Na przejeździe kolejowym szlaban spadł na autobus MPK. Kto zawinił?

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
Zaktualizowano 
Sytuacja przy ulicy Okulickiego
Sytuacja przy ulicy Okulickiego Czytelnik
W poniedziałek po południu na przejeździe kolejowym na skrzyżowaniu ulic Przedwiośnie i Okulickiego szlaban spadł na autobus MPK. Wszystko wskazuje na to, że kierowca autobusu wjechał na przejazd przy migających światłach. MKP odpiera zarzuty.

Do zdarzenia doszło w poniedziałek ok. godz. 13.15. Szlaban spadł na autobus linii 128. - Autobus wjechał na przejazd na migającym świetle. Szlaban spadł gdzieś w jednej trzeciej długości autobusu. Jedna z rogatek została uszkodzona. Widziałem to wszystko, byłem szóstym kierowcą jadącym za autobusem - opowiada Adam Góruk.

W tym samym czasie jechał pociąg Kolei Dolnośląskich nr 6693 (kurs z Wrocławia do Trzebnicy). Mogło dojść do naprawdę niebezpiecznej sytuacji.

- Maszynista otrzymał instrukcję od dyżurnego. Hasło "Baczność" oznacza, że powinien zmniejszyć prędkość do minimum. Rzeczywiście, zmniejszył prędkość jazdy, ale i tak przejechał bez żadnego problemu, między pociągiem a autobusem było jakieś 10 metrów. Nie było żadnego realnego niebezpieczeństwa - dodaje Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.

Początkowo przedstawiciele MPK sugerowali, że mogła to być awaria rogatek. To jednak szybko wykluczono. Poprosiliśmy Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei o przeanalizowanie monitoringu. Czy szlaban mógł opaść samoistnie?

- Samoczynnie "spadający szlaban" może być jedynie efektem zaniku napięcia w instalacji, wtedy zabezpieczenia na przejeździe kolejowym automatycznie przechodzą w tryb bezpieczeństwa, powodując tym samym samoczynne opadanie rogatek, jednak wczoraj taka sytuacja nie miała miejsca - powiedział nam we wtorek Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu. - 9 września, kierujący autobusem linii 128 w momencie zadziałania sygnalizacji zrównał pojazd z sygnalizatorem świetlnym, w związku z czym mógł nie zauważyć zadziałania instalacji lub zignorował ten sygnał, efektem tego było opadnięcie rogatki na autobus.

Kierowca MPK musiał więc wjechać niezgodnie z przepisami. Według przedstawicieli biura prasowego MPK Wrocław winy jednak nie ponosi.

- Po dokładnej weryfikacji zdarzenia stwierdzamy, że nasz kierowca nie ponosi winy za zderzenie ze szlabanem. Sygnalizacja zapaliła się niefortunnie w momencie, w którym kierowca nie mógł bezpiecznie zahamować przed szlabanem, nie narażając przy tym pasażerów na uszczerbek na zdrowiu - twierdzi Bartosz Naskręski. - W związku z tą sytuacją poprosimy PKP PLK o sprawdzenie czy w odpowiednim momencie na tym przejeździe kolejowym zapala się sygnalizacja - dodaje.

To również sprawdziliśmy. - Nie ma takiej możliwości, by sygnalizacja działała nieprawidłowo. Zamontowana na przejeździe sygnalizacja spełnia wszystkie normy, jakie stawia się tego typu urządzeniom - zapewnia Natalia Kita, rzecznik prasowy DSDiK. - Jest to sygnalizacja wiodącego na rynku kolejowym i znaczącego w branży producenta, firmy BOMBARDIER.

Okazuje się też, że w tym miejscu kierowcy dość często łamią przepisy. - Na tym przejeździe bardzo często dochodzi do podobnych incydentów z udziałem kierowców, nasza jednostka średnio od kilku do kilkunastu razy w skali miesiąca kieruje na policję wnioski o ukaranie sprawców za analogicznie wykroczenia - dodaje Loch.

Zdjęcie z tego zdarzenia pokazaliśmy również Mirosławowi Siemieńcowi, rzecznikowi prasowemu PKP PLK i zapytaliśmy, jak często takie sytuacje zdarzają się z powodu awarii. Okazuje się, że praktycznie wszystkie takie przypadki to wina kierowców.

- Na postawie zapisów monitoringu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przedstawiona na zdjęciu sytuacja na linii Psie Pole – Trzebnica przypomina incydenty powodowane przez nieostrożność, gdy: Kierowca wjeżdża na przejazd w momencie, kiedy sygnalizatory już są włączone i wówczas „łapie” się pod opadająca rogatkę albo kierowca nie czeka na wolne miejsce za przejazdem, tylko jedzie w szeregu za innymi pojazdami, wjeżdża na przejazd, sygnalizacja się włącza, kierowca nie ma zjazdu – zablokowany samochodami przed i za autobusem - rogatka opada na dach - wypunktowuje Mirosław Siemieniec. - Nie ulega wątpliwości, że oba przypadki są wynikiem błędu, bowiem nie wolno wjeżdżać, gdy pali się czerwony sygnał i nie wolno wjeżdżać, gdy nie ma pewnego zjazdu z torów. Nie spotkałem się dotychczas, by rogatka samoistnie spadła na samochód.

ZOBACZ TEŻ:

Wypadek ciężarówki i lawety na A4. Autostrada zablokowana

polecane: Korytarz Życia

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 170

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Troll zdemaskowany!

I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

A
Adam Mikołaj Maćkowiak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.

M
Magdalena Cywicka

Koleje Dolnosląskie to najgorsza spółka kolejowa w Polsce. Takiego chamstwa w internecie nie generują w żadnej innej spółce kolejowej w Polsce. A pociągi jeżdza zawalone gównem. Mamy z naszych podatków opłacać tę patologię?

w
wieprz ze Świniar

Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.

w
wasabiWKS

Śląsk Wrocław to największe cwele w Polsce, których wszyscy jebią w kakao, a Wsiocław to największa dziura w której mieszkają tylko same parchy!

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Wiejska kolej metropolitarna przez trzy wioski. To się nadaje jedynie do Księgi Rekordów Guinessa!

w
wrocławiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

K
Krzysztof Czarnecki

Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.

d
do Warszawiak

Jeszcze za mało oberwałeś i dalej podrygujesz do silniejszych, сһuјu niedomyty z zaropiałym grzybem, wrocławski wieśniaku z Wsiocławia? Już teraz masz ryja jak grzybiarz przeгuchany w lesie przez dzika, bułgarski wymiocie z muszli klozetowej. Wiedziałeś, że twoja stara to przeczochrany worek na sрermę dla żuli z wszystkich podwrocławskich wioch? Twoja zawszona mamuśka musi się rzucać pod kombajn żeby ogolić śmierdzące сірsko. Psi kaloszu, рieрrzony przez mongolskich uchodźców. Zrobię ci z twoich kaczych јaјc druty telegraficzne ty sfilcowany klocu z czarnobyla. Chcesz zobaczyć kosmitę? To spójrz w lustro. Jak ci się nudzi to idź się pobaw kutаsem swojej matki! Podaj swój adres, a zrobię ci lewatywę na stojąco, ty wrocławski góԝnоjadzie.

T
Troll zdemaskowany!

I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

K
KODLKPM
12 września, 14:59, KODLKPM:

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - WAŻNA AKTUALIZACJA!!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna

Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

K
KODLKPM

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - WAŻNA AKTUALIZACJA!!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna

Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

A
Adam Mikołaj Maćkowiak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.

M
Magdalena Cywicka

Koleje Dolnosląskie to najgorsza spółka kolejowa w Polsce. Takiego chamstwa w internecie nie generują w żadnej innej spółce kolejowej w Polsce. A pociągi jeżdza zawalone gównem. Mamy z naszych podatków opłacać tę patologię?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3