Mój Reporter: Po zmianach na Drobnera i Łokietka rowerzyści górą, a kierowcy stoją w korkach

Marcin KaźmierczakZaktualizowano 
– Po zmianie organizacji ruchu w rejonie ulic: Drobnera, Łokietka i Probusa znacząco pogorszyła się płynność ruchu pomiędzy pl. Bema a mostem Uniwersyteckim. Ruch został przeniesiony z wyremontowanej ul. Łokietka na Probusa, która jest zbudowana ze starej kostki. Czy jest szansa na powrót do poprzedniej organizacji ruchu? - pyta nasz Czytelnik Piotr Wojtas. Odpowiedzi szukał Marcin Kaźmierczak.

Zmiany były podyktowane budową ścieżki rowerowej na ul. Drobnera od mostów Uniwersyteckich do skrzyżowania z ul. Probusa po stronie bulwaru i od skrzyżowania z ul. Łokietka do ul. Probusa. Pasy rowerowe zostały wyznaczone również na samej ul. Łokietka, a wjazd w tę ulicę możliwy jest wyłącznie od strony ul. Drobnera. Nowa organizacja ruchu w obrębie ulic: Drobnera, Łokietka i Probusa miała uprzywilejować autobusy, tramwaje, rowerzystów i pieszych. Niestety urzędnicy zapomnieli o tych, których jest najwięcej - kierowcach, którzy w godzinach szczytu stoją w korkach.

– Po zmianie organizacji ruchu w rejonie ulic: Drobnera, Łokietka i Probusa znacząco pogorszyła się płynność ruchu pomiędzy pl. Bema a mostem Uniwersyteckim – pisze nasz Czytelnik Piotr Wojtas. – Wystarczyłoby lepiej skoordynować sygnalizację na skrzyżowaniach ul. Drobnera z Łokieta i Dubois oraz przywrócić zieloną falę. W tej chwili jedynie cztery samochody są w stanie pokonać te skrzyżowania na jednym świetle, a przecież właśnie ruch na ul. Drobnera powinien być traktowany priorytetowo – dodaje.

Zdaniem Elżbiety Maciąg z wydziału inżynierii miejskiej we wrocławskim magistracie, celem zmiany organizacji ruchu była likwidacja ruchu tranzytowego na ul. Łokietka. – Obecnie ulicą mogą jechać pojazdy komunikacji miejskiej oraz rowerzyści, a samochody zostały skierowane do przebudowanego skrzyżowania ulic Drobnera i Probusa. Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, przejazdy rowerowe zostały wyniesione ponad poziom jezdni – mówi Elżbieta Maciąg.

Jak dodaje, sygnalizacja świetlna korygowana jest na bieżąco, ale przynajmniej na wysokości skrzyżowania ul. Drobnera i Łokietka nie ma możliwości pełnego skoordynowania ruchu w obu kierunkach. – Niemniej jednak zmiana pozwoliła na istotną poprawę transportu zbiorowego, rowerowego i pieszego w rejonie – tłumaczy Elżbieta Maciąg.

Kierowcy zwracają również uwagę na niebezpieczny manewr skrętu w lewo z ul. Drobnera w Probusa. Aby skręcić, muszą wjechać na tory tramwajowe, a czekanie na lukę między jadącymi z naprzeciwka samochodami potrafi zająć nawet minutę.

– Lewoskręt prowadzi z wydzielonego pasa ruchu, zatem kierowcy mogą odpowiednio wyczekać na moment przejazdu z zachowaniem pełnej ostrożności. Ustawione zostały także znaki przypominające o przejeździe przez torowisko. Dodatkowo, pojazdy na ul. Drobnera, które kierowca jadący w stronę ulicy Probusa musi przepuścić, są chwilę wcześniej spowalniane przez wyniesione przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów – odpowiada Elżbieta Maciąg.

Wątpliwości budzi także przeniesienie ruchu samochodowego z wyremontowanej ul. Łokietka na zbudowaną ze starej kostki ul. Probusa. Na niej też pojawi się asfalt, ale w przyszłym roku. W ramach remontu wymieniona zostanie także nawierzchnia chodników. Wydzielone zostaną także zatoki postojowe dla parkujących wzdłuż ulicy aut.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 172

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

e
ehhhh

Niestety większość ruchy w centrum to tranzyt. Jak mieszkańcy ościennych miejscowości przestaną nam rozjeżdżać centrum to mieszkańcom będzie lepiej.

G
Gość

....Chcesz wiedzieć, czy gdzieś nie ma utrudnień w ruchu spowodowanych wypadkiem lub innymi zdarzeniami losowymi?
Zainstaluj w swoim telefonie aplikację "Zello Walkie Talkie".
Następnie wejdź na kanał wroclaw112.
Jakie są możliwości:
- Możesz informować innych uczestników o utrudnieniach na drodze,
- Słyszysz komunikaty innych uczestników,
- Możesz zrobić zdjęcie kolizji, pożaru itp i wysłać na kanał, wtedy wszyscy zobaczą zdjęcie.

Lista kanałów dla miast Polski: bielsko112, bydgoszcz112, czestochowa112, gdansk112, gorzow112, inowroclaw112, jelenia112, katowice112, krakow112, kielce112, legnica112, lodz112, leszno112, opole112, pila112, poznan112, pyrzyce112, rzeszow112, radom112, szczecin112, srem112, torun112, tarnow112, wawa112, walbrzych112, zg112, zlotoryja112, zakopane112, boleclawiec112, polska112 itd...

Są też kanały stworzone tylko dla dróg szybkiego ruchu oraz autostrad. A1-PL, A2-PL itd. S1-PL, S2-PL itd. Więc jeżeli śmigasz tymi drogami to możesz też nasłuchiwać tych kanałów i wiedzieć, czy nie ma przed Tobą jakiegoś zatoru, aby zaoszczędzić cenne godziny. :)

Są też luźne kanały. Odpowiedniki fejsbukowych grup:

Wroclaw sżnwt
Wrocław: sprzedam, kupię, zamienię, oddam.
Wroclaw: znalezione, zgubione........

G
Gość

czyli zaprzeczanie zasadom demokracji - równości obywateli.

G
Gość

Proponuję aby na znak protestu przestać płacić podatki we Wrocławiu. Proste rozwiązanie, wystarczy złożyć 31 grudnia oświadczenie na PIT 37 że miejscem zamieszkania jest np. wieś babci i cześć. Jak Sutryk przestanie dostawać pieniążki to szybko go zastąpi komisarz i cześć , faszyzująca władzuchna odleci na zieloną trawkę.

K
Kierowca z POlski

Genialne rozwiązanie ! Cel osiągnięty ! Ale dlaczego przy okazji zlikwidowany ruch lokalny ? Za niezaplanowaną likwidację ruchu lokalnego należy się dymisja !!!!

o
oło

Ale przecież nie chodzi o to by upłynnić ruch, tylko żeby zmusić ludzi do stania na przystankach. Upłynnienie? Znakomitym przykładem jest Sienkiewicza. Od wojny były 2 pasy po każdej stronie, ale mądry inaczej urzędas wymyślił bus-pas wydzielony - dla tych szynowych, które najczęściej jeżdżą w odstępach 0,5 minuty- długo, długo nic - 0,5 minuty. Nagroda Bobla (jak to mówiła nasza chemiczka) dla tego, kto rządzi ruchem na wrocławskich ulicach.

m
ma

przymusu jazdy samochodem.

J
Jeszczew tym roku

Dziwię się, że właściciele galeri i deweloperzy jeszcze nie reagują. Przecież te zmiany anty-samochodowe muszą ich nieźle po kieszeni kroić.
O zagranicznych firmach, które tracą z powodu spóźnień i ogólnego zmęczenia pracowników nie wspominając.

74 plus

Poczekaj, poczekaj.. będziesz mieć 74 plus i spróbuj wtedy brać rower .
Mieszkam w centrum ALE do tramwaju mam ponad 600 m i jedną kulę do podpórki. Tramwaj wysoki - jakże trudno do niego wejść.
W tramwaju młodzi sobie wygodnie siedzą a ja ......
Dlatego wybieram AUTO.

g
gość

czemu we wrocławiu takimi sprawami zajmują się takie bezmuzgi kiedy sie to zmieni

d
drogofob

Na tym skrzyżowaniu będą ludzie ginąć. Skręt z Drobnera od strony mostu Uniwersyteckiego to tor przeszkód. Pani Maciąg albo brak kompetencji albo nigdy nie próbowała pokonać tego skrzyżowania autem. Co z tego że jest wydzielony pas jak trzeba pokonać torowisko, następnie dwa pasy ulicy Drobnera a w dodatku przed opuszczeniem Drobnera trzeba dać po hamulcach bo tam zrobiono szykanę by rowerzyści mogli poczuć się bezpieczniej. Efekt jest taki że wielu kierowców może nie zdążyć opuścić drogi przed nadjeżdżającymi autami z Drobnera. Urzędnikowi który wpadł na ten chory projekt skrzyżowania należą się paragrafy za usiłowanie zabójstwa.

61

Wpuszcza się potok samochodów z Drobnera i Probusa w krótki odcinek pomiędzy światłami na Dubois. Światła te świecą się na zielono znacznie krócej niż te na skrzyżowaniu Drobnera i Łokietka co powoduje zatrzymanie potoku pojazdów na torowisku. Poza tym samochody jadą wolniej z powodu podniesienia przejścia w obu kierunkach i w Probusa i na Drobnera. Kolejny kwiatek to zwężenie ulicy Drobnera i dalej Dubois co powoduje, że na zakręćie przy zjeżdzie w Probusa nie pojadą obok siebie 2 autobusy, a przy przystanku tramwajowym krawędź linii oczekiwania dla pieszych na przejściu znajduje się na 0,5 m wgłąb jezdni.
I na koniec. Pani Maciąg akurat odpowiada za podległych sobie pracowników i każda bzdura z tej komórki magistratu jest bzdurą tej pani, bo ona ją firmuje. Nie obwinia się szeregowca za przegraną generała. Zresztą suma wszystkich "trafionych" inwestycji drogowych potwierdza moje zastrzeżenia. I żeby było jasne, ulicą Drobnera każdego dnia jeżdżę kilkukrotnie w obu kierunkach.

d
dżokej

zaorać Powstańców Śląskich i Karkonoską. Teraz jestem szykanowany i nie mogę konno dojeżdżać do pracy na Partynice.

:))

w zasadzie można by to zdanie zostawić jako cały komentarz. Niepojęte, jakie siano zamiast umysłu, mają niektórzy w głowach:))))

??

co to za bełkot??
No ja byłem, bywam często nawet. Oferta komunikacji miejskiej Berlina w stosunku do Wrocławia jest nieporównywalna, w ogóle o czym ta mowa? tego się nawet nie da z sobą w zaden sposób porównać.

Ludzie wybierają komunikację miejską, jak mają sensowną alternatywe w niej. Wrocław nie daje żadnej alternatywy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3