Czy poprawi się komunikacja miejska na Stabłowice?

Weronika Skupin.
Udostępnij:
- Chciałabym się dowiedzieć, czy coś ruszyło w sprawie transportu MPK w kierunku osiedla TBS Stabłowice? Póki co trzeba poświęcać minimum 20 min na dojście do tramwaju który jeździ bardzo rzadko. I są tylko dwie linie! Czy nie dałoby się wpłynąć na MPK, żeby przedłużono kurs linii 33? Ewentualnie zwiększyć częstotliwość obecnych i uruchomić jakąś linię autobusową łączącą osiedlę z tramwajami? – pyta nasza Czytelniczka Monika. Na jej pytanie odpowiedzi szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Linia 33 na pewno nie będzie przedłużana na Stabłowice - czyli nie pojedzie do pętli Leśnica ulicą Kosmonautów. Jest to związane przede wszystkim z przyczynami technicznymi.

– Linia 33 jest obsługiwana przez tramwaje Skoda 19T, które nie mogą przejechać przez pętlę w Leśnicy – tłumaczy Adam Więcek z Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego. Jest to związane z budową tramwaju - wózki, na których porusza się ten model, są na sztywno przymocowane do nadwozia i nie jest on w stanie pokonać ciasnych łuków.

Teoretycznie na ul. Kosmonautów można położyć nakładaną krańcówkę, bo Skoda 19T jest dwukierunkowa, ale we Wrocławiu takie rozwiązanie nie jest stosowane.

Nie można także zwiększyć częstotliwości kursowania linii 10 i 20 jeżdżących z Leśnicy ul. Kosmonautów w kierunku centrum. – Uniemożliwia to układ torowy w centrum. Na Legnickiej czy Kazimierza Wielkiego wystąpiłyby problemy z przepustowością – tłumaczy Adam Więcek. Innymi słowy w centrum tworzyłyby się korki tramwajowe.

Jest jednak planowane inne rozwiązanie. Wiąże się to z budową nowego szpitala na Stabłowicach. Szpital będzie musiał być obsługiwany przez komunikację miejską. – W związku z tym na pewno nastąpią pewne zmiany w komunikacji, ale o szczegółach za wcześnie mówić - informuje Adam Więcek z WTr. – Na pewno stanie się to w tym roku – dodaje. Szpital ma być gotowy w połowie roku, a odbiory techniczne mają potrwać do jesieni.

Na pewno na zmianach skorzystają mieszkańcy Stabłowic. Jak się dowiedzieliśmy, brane jest pod uwagę utworzenie lub przedłużenie linii, która kursowałaby ul. Starogajową ze Stabłowic na Kosmonautów. Nie jest to jednak pewne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 38

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Appel
A co z ul Główną ???? , którą do miasta jeździ się tylko linią 103.. Makabra wlecze sie przez Maślice nie można zrobić jeszcze jednej lini obok 403 jadącej koło stadionu ? Ludzie byli by wdzięczni za to, ze do pracy mogą pojechać szybciej, bez obowiązkowej wycieczki krajoznawczej po Maślicach.Nie wspomnę jeszcze o rzęchach , które wożą ludzi w weekendy.. to już strach, że MPK puszcza jeszcze takie stare jelcze i ikarusy na te wertepy.
G
Gość
przecież MPK za zadanie stawia sobie obsługe pasażerów
wg układu z lat 70, a nie współczesnego,
tam musi pokoleniowa wymiana zajść żeby zaczęli myśleć,
że każde nowe blokowisko wymaga nowych linii, a nie trzymać się schematu sprzed 40 lat
A
ArsBeneMoriendi
A może tak "zakopmy tramwaj pod ziemię" na to 2 pasy jezdni i mamy Premerto + 4 pasy jezdni + rozwiązanie obwodnicy lesnicy.

Tak tak koszty takiej inwestycji są potworne ale rozwiązują problemy dla całej zachodniej części miasta
z
zed
Olbrachtowska i inne nowe ulice Stabłowic??? Jak stąd dojechać do centrum??? Jak dojechać do szpitala??? Dutkiewicz wyjaśnij nam!!!
w
wieszcz
Nie bardzo też mogę zrozumieć - dlaczego linia nr 3 kończy się na pętli Pilczyce a nie w Leśnicy? Wreszcie, jak nie to, to można utworzyć "krótką" linię Leśnica - Wrocławski Park Przemysłowy, która nie wywoływałaby problemów z przepustowością torowiska na Kazimierza Wielkiego (podobnie jak przedłużenie 3-ki do Leśnicy) ani na Legnickiej, gdyż przy dolmedzie wymieniałaby się linią 23 wjeżdżającą na Legnicką przy dolmedzie właśnie.
x
xxx
Dokładnie na linii 33 spokojnie może jeździć jakikolwiek tramwaj bo na tej linii są normalne pętle i nie ma potrzeby by kursowały na tej linii tramwaje dwustronne ba uważam że są to zmarnowane pieniądze na zakup tego tramwaju bo po co tramwaj dwustronny na linii tramwajowej która ma normalne pętle i może tam jeździć zwykły tramwaj albo jak juz się tak uparli na te skody to mogli na tą linię zakupić jednostronne i zaoszczędzili by kilka milionów lub jeszcze więcej jak by zakupili bydgoskie Pestki które też mają 100% niskiej podłogi i klimę no tak ale oni nie Produkują aut i zapewne przy takich milionach to Super bi oktawka to jak próbka przy kawie dla decydentów o zamówieniu .
P
Pracownik
A ja się pytam Po co Skoda T19 ma jeździć jako PLUS 33 jest pojazdem dwustronnym a przecież można by było w jej miejsce puścić zwykły tramwaj z PROTRAM tak zwany WRAZ jest niska podłoga tramwaj jest dużo zwinniejszy i szybszy niż skoda i spokojnie porusza się po każdym torowisku ma skrętne wózki mniejszy nacisk na oś nie orze tak torowiska JAK SKODA i spokojnie mógłby jeździć w relacji linii 33+ co bardzo często się tak dzieje jak ulegnie awarii jeździ za niego każdy inny tramwaj jeżdżący na awaryjnym.Taki WRAZ spokojnie mógłby jeździć w relacji Leśnica - Sępolno i nic by mu nie stało na drodze poza widzi misie urzędników. WRAZ na tej Lini też jest wykrywany jako Linia priorytet i ITS traktuje go tak samo jak Te Skody zatem w czym problem polepszyło by się tylko pasażerom szczególnie tym z Sępolna co im zabrali linię 12 i wcisnęli obecnego gniota skodę 33+
w
wrocławianiN
Po to kupiono Skody dwukierunkowe nie potrzebujace pętli aby teraz był problem z pętlą na Leśnicy.
To przebudujcie pętlę na Leśnicy a jeśli jest to niemożliwe to zbudujcie nową w innym miejscu. Tylko, że jakby pętla była dobra dla Skody to byście powiedzieli, że nie może jeździć na Leśnicę bo stan torowiska jest zły. Tramwaje to powinny jeździć nie do Stadionu Miejskiego a dalej Królewiecką aż do EIT Plus w Praczach Odrzańskich ale to to już wam się całkowicie w głowach nie mieści nawet gdybyście mieli robić plany na 100 lat.
J
Jarek
Zakupili te czeskie skody i jest problem techniczny z dojazdem na Leśnicę. A ile szumu było, że to będą super szybkie wozy i nawet plus był planowany na Leśnicę. Tyle kasy wydać na to czeskie g..
Jeśli chodzi o 403 i skomunikowanie tego autobusu z tramwajem to naprawde pozostawia to wiele do życzenia. A w weekend to już wogóle porażka, dwa kursy na godzinę i na sprawną przesiadkę to można zapomnieć. Można zastanowić się nad przedłużeniem np linii 3 do leśnicy oraz uruchomieniem przejazdu autobusu przez starogajową w kierunku pilczyc, skomunikowaniem 403 z tramwajami z leśnicy z dodatkowymi kursami w dni wolne.
n
nie pitolcie
na stablowicach w tbs mieszkaja bogaci ludzie - biednych nie stac na czynsz po 1200 zl, pozatym kazdy tam ma auto
k
kosmetyk
To była ponoć zmiana tylko kosmetyczna, a projekt Tramwaju Plus wciąż działa... Podobno.
s
sru
kogo mialaby ta 12 wozic do lesnicy? to nie problem w tramwajach tylko autobusach. baba to fatalnie opisala
s
sru
nie wiem co ta baba pisze za bzdury. po co puszczac dodatkowy tramwaj do lesnicy? kogo ma on niby wozic powietrze? przeciez teraz 10 i 20 wozi sie powietrze poza przypadkami gdzie nie ma tramwaju przez 20min a nastepnie pierwszy leci zapchany jak konserwa turystyczna a kolejne robia za taksowke. widok bardzo czesty. poza tym jak bimbaj bedzie jezdzil czesciej czy to zmieni cos w pokonaniu drogi z buta z tramwaju do tbsow lub odwrotnie - oczywiscie ze nie. nadal bedzie sie szlo 20min. babie chodzilo chyba o to zeby skomunikowac jakos tramwaj z osiedlem ale za pomoca autobusu. i oczywiscie pewnie sie da ale beda to kalekie polaczenia. poza pomyslami ponizej mozna puscic 409 przez boguszowska i jelenigorska ale przy tym trzeba by bylo wydluzyc czas przejazdu 409 i zlikwidowac przystanek wschowska. baba nie moze sie pieklic bo ma autobus 403 i spokojnie moze tramwajem jechac do jeleniogorskiej i tam sie przesiasc. niestety ten autobus nie jest jakkolwiek powiazany z tramwajem i nigdy nie bedzie bo zaden tramwaj w kierunku lesnicy nie jezdzi punktualnie poza przypadakmi (zalezy od motorniczego) a 403 wprost przeciwnie. jest to dosc spory problem ale jak sie mieszka po taniosci to i ma sie taka komunikacje. ja na stabelkach mieszkam ale mam na szczescie 10min do tramwaju i 5min do 403 z ktorego i tak nie korzystam bo ta linia to jakas farsa. z komunikacji korzystam tylko w weekendy bo w tyg jakby mial jezdzic z tad komunikacja to pol dnia bym w niej spedzal. prawdziwy problem jest jak ktos wraca w nocy? to jest prawdziwe wyzwanie...
w
wieszcz
Możliwości jest kilka. Jedną z nich jest ograniczenie częstotliwości kursowania międzystadionowego kikuta zwanego do niedawna 33 PLUS i przywrócenie linii nr 12. Inną mogłoby być zastąpienie na linii 33 (już nie PLUS) tramwaju Skoda 19T Skodą 16T lub innym rodzajem składu (np. Protram). Wreszcie można zastosować to czego się we Wrocławiu nie stosuje, czyli nakładki przed pętlami w Leśnicy i na Sępolnie.
G
Gość
Tylko, że od 17 lutego br. PLUS przestał być plusem. Pamiątką po tym niewypale jest kilkadziesiąt dwukierunkowych tramwajów i brak normalnych pętli tramwajowych na Gaju, Kozanowie i koło stadionu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie