Most Muchoborski zamknięty na wakacje. Dla pieszych kładka, dla aut objazdy

Weronika Skupin
Weronika Skupin
Udostępnij:
W następny weekend, 18-19 czerwca, ruszą pierwsze prace przy remoncie mostu Muchoborskiego. Znajduje się on nad Ślęzą, między ul. Ostrowskiego a Krzemieniecką. Zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Remont mostu potrwa do końca września. W tym czasie piesi i rowery przekroczą rzekę nową kładką. Ponieważ konstrukcja obecnego mostu zostanie w znacznej mierze rozebrana, samochody i autobusowy zostaną skierowane objazdem.

Objazdy poprowadzą następującymi trasami: od strony ul. Krzemienieckiej ulicami: Trawową, Stanisławowską, Avicenny a następnie drogą 347 (prowadzącą z Mokronosu Dolnego i Kątów Wrocławskich, we Wrocławiu przechodzącą w ul. Solskiego i Grabiszyńską).

Projektowany objazd w kierunku do ul. Krzemienieckiej został zaplanowany od strony centrum (tj. od ul. Grabiszyńskiej i ul. Hallera) przez: obwodnicę śródmiejską (ul. Klecińską), Strzegomską, Mińską i Stanisławowską do ul. Krzemienieckiej.

Od strony południowo-zachodniej w kierunku ul. Ostrowskiego objazd poprowadzono przez drogę 347 ulicami: Mokronoską, Wiejską, Grabiszyńską, nawrót na skrzyżowaniu Grabiszyńskiej z Klecińską.

Alternatywnie dla pojazdów zjeżdżających z obwodnicy śródmiejskiej od strony zachodniej poprowadzono objazd do ul. Krzemienieckiej ulicami Grabiszyńską, Wiejską, Avicenny i Stanisławowską.

Komunikacja piesza i rowerowa będzie się odbywała nowowybudowaną kładką.

Generalnym wykonawcą prac jest firma Intop z Warszawy. Zakres robót przewiduje m.in. wymianę nośnej płyty pomostowej, czyszczenie konstrukcji stalowej, czy też zabezpieczenie antykorozyjne. Koszt inwestycji (wraz z budową kładki pieszo-rowerowej) wynosi ponad 2,2 mln. zł. Dobra informacja jest taka, że kładka po remoncie pozostanie tam na stałe.

Pomost kładki wykonano z drewna egzotycznego Azobe Bongossi. Oprócz kładki wykonawca zobowiązał się zbudować również oświetlenie dróg dojazdowych (4 latarnie w technologii LED).

Zmiany obejmą linie 107, 119, 319 i kursów nocnej linii 241.

Autobusy linii 107 i 319 w obu kierunkach będą kursowały objazdem od ulicy Stanisławowskiej przez ulicę Ibn Siny Avicenny z pominięciem ulicy Krzemienieckiej, Ostrowskiego, Grabiszyńskiej i Solskiego.

W dni wolne od pracy utrzymane zostanie kursowanie linii 319 w obecnej relacji na trasie FAT - Tyniecka - FAT przez ulicę Solskiego i Grabiszyńską.

Autobusy linii 119 oraz kursy nocne linii 241 zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach od ulicy Stanisławowskiej przez ulicę Ibn Siny Avicenny, Wiejską, Solskiego i Grabiszyńską do alei Hallera z pominięciem przystanków zlokalizowanych na ulicy Krzemienieckiej i Ostrowskiego.

Obsługę komunikacyjną ulicy Krzemienieckiej będzie zapewniał bezpłatny bus linii zastępczej 719, który będzie kursował od skrzyżowania ulicy Krzemienieckiej i Końcowej do Ronda przy skrzyżowaniu ulicy Stanisławowskiej z ulicą Mińską.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zasmucony
Nie wierzę że 3 miesiące można robić ośmio metrowy most. Chińczycy zbudowali by ten most z boku i podmienili w jedną noc. Można zobaczyć to na YouTube i poczytać o tym. Nawet w Polsce już tak robiono np. dla PKP. Ja już bym się nawet cieszył gdyby ten remont trwał 2-3 tygodnie. Błagam Was urzędnicy i firmy budowlane. Uczcie się, rozwijajcie się i służcie wreszcie ludziom !!!
d
dot
Szkoda tylko, że wzorem z tamtego roku (kiedy z kolei objazd Grabiszyńskiej był poprowadzony przez Muchobór) pomysłodawcy objazdu prowadzącego przez ul. Awicenny nie uwzględnili konieczności zmiany pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu Stanisławowska/Awicenny i Awicenny/Wiejska. Efekt - przejazd ul. Awicenny o godz. 8:00 w 40 min. .....
j
jamhate
Zator w godzinach szczytu na FAT będzie tragiczny, będzie stało całe skrzyżowanie - cztery pasy samochodów (Grab. i Hallera) schodzące w jeden na Oporów, poranny wyjazd do pracy też się szykuje pięknie
w
wmh
Szkoda ze remont nie zaczyna sie tydzień później logistyka do miasta to bedzie koszmar. Pozostaje miec nadzieje, że most oddadza w terminie a nie 6 mies po
e
ems
HATE!
Dodaj ogłoszenie