Objazdy poprowadzą następującymi trasami: od strony ul. Krzemienieckiej ulicami: Trawową, Stanisławowską, Avicenny a następnie drogą 347 (prowadzącą z Mokronosu Dolnego i Kątów Wrocławskich, we Wrocławiu przechodzącą w ul. Solskiego i Grabiszyńską).
Projektowany objazd w kierunku do ul. Krzemienieckiej został zaplanowany od strony centrum (tj. od ul. Grabiszyńskiej i ul. Hallera) przez: obwodnicę śródmiejską (ul. Klecińską), Strzegomską, Mińską i Stanisławowską do ul. Krzemienieckiej.
Od strony południowo-zachodniej w kierunku ul. Ostrowskiego objazd poprowadzono przez drogę 347 ulicami: Mokronoską, Wiejską, Grabiszyńską, nawrót na skrzyżowaniu Grabiszyńskiej z Klecińską.
Alternatywnie dla pojazdów zjeżdżających z obwodnicy śródmiejskiej od strony zachodniej poprowadzono objazd do ul. Krzemienieckiej ulicami Grabiszyńską, Wiejską, Avicenny i Stanisławowską.
Komunikacja piesza i rowerowa będzie się odbywała nowowybudowaną kładką.
Generalnym wykonawcą prac jest firma Intop z Warszawy. Zakres robót przewiduje m.in. wymianę nośnej płyty pomostowej, czyszczenie konstrukcji stalowej, czy też zabezpieczenie antykorozyjne. Koszt inwestycji (wraz z budową kładki pieszo-rowerowej) wynosi ponad 2,2 mln. zł. Dobra informacja jest taka, że kładka po remoncie pozostanie tam na stałe.
Pomost kładki wykonano z drewna egzotycznego Azobe Bongossi. Oprócz kładki wykonawca zobowiązał się zbudować również oświetlenie dróg dojazdowych (4 latarnie w technologii LED).
Zmiany obejmą linie 107, 119, 319 i kursów nocnej linii 241.
Autobusy linii 107 i 319 w obu kierunkach będą kursowały objazdem od ulicy Stanisławowskiej przez ulicę Ibn Siny Avicenny z pominięciem ulicy Krzemienieckiej, Ostrowskiego, Grabiszyńskiej i Solskiego.
W dni wolne od pracy utrzymane zostanie kursowanie linii 319 w obecnej relacji na trasie FAT - Tyniecka - FAT przez ulicę Solskiego i Grabiszyńską.
Autobusy linii 119 oraz kursy nocne linii 241 zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach od ulicy Stanisławowskiej przez ulicę Ibn Siny Avicenny, Wiejską, Solskiego i Grabiszyńską do alei Hallera z pominięciem przystanków zlokalizowanych na ulicy Krzemienieckiej i Ostrowskiego.
Obsługę komunikacyjną ulicy Krzemienieckiej będzie zapewniał bezpłatny bus linii zastępczej 719, który będzie kursował od skrzyżowania ulicy Krzemienieckiej i Końcowej do Ronda przy skrzyżowaniu ulicy Stanisławowskiej z ulicą Mińską.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?