Co z remontem wiaduktu nad ulicą Długą?

Redakcja
Wiadukt nad ul. Długą
Wiadukt nad ul. Długą Tomasz Woźny | Polska Press
- Kiedy zostanie przebudowany wiadukt kolejowy nad ul. Długą? PKP odwleka remont całej trasy do Oleśnicy, ale to chyba nie jest powód, by nie przebudować tylko tego wiaduktu? Czy można tę inwestycję podzielić i wykonać szerszy wiadukt już teraz, by można wybudować pod nim linię tramwajową? - pisze Marek, nasz Czytelnik.

Odpowiedzi szukał Marcin Walków, reporter Gazety Wrocławskiej:

PKP przygotowują się do remontu linii kolejowej nr 143, czyli trasy z Kluczborka przez Oleśnicę do stacji Wrocław Mikołajów. Jak informuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zakończyły się prace nad studium wykonalności dla przyszłych robót na tej linii.

- Obecnie wybieramy opcję, która będzie realizowana. Jeden z wariantów zakłada wykonanie prac remontowych, drugi przewiduje gruntowną przebudowę tego wiaduktu - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK S.A.

Dodaje, że trzeba będzie poczekać jeszcze kilka miesięcy na wyniki tych analiz, a co za tym idzie decyzję o wyborze wariantu i możliwościach sfinansowania tego zadania.

Przypomnijmy, że ta linia kolejowa jest jednym z najważniejszych elementów przyszłej kolei aglomeracyjnej. Ponadto, na jej wrocławskim odcinku, leży jeszcze drugi wiadukt - nad ulicą Boya-Żeleńskiego. Ze względu na wąski prześwit, ruch drogowy pod nim odbywa się wahadłowo, co powoduje korki między ul. Kasprowicza a pl. Kromera.

O remoncie tej linii mówi się od lat, jednak na przeszkodzie stoi brak pieniędzy. Remont trasy od stacji Wrocław-Mikołajów do Kluczborka nie znalazł się na liście projektów z zagwarantowanym finansowaniem w ramach "Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku". Koszt prac oszacowano na 500 mln zł.

W ostatnim czasie wyremontowano wiadukty nad ul. Grabiszyńską, Legnicką i Starogroblową. Te zadania sfinansowano w ramach modernizacji linii kolejowej Wrocław - Poznań.

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gośc

Remont wiaduktu na ul.Dlugiej nic nie zmieni. Aby coś zmienić trzeba było by podnieść całą linię kolejową na sporym odcinku Wraz ze świeżo wyremontowanym dworcem przy ul Stacyjnej. A to jest praktycznie nierealne. Zatem czekanie na remont wiaduktu to raczej zagranie taktyczne niż realny powód .

w
wrocławianiN

bo spółki PKP to spółki państwowe i pieniądze na ten wiadukt powinna kolej dostać z budżetu Państwa a nie czekać na pieniądze z UE.

o
oczywiście

Budżet Państwa

m
m.in:

17 mld - zasiłek dla rodziców (500zł/mies na dzieci)
180 mln - organizacja Światowych Dni Młodzieży w Krakowie
20 mln - dotacja dla prywatnej uczelni o. Rydzyka w Toruniu

B
Bartek

Może zamiast pisać o tym wiadukcie, napiszecie o tym na Nowym Dworze, który jest zamknięty od nie wiadomo kiedy i nic się tam nie dzieje... a ulica zamknięta jak była tak jest.

a
almac

To w ogóle był 1. wersja tramwaju na Kozanów (od Mieszczańskiej przez Dmowskiego, Długą, Starogroblową, Popowicką). Z tego co pamiętam to była też nawet mowa, że przy okazji powstanie połączenie Długa-pl. Strzegomski (wzdłuż ul. Poznańskiej).
Na ul. Dmowskiego jest nawet kawałek torów (nie wiem czy dalej tak jest, ale przez długi czas były wykorzystywane przez tramwaje "awaryjne"). Te tory powstały w tym samym czasie jak most Dmowskiego (przystosowany do ruchu tramwajowego). Tak jak piszesz - miało to miejsce ponad 20 lat temu a przez ten czas nic się nie zmieniło...

.

Ponad 20lat temu został otwarty most Dmowskiego i już wtedy w planach były tory tramwajowe na Długiej. A sam most budowano od lat 80-tych!! W takim tempie ten wiadukt przebudują za jakieś 10 lat a tramwaj pojedzie za 20!

w
wrocławianiN

z tym, że Kraków typowo dla ruchu tramwajowego. We Wrocławiu jak pamiętacie zrobiono przymiarki do metra i wyszedł schemat powywijany bardziej niż schemat sieci tramwajowej,- czyli bez sensu. Kraków zaczyna jednym tunelem tramwajowym. Budapeszt w 1896 też zaczynał od istniejącej do dzisiaj linii bardzo płytkiego metra, która miała 11 stacji i długość tylko 3,2 km. ( nie drążono tylko zrobiono wykop i potem go przykryto stropem). Od czegoś trzeba zacząć.

w
wrocławianiN

Okazuje się, że całkiem przypadkowo wymyśliłem "jajko Kolumba".

Z
Zrobią

torowisko na wysokim standardzie to są miasta w Europie gdzie tramwaju w ogóle nie słuchać . Najpierw czytamy a potem protestujemy na Kozanowie jakoś jest tramwaj i ma torowisko wytłumione . Na pewno auta są bardziej hałaśliwe niż ten niedobry tramwaj ........

G
Gość

a później pociągi mogłyby pojechać od d. świebodzkiego nawet tunelem "POD FOSĄ" co jest proste do wykonania - i mamy komunikację kolejową aż do pl. Społecznego - po drodze przystanki NFM - RYNEK - Galeria Dominikańska -- a jak będą fundusze można dalej wykonać tunel "POD ODRĄ" i mamy "m a ł e m e t r o " od ul. Robotniczej do pl. Grunwaldzkiego co rozwiązuje na długi czas problem komunikacji we Wrocławiu
===== i można wtedy P. Prezydencie ograniczać ruch samochodów w centrum Wrocławia

S
Słoik

Racja. Lepiej wszystko zaorać i przeprowadzić się do jaskiń.

f
fds

Ciekawe, że na początku był 1 plus i 8 minusów, a teraz nagle 22 plusy, przy tak idiotycznym pomyśle. Nieładnie sobie samemu plusować

t
tantus

Oczywiście! Rada Miasta powinna też podjąć decyzję, żebyśmy wszyscy byli piękni, młodzi i bogaci. I żeby na świecie zapanował pokój.

t
tantus

W samo sedno!

Dodaj ogłoszenie