Most Muchoborski zamknięty na wakacje. Dla pieszych kładka,...

    Most Muchoborski zamknięty na wakacje. Dla pieszych kładka, dla aut objazdy

    Zdjęcie autora materiału

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Most Muchoborski zamknięty na wakacje. Dla pieszych kładka, dla aut objazdy
    1/9
    przejdź do galerii
    W następny weekend, 18-19 czerwca, ruszą pierwsze prace przy remoncie mostu Muchoborskiego. Znajduje się on nad Ślęzą, między ul. Ostrowskiego a Krzemieniecką. Zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Remont mostu potrwa do końca września. W tym czasie piesi i rowery przekroczą rzekę nową kładką. Ponieważ konstrukcja obecnego mostu zostanie w znacznej mierze rozebrana, samochody i autobusowy zostaną skierowane objazdem.
    Objazdy poprowadzą następującymi trasami: od strony ul. Krzemienieckiej ulicami: Trawową, Stanisławowską, Avicenny a następnie drogą 347 (prowadzącą z Mokronosu Dolnego i Kątów Wrocławskich, we Wrocławiu przechodzącą w ul. Solskiego i Grabiszyńską).

    Projektowany objazd w kierunku do ul. Krzemienieckiej został zaplanowany od strony centrum (tj. od ul. Grabiszyńskiej i ul. Hallera) przez: obwodnicę śródmiejską (ul. Klecińską), Strzegomską, Mińską i Stanisławowską do ul. Krzemienieckiej.

    Od strony południowo-zachodniej w kierunku ul. Ostrowskiego objazd poprowadzono przez drogę 347 ulicami: Mokronoską, Wiejską, Grabiszyńską, nawrót na skrzyżowaniu Grabiszyńskiej z Klecińską.

    Alternatywnie dla pojazdów zjeżdżających z obwodnicy śródmiejskiej od strony zachodniej poprowadzono objazd do ul. Krzemienieckiej ulicami Grabiszyńską, Wiejską, Avicenny i Stanisławowską.

    Komunikacja piesza i rowerowa będzie się odbywała nowowybudowaną kładką.

    Generalnym wykonawcą prac jest firma Intop z Warszawy. Zakres robót przewiduje m.in. wymianę nośnej płyty pomostowej, czyszczenie konstrukcji stalowej, czy też zabezpieczenie antykorozyjne. Koszt inwestycji (wraz z budową kładki pieszo-rowerowej) wynosi ponad 2,2 mln. zł. Dobra informacja jest taka, że kładka po remoncie pozostanie tam na stałe.

    Pomost kładki wykonano z drewna egzotycznego Azobe Bongossi. Oprócz kładki wykonawca zobowiązał się zbudować również oświetlenie dróg dojazdowych (4 latarnie w technologii LED).

    Zmiany obejmą linie 107, 119, 319 i kursów nocnej linii 241.

    Autobusy linii 107 i 319 w obu kierunkach będą kursowały objazdem od ulicy Stanisławowskiej przez ulicę Ibn Siny Avicenny z pominięciem ulicy Krzemienieckiej, Ostrowskiego, Grabiszyńskiej i Solskiego.

    W dni wolne od pracy utrzymane zostanie kursowanie linii 319 w obecnej relacji na trasie FAT - Tyniecka - FAT przez ulicę Solskiego i Grabiszyńską.

    Autobusy linii 119 oraz kursy nocne linii 241 zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach od ulicy Stanisławowskiej przez ulicę Ibn Siny Avicenny, Wiejską, Solskiego i Grabiszyńską do alei Hallera z pominięciem przystanków zlokalizowanych na ulicy Krzemienieckiej i Ostrowskiego.

    Obsługę komunikacyjną ulicy Krzemienieckiej będzie zapewniał bezpłatny bus linii zastępczej 719, który będzie kursował od skrzyżowania ulicy Krzemienieckiej i Końcowej do Ronda przy skrzyżowaniu ulicy Stanisławowskiej z ulicą Mińską.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (5)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie wierze

    Zasmucony (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    Nie wierzę że 3 miesiące można robić ośmio metrowy most. Chińczycy zbudowali by ten most z boku i podmienili w jedną noc. Można zobaczyć to na YouTube i poczytać o tym. Nawet w Polsce już tak...rozwiń całość

    Nie wierzę że 3 miesiące można robić ośmio metrowy most. Chińczycy zbudowali by ten most z boku i podmienili w jedną noc. Można zobaczyć to na YouTube i poczytać o tym. Nawet w Polsce już tak robiono np. dla PKP. Ja już bym się nawet cieszył gdyby ten remont trwał 2-3 tygodnie. Błagam Was urzędnicy i firmy budowlane. Uczcie się, rozwijajcie się i służcie wreszcie ludziom !!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nieprzemyślane

    dot (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    Szkoda tylko, że wzorem z tamtego roku (kiedy z kolei objazd Grabiszyńskiej był poprowadzony przez Muchobór) pomysłodawcy objazdu prowadzącego przez ul. Awicenny nie uwzględnili konieczności zmiany...rozwiń całość

    Szkoda tylko, że wzorem z tamtego roku (kiedy z kolei objazd Grabiszyńskiej był poprowadzony przez Muchobór) pomysłodawcy objazdu prowadzącego przez ul. Awicenny nie uwzględnili konieczności zmiany pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu Stanisławowska/Awicenny i Awicenny/Wiejska. Efekt - przejazd ul. Awicenny o godz. 8:00 w 40 min. .....zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    oby w terminie

    jamhate (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    Zator w godzinach szczytu na FAT będzie tragiczny, będzie stało całe skrzyżowanie - cztery pasy samochodów (Grab. i Hallera) schodzące w jeden na Oporów, poranny wyjazd do pracy też się szykuje...rozwiń całość

    Zator w godzinach szczytu na FAT będzie tragiczny, będzie stało całe skrzyżowanie - cztery pasy samochodów (Grab. i Hallera) schodzące w jeden na Oporów, poranny wyjazd do pracy też się szykuje pięknie zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    brawo

    wmh (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Szkoda ze remont nie zaczyna sie tydzień później logistyka do miasta to bedzie koszmar. Pozostaje miec nadzieje, że most oddadza w terminie a nie 6 mies po

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie podoba mi się to

    ems (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    HATE!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo