Likwidacja buspasa na Traugutta w ramach WBO? Urzędnicy mówią "nie"!

Malwina Gadawa
Malwina Gadawa
02.12.2016 wroclawulica traugutta buspas dla autobusow zostal udostepnioy karetka pogotowia bus pas buspas komunikacja karetka pogotowie tramwaj gazeta wroclawskapawel relikowski / polska press
02.12.2016 wroclawulica traugutta buspas dla autobusow zostal udostepnioy karetka pogotowia bus pas buspas komunikacja karetka pogotowie tramwaj gazeta wroclawskapawel relikowski / polska press Pawel Relikowski / Polska Press
Nie wszystkie pomysły, które zostały złożone w ramach budżetu obywatelskiego zostały zweryfikowane pozytywnie. Magistrat odrzucił m.in. cztery wnioski o likwidację buspasa na Traugutta. Co dalej z tymi projektami?

Wrocławski magistrat wstępnie zweryfikował ponad 740 zgłoszonych projektów do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2017. Nie wszystkie pomysły wrocławian urzędnicy ocenili pozytywnie. I tak na przykład do tegorocznej edycji czterech liderów zgłosiło projekty dotyczące likwidacji buspasa na ul. Traugutta. Urzędnicy jak na razie takiemu rozwiązaniu mówią "nie". W uzasadnieniu przytaczają wszystkie zmiany, jakich dokonano w tym rejonie po wydzieleniu torowiska. - Po tych działaniach analizy porównawcze czasu przejazdu komunikacji zbiorowej przez ulicę Traugutta wykazują skrócenie czasu przejazdu. Natomiast dla pojazdów indywidualnych przy porównywalnym obciążeniu ruchem nie zanotowano wydłużenia czasu przejazdu - tłumaczą urzędnicy w uzasadnieniu decyzji.

Wśród pomysłów komunikacyjnych możemy wymienić też m.in.: tramwaj na Jagodno. Projekt zweryfikowano negatywnie, ponieważ szacunkowy koszt inwestycji znacznie przekracza przewidzianą w WBO kwotę 1 mln zł.
Był również pomysł, aby wybudować rondo przy ul. Karwińskiej. W ten sposób mieszkańcy Wrocławia chcą walczyć z korkami na wschodzie miasta. W magistracie oceniono, że skrzyżowanie nie kwalifikuje się do budowy ronda ze względu „na charakter drogi i specyfikę ruchu”.

Po wstępnej weryfikacji, wiadomo, że nie będzie też 10 przystanków komunikacji miejskiej, które zimą będą ogrzewane, a latem chłodzone. Urzędników nie przekonał argument, że podobny przystanek został wybudowany m.in. w Rzeszowie. Magistrat powołuje się na opinię plastyka miejskiego, że „wiaty przystankowe z założenia są formami lekkimi, chroniącymi oczekujących na przystankach od deszczu, śniegu i wiatru”, a gdyby miały być ogrzewane, to powinny być zamykane, co w sposób istotny zmieniłoby ich wygląd.

Mieszkańcy Wrocławia chcą również walczyć ze smogiem. Dlatego wnioskują m.in. o zakup i montaż instalacji CityTree, która będzie pochłaniała smog i filtrowała powietrze lub o montaż smogomierzy i oczyszczaczy powietrza we wrocławskich przedszkolach. Urzędnicy przyznają, że pierwszy pomysł jest ciekawy i innowacyjny, ale wskazują, że obecnie nie ma badań, które mogłyby potwierdzić wydajność instalacji w oczyszczaniu powietrza.

Urzędnicy, jak na razie, mówią "nie" pomysłowi budowy mariny na Odrze, ponieważ na tym etapie nie jest możliwe oszacowanie kosztów inwestycji, a realizacja projektu na terenie nienależącym do gminy potrwałaby dłużej niż rok.
Bartłomiej Świerczewski, dyrektor biura ds. partycypacji społecznej w magistracie tłumaczy, że weryfikacja projektów to dopiero jeden z etapów, a kluczowy będzie najbliższy czas.

- Będziemy prowadzili konsultacje z liderami, podczas których będzie można modyfikować projekty. Weryfikacja negatywna oznacza, że lider wie, co w jego projekcie nie może być zrealizowane i może to poprawić - dodaje Bartłomiej Świerczewski.

Dyskusja z liderami będzie trwała do 7 lipca. Potem wszystkie zmodyfikowane projekty będą jeszcze raz zweryfikowane i te, które spełniają wymogi formalne, będą poddane głosowaniu we wrześniu.

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kathia

Buspas na Traugutta to jeden z gorszych pomysłów w ostatnich latach. Tworzą się mega korki na Placu Społecznym, w głównej mierze z powodu zwężenia do 1 pasa na Traugutta. Gdyby były 2 pasy auta swobdonie zjechałyby z Placu na Traugutta, a tak nie mam miejsca i blokują cały Plac. Jak tylko się wjedzie na Krakowską, gdzie są 2 pasy, to spokojnie mozna jechać, bez korków.

p
poli

Nie ważne jak głosują, WAŻNE KTO LICZY GŁOSY. Jak za Stalina?????? Gratulacje dla Ratusza.

k
ktoś

cyt: "Po tych działaniach analizy porównawcze czasu przejazdu komunikacji zbiorowej przez ulicę Traugutta wykazują skrócenie czasu przejazdu. Natomiast dla pojazdów indywidualnych przy porównywalnym obciążeniu ruchem nie zanotowano wydłużenia czasu przejazdu - tłumaczą urzędnicy w uzasadnieniu decyzji. "
Czyli idąc tym tokiem dalej, trzeba zawęzić wszystkie ulice we Wrocławiu, by zniknęły korki! Naprawdę? Nie, szanowne osły z magistratu: Żeby korki zniknęły, trzeba całkiem zamknąć ulice! Proste? No to do dzieła....
Rany, co za MATRIX...

a
aaa

W ramach WBO wybudowali PARK JEDNOŚCI na Zakrzowie. Trawa na metr, materiały niszczeją, A robót nie widać mimo zapewnień władz miasta, że w tym roku będzie skończony

w
wroclawianin

Tu nie chodzi o to by projekty byly dobre tylko zebyby urzednicy ich chcieli. To nie na tym polega obywatelskosc. Tworzenie buspas-a bez zadnych analiz ruchu a jego likwidacja nie moze nastapic bo maja analizy ktorych nie pokaza. Czy wy nas macie za idiotow?

F
FAK

Byle do wyborów i we Wrocławiu też zacznie się dobra zmiana.:-)

K
Kan

Oni go nie zlikwiduja bo wyjdzie na to że zrobili duży błąd to nic że każdy mieszkaniec Traugutta to wie że to był chory pomysł i że kasa poszła w błoto

b
busek

tak się walczy w WROCŁAWIU z smogiem

O
OFICER HULAJNOGOWY MIASTA

CAŁA POLSKA Z WAS SIE SMIEJE KOMUNIŚCI I Z............. PO POŁUDNIU WRACAM Z BISKUPINA GRUNWALD ZAWALONY I WIADUKT BO NA TRAGUTTA KORASY MAM TYLKO JEDNO PYTANIE CZY TYCH DEBILOM WYKASTROWANO MÓZGI? TRACE 30 MINUT WIECEJ NA DOJAZD DO DOMU I DO PRACY
1 GODZINA ZYCIA DZIENNIE ALE CO DLA TYCH TUMANÓW TO ZNACZY NIC I TAK MA TYSIACE WROCŁAWIAN MOŻE CZAS ZABLOKOWAĆ JAK TAXÓWKARZE URZEDY ZEBY SRALI POD SIEBIE I WRACALI NA NOGACH DO DOMÓW

j
ja

Urzędasy i tak zatwierdzają co chcą.

r
realista

bo plastyk miejski w życiu nie jechał MPK, do pracy jeździ pewnie autem. Inaczej nie daliby półokrągłych daszków z 30cm szparą między ścianą a dachem.

n
nordyn

„wiaty przystankowe z założenia są formami lekkimi, chroniącymi oczekujących na przystankach od deszczu, śniegu i wiatru”

Jak mniemam te wiaty np. Na ul. ślężnej przy zajezdni tramwajowej wpisują się w owy cytat?

Podpowiem tym którzy nie kojarzą tego. Owe wiaty są za wąskie bez oszklen bocznych i w zasadzie nie chronią przed niczym.

...

ale nie pomaga to argumentom o zmniejszonej przepustowości

s
sda

das

b
brednie

Trzeba było nie marnować 30 baniek na kopaczy i kilkuset w latach ubiegłych, z 2mld na budowę stadionu, to byłoby i na tramwaj na Jagodno i w wielu innych kierunkach.

Dodaj ogłoszenie