy...rozwiń całość

    Od tygodnia mam zablokowaną kartę Visa. Już raz musiałam ją wyrabiać na nowo, bo nie działała. I to nie z winy banku, bo byłam w banku i pytałam o przyczynę. Mało tego- za każdym razem, gdy chciałam kupić bilet w NPK, mimo komunikatu o zastrzeżeniu karty, a co za tym idzie- niezajupieniu biletu- kasownik zabierał pieniądze za bilet. Mam w historii operacji bankowych na to dowód- potrafiłam zapłacić kilka razy za ten sam bilet, nie wiedząc, że pieniądze idą. Jeszcze do tego kupowałam bilet papierowy od pasażerów, bojąc się kontroli i kary. Tak więc za jeden przejazd w sumie potrafiłam zapłacić ok. 4-krotną wartość normalnego biletu. No, dobra. Wyrobiłam sobie nową kartę w banku, musiałam za nią zapłacić 25 zł. Był jakiś czas spokój. Teraz zaczęło się wszystko od nowa. Dzwoniłam dzisiaj do Biura Obsługi Klienta i dowiedziałam się, że to nie ich wina, tylko nanku. Ciekawe tylko, dlaczego muszę iść po odblokowanie karty do biura MPK skoro to wg nich problem nanku. Wiecie co, ten cały nowy kasownik, tp jakiś straszny bibel, zakupiony za nasze ciężko zarobione pieniądze podatników. I mimo, że poprzednie kadpwniki były ok, ktoś musiał je usunąć i dać zarobić jakiejś kaszaniarskiej firmie. Tak się marnuje nasze publiczne pieniądze! Tak się wygrywa szemrane przetargi we Wrocławiu! Uważam, że tp wieljie oszustwo! A może komuś zależy na tym, żeby powlepiac jak najwięcej mandatów za przejazd bez biletu, albo wyłudzić kasę na bilety, których się wcale nie kupiło? Mógłby ktoś się yemu przyjrzeć i sprawdzić. Po jakiego diabła wymienili dobre, nowe kasowniki na takie g....zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    18.02.2019 Problem ten sam

    Kamil (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Niedługo minie rok jak musimy żyć z tym bublem, nikt za nic nie odpowiada, a ty jedź do bok i z powrotem 2 godziny jak nie masz lepszych rzeczy w życiu do roboty...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zastrzeżona karta płatnicza.

    Monika (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Moja karta także została zastrzeżona, a do tej pory wszystko było ok i mam środki na koncie. Strasznie mnie irytuje wycieczka do biura obsługi klienta.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kanary

    Justynka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Ja dziś miałam taką sytuację: wchodzę do tramwaju, chce kupić bilet, ale karta zablokowana - wiec siadam i jadę bez biletu... bo przecież nie będę wyskakiwać z biegnącego tramwaju. A Tu Kanary - i...rozwiń całość

    Ja dziś miałam taką sytuację: wchodzę do tramwaju, chce kupić bilet, ale karta zablokowana - wiec siadam i jadę bez biletu... bo przecież nie będę wyskakiwać z biegnącego tramwaju. A Tu Kanary - i co w takim wypadku - dostałam mandat za brak biletu, 153,50 zł. Po czyjej stronie leży wina? i czy mam odwoływać się do MPK? zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Blokada kardy cdn

    Michał Shaksu Nowak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    21.01.19 Karta ponownie zablokowana... Dalej się blokują...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zartuje I kpina

    Nina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Ta sama karta platnicza podpieta w telefonie. Karta tradycyjna dziala, a ta przez NFC zostala zastrzezona. To jakas kpina. Poza tym skoro to ta sama karta to w jaki sposob mennica przechowuje te...rozwiń całość

    Ta sama karta platnicza podpieta w telefonie. Karta tradycyjna dziala, a ta przez NFC zostala zastrzezona. To jakas kpina. Poza tym skoro to ta sama karta to w jaki sposob mennica przechowuje te numery na czarnej liscie?zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo