AOW do remontu. Błędne rozwiązania pojawiły się już w projekcie

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Na AOW są uszkodzenia niemożliwe do naprawy. Błędne rozwiązania pojawiły się już w projekcie
Na AOW są uszkodzenia niemożliwe do naprawy. Błędne rozwiązania pojawiły się już w projekcie fot. Google
Wymiany wymagają całe elementy wiaduktu nad ul. Żernicką, bo w projekcie zastosowano rozwiązanie, która nie sprawdziło się. Ekipa budowlana pojawi się też koło węzła Wrocław Zachód – tam do naprawy jest most. Prace mogą trwać nawet do końca października.

Naprawy wymagają ważne konstrukcje na AOW: wiadukt nad ul. Żernicką i most przed węzłem Wrocław Zachód nad rzeką Kasina koło drogi z Oporowa do Cesarzowic.

W wiadukcie uszkodzona jest dylatacja, czyli szczelina umożliwiająca pracę elementów konstrukcji m.in. pod wpływem zmieniającej się pogody. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o wymianie zastosowanej tam dylatacji modułowej (stalowe elementy biegnące w poprzek jezdni) na palczastą, czyli złożoną dwóch rzędów wchodzących pomiędzy siebie stalowych prętów.

Czytaj także:Ktoś celowo zatruwa wodę na kąpielisku na Oporowie

Wiadukt nad Żernicką ma dwie jezdnie mierzące po 300 m i zbudowany jest z 7 przęseł. Powstawał w 2011 roku. Dziwić może, że na etapie projektowania nie podjęto decyzji o zastosowaniu lepszego rozwiązania. - To było kilka lat temu. Teraz przez doświadczenie już wiemy, że dylatacja palczasta będzie sprawdzała się lepiej – wyjaśnia Magdalena Szumiata z GDDKiA i dodaje jeszcze jeden powód zmiany rodzaju konstrukcji: – Uszkodzenia są trudne lub wręcz niemożliwe do naprawy. Dylatacje wymieniamy na palczaste, gdyż ich konstrukcja umożliwia wykonywanie prac etapami z utrzymaniem ruchu na 2 pasach jezdni – kończy Szumiata. Prace będą odbywały się na jezdni wschodniej (tej bliżej Wrocławia), od strony Warszawy.

Czytaj także:Miasto skończyło przebudowę Hubskiej w maju. Tauron do tej pory nie podłączył prądu do oświetlenia ulicznego

Także na wschodniej jezdni, ale po stronie Kudowy Zdrój, będą odbywały się prace na dwudziestometrowym moście nad Kasiną. Tutaj także ingerencji ekipy remontowej wymaga dylatacja, bo jej zewnętrzny profil oderwał się. Konieczne będzie też naprawienie nawierzchni. Prace będą odbywały się na poboczu i prawym pasie. Ruch będzie odbywał się dwoma lewymi pasami.
W tym samym czasie uzupełniane będą nakładki wygłuszające w czterech miejscach AOW, wyrywane przez koła ciężkich samochodów. Podczas uzupełniania będą powstawały trwające kilka godzin utrudnienia w ruchu.

Nowe dylatacje mają wytrzymać co najmniej 20 lat ciężkiego ruchu autostradowego. Obwodnicą w rejonie wiaduktu nad ul. Żernicką przejeżdża obecnie średnio 60 tys. aut na dobę, a w dniach szczytu 100 tys.

Prace mogą zacząć się z sierpniu. GDDKiA zastrzega, że – w zależności od zadania – nie mogą trwać krócej niż 57 dni i dłużej niż 81 dni, czyli nawet do drugiej połowy października.

Czytaj także:ZUS zamiast na rentę wysyła do sanatorium

We Wrocławiu wybuchła panika. Ludzie wykupili wodę

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
GDDKiA!
2019-07-11T15:42:14 02:00, Gość:

"Teraz przez doświadczenie już wiemy, że dylatacja palczasta będzie sprawdzała się lepiej – wyjaśnia Magdalena Szumiata z GDDKiA"

Widać ,że dopadła ich pomroczność jasna.Od lat są na świecie sprawdzona konstrukcje tylko nie w tym po...m mieście

To nie miasto jest inwestorem tylko państwo!

a
astor
Czemu wyłączono komentarze pod info, że buspas i torowisko zostaną wydzielone na Grabiszyńskiej? Żeby nie było jednoznacznych komentarzy mieszkańców Wrocławia i wszystkich tamtędy dojeżdżających do pracy na kolejny głupi pomysł urzędników? To samo, co na Krakowskiej ... Nawet nie ma słów, żeby skomentować takie idiotyczne pomysły. A gdy się czyta uzasadnienie, to można paść ze śmiechu, gdyby nie było ono rozpaczliwie głupie.
M
Maxym
2019-07-11T13:01:12 02:00, Gość:

Wiadomo matoły z UM nic nie zrobią żeby nie spieprzyć. Nie możemy nadal pozwalać aby nierozgarnięci ignoranci "miejscy" trwonili nasze pieniądze. Zarząd miasta musi ustąpić a nie to trzeba to towarzystwo przepędzić siłą.

Chlopie, jacy ignoranci miejscy jak to jest inwestycja GDDK, czyli inwestycja panstwowa a nie miejska? Doucz się zanim cos napiszesz. Ta gazeta trafia do takich o niskim ilorazie inteligencji jak ty...

G
Gość
Wiadomo matoły z UM nic nie zrobią żeby nie spieprzyć. Nie możemy nadal pozwalać aby nierozgarnięci ignoranci "miejscy" trwonili nasze pieniądze. Zarząd miasta musi ustąpić a nie to trzeba to towarzystwo przepędzić siłą.
G
Gość
Czy ktoś ponosi odpowiedzialność za te buble? Ktoś to planuje, ktoś zatwierdza, ktoś buduje, ktoś nadzoruje i ktoś odbiera roboty. A najważniejsze ktoś płaci ogromne pieniądze nasze pieniądze, publiczne.
G
Gość
2019-07-11T08:15:04 02:00, Burt:

Droga za grube miliardy, którą co chwilę trzeba naprawiać choć powstała raptem 8 lat temu. Projektanci i wykonawcy zrobili złoty interes, do którego musi dokładać co chwile podatnik, zapewne z roku na rok coraz więcej.

2019-07-11T09:19:03 02:00, Gość:

Jakie "co chwilę"? Ileż to tych chwil jak dotąd było, smerfie Marudo?

2019-07-11T09:25:35 02:00, Burt:

A ty co jesteś przedstawicielem pożal się boże wykonawcy czy niedouczonego projektanta? 2 przykłady z brzegu:

https://gazetawroclawska.pl/aow-juz-peka-drogowcy-uspokajaja/ar/1014511

https://gazetawroclawska.pl/co-sie-dzieje-z-aow-po-trzech-latach-od-wybudowania-obwodnicy-trzeba-wymieniac-nawierzchnie/ar/3637064

No i co, januszu, udało ci się doszukać dwóch drobnych poprawek. A tymczasem ludzie jeżdżą po AOW codziennie i nie mają z tym problemu. Chyba, że jakiś podobny tobie zmajstruje wypadek. A taki chciałeś być lepszy od wszystkich, tak chciałeś ponarzekać, żeby okazać swoją wyższość. No i wyszło ci jak zwykle.

G
Gość
Może nie koniecznie o AOW ale też w temacie fuszerki. Skrzyżowanie Mielecka/Al.Hallera (Carrefour) naprawiano dziury na torowisku przejazd dla samochodów po miesiącu jest tak samo jak przed "remontem" gratulacje dla Wrocławskich firm to "remontujących" oraz urzędników.
G
Gość
"Dziwić może, że na etapie projektowania nie podjęto decyzji o zastosowaniu lepszego rozwiązania".

Zdziwienie i irytację budzi fakt, że nie zbudowano ekranów po obu stronach obwodnicy w tym miejscu. Ekran jest tylko po jednej stronie - czy to oznacza, że ktoś wziął łapówkę za takie rozwiązanie (oszczędność)? Ktoś to zaprojektował, ktoś zatwierdził. Kto, czy pani wie , pani Magdaleno Szumiata?
B
Burt
2019-07-11T08:15:04 02:00, Burt:

Droga za grube miliardy, którą co chwilę trzeba naprawiać choć powstała raptem 8 lat temu. Projektanci i wykonawcy zrobili złoty interes, do którego musi dokładać co chwile podatnik, zapewne z roku na rok coraz więcej.

2019-07-11T09:19:03 02:00, Gość:

Jakie "co chwilę"? Ileż to tych chwil jak dotąd było, smerfie Marudo?

A ty co jesteś przedstawicielem pożal się boże wykonawcy czy niedouczonego projektanta? 2 przykłady z brzegu:

https://gazetawroclawska.pl/aow-juz-peka-drogowcy-uspokajaja/ar/1014511

https://gazetawroclawska.pl/co-sie-dzieje-z-aow-po-trzech-latach-od-wybudowania-obwodnicy-trzeba-wymieniac-nawierzchnie/ar/3637064

G
Gość
2019-07-10T21:47:07 02:00, Adek:

Czyli wypadki które miały tam miejsce mogły być spowodowane wadliwą konstrukcją? To co ludzie do sądu

Żebyś się nie zes*ał. Jakie "tam" znowu wypadki były? Nie ma na AOW żadnego miejsca szczególnie narażonego na wypadki, więc z czym do ludzi?

G
Gość
2019-07-11T08:15:04 02:00, Burt:

Droga za grube miliardy, którą co chwilę trzeba naprawiać choć powstała raptem 8 lat temu. Projektanci i wykonawcy zrobili złoty interes, do którego musi dokładać co chwile podatnik, zapewne z roku na rok coraz więcej.

Jakie "co chwilę"? Ileż to tych chwil jak dotąd było, smerfie Marudo?

J
JAsne
2019-07-10T18:51:55 02:00, Mieszkańcy Miasta:

Czy Marcin Rybak już tropi komu zarzuty postawiono?

Kto z imienia i nazwiska jest temu winien?

Który inspektor nadzoru dopuścił wadliwe rozwiązania do zastosowania?

Mogę poznać jego nazwisko?

Czy Pan Marcin Kruk może to wyjaśnić? Czy Pan Marcin Kruk jako pierwszy dowiadujący się o nieprawidłowościach może zawiadomić organy ścigania???

Mieszkańcy tego oczekują !!!

2019-07-11T07:17:10 02:00, Gość:

jesteś debilem i debilem pozostaniesz

gdyby nie idiotyczne zapisy w przetargach publicznych i pisiowskie sciganie to by moze cos zmieniano

tylko pozniej przylazi ci kontrola z nik i sprawdza nieprawidlowosci - a zmiana rozwiazania to niezgodnosc z zamowieniem

i wtedy pisza w gaeztach, że sa wały, ze zmieniano bo nik napisał. szukaja czy ktos w lape dostal....

wiec kazdy sie boi zmieniac rozwiazania z zamowienia bo pozniej wozi sie po prokuraturach i sadach

Sam jesteś debilem gościu i jeszcze ludzką szmatą ogarniętą fobią wobec pis.To co napisałeś to stek debilizmów.

M
Marcin
Dobrze że to GDDKiA bierze się za remont! Gdyby to Wrocław robił "własnymi siłami" zaraz by nam bus-pasy porobili. UFF!!
B
Burt
Droga za grube miliardy, którą co chwilę trzeba naprawiać choć powstała raptem 8 lat temu. Projektanci i wykonawcy zrobili złoty interes, do którego musi dokładać co chwile podatnik, zapewne z roku na rok coraz więcej.
G
Gość
I co? I nikt za to nie beknie? Kto zatwierdzal projekt?
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie