Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czytelnik: Drogi z wieloma pasami powodują korki? Bzdura!

List Czytelnika
Korki na placu Społecznym, zdjęcie ilustracyjne
Korki na placu Społecznym, zdjęcie ilustracyjne Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse
W ostatnich dniach głośno było o planowanych zmianach na placu Społecznym. Przypomnijmy, że będzie tam trzeba wyburzyć tzw. ślimak - czyli estakadę prowadzącą ruch z centrum miasta w kierunku mostu Pokoju. Na razie więcej zmian nie jest planowanych, ale nasz Czytelnik, który przeczytał opinię dr. Macieja Kruszyny z Politechniki Wrocławskiej, ma inne spostrzeżenia, m.in. na temat ruchu samochodów na ul. Traugutta, gdzie mieszka od lat. Nie zgadza się on z tezą, jakoby wielopasmowe drogi powodowały korki. Poniżej pełna treść listu.

Chciałbym się odnieść do artykułu:MIASTO WYBURZY ESTAKADĘ NA PLACU SPOŁECZNYM - pisze do nas Czytelnik Michał. Adresuję komentarz do osoby, która napisała artykuł oraz do Macieja Kruszyny, do którego należą opinie w wyrażone w artykule.

Odnośnie całej koncepcji tunelowej - pomysł dobry, niestety nie widzę możliwości realizacji w następnych 10+ latach.
Powody:
- aktualnie zamknięta ulica Hubska pokazuje paraliż miasta na ulicy Traugutta/Krakowskiej
- niedawne ćwiczenia policji na Traugutta, pokazały dodatkowo całkowity paraliż miasta
- Wszyscy mieszkańcy chcący się przedostać z południowo-wschodniej części miasta na północny- wschód i na odwrót muszą przejechać przez most Grunwaldzki - plac społeczny, nie ma innej możliwości przed wybudowaniem Alei Wielkiej Wyspy.
Bez zapewnienia alternatywnej możliwości ominięcia placu Społecznego (przez np. wybudowanie Alei Wielkiej Wyspy), nie ma możliwości przeprowadzenia tego projektu.
Odnośnie całego placu Społecznego i jego przebudowy:
Piszecie państwo, że nie ma miejsca na estakady, drzewa, przejazdy rowerowe, foodtracki w lecie, niewykorzystany teren i inne atrakcje na tym placu. Odnośnie sentencji, że musi tam powstać gęsto zabudowane śródmieście - niby dlaczego? Kolejny beton w miejsce zieleni i przestrzeni w lecie ? Dodatkowo te wspaniałe betony będą potrzebowały parkingów, których tam nie ma.
Na tą chwilę mamy park Juliusza Słowackiego, z którego wychodzi się na przystępną przestrzeń. Tam samo Impart, Muzeum Narodowe, urzędy. Moim zdaniem zabudowanie tego betonami nie jest przyjazne miastu.
'Drogi z wieloma pasami powodują korki' - tylko popatrzyć na Traugutta i buspas. Niestety nie zmniejszył on korków, tylko przeciągnął je na pl. Wróblewskiego i estakadę na pl. Społecznym.
Objętość (liczba) samochodów jest taka sama, więc czy będzie 2 pasy czy 4 pasy, ona się nie zmieni tylko rozproszy.
A dlaczego zabieram głos? Ponieważ od 20 lat mieszkam na Traugutta i wiem, co jest problemem. Jestem też stałym bywalcem na pl. Społecznym.
Proszę pojeździć w korkach na pl. Społecznym, Traugutta, Krakowskiej, zobaczyć co się dzieje na pl. Społecznym latem, zanim zaczniecie się Państwo wypowiadać w temacie, o którym nie macie pojęcia od praktycznej strony.
Jedyny cel jaki widzę to pieniądze za sprzedaż gruntów, a nie ulepszenie komunikacji w mieście.
Pozdrawiam

Czy Państwo uważają podobnie? Zachęcamy do dyskusji na forum pod tekstem

ZOBACZ TAKŻE: TUNEL POD PLACEM SPOŁECZNYM? W TEORII TO WCIĄŻ AKTUALNY POMYSŁ

Wizualizacje przebieg Śródmiejskiej Trasy Południowej we Wrocławiu - koncepcja programowo-przestrzenna

Wyburzą estakadę na pl. Społecznym. Co ze Śródmiejską Trasą ...

Z ARCHIWUM : TAK BUDOWANO PLAC SPOŁECZNY

Tak budowano plac Społeczny [ZDJĘCIA Z ARCHIWUM]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska