Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: W Solarisie woda leje się na pasażerów. To już kolejna taka awaria (FILM)

Malwina Gadawa
07.07.2015 wroclawautobus solaris urbino alpino podwykonawcy mpk firmy michalczewski autobus linia 120 komunikacja plac dominikanski gazeta wroclawskatomasz holod / polska press
07.07.2015 wroclawautobus solaris urbino alpino podwykonawcy mpk firmy michalczewski autobus linia 120 komunikacja plac dominikanski gazeta wroclawskatomasz holod / polska press Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Czytelnik poinformował nas, że jechał nocnym kursem autobusem MPK marki Solaris, w którym doszło do awarii klimatyzacji. - Woda lała się z klimatyzacji na pasażerów zalewając część autobusu. To nie pierwszy taki przypadek, kiedy woda lała się z klimatyzacji Solarisa - pisze pan Wojciech. MPK przyznaje, że doszło do awarii i przeprasza pasażerów.

- W nocy z soboty na niedzielę, 19 na 20 września jechałem autobusem Solaris linii 246(numer boczny 5413). W autobusie była włączona klimatyzacja, problem w tym, że z tej klimatyzacji dosłownie lała się woda na pół autobusu. Od przystanku na pl. Legionów, na którym wsiadłem do samych Sołtysowic nie został podstawiony żaden zastępczy autobus, a woda z klimatyzacji ciągle się lała na pasażerów - pisze nasz Czytelnik, Pan Wojciech. - Niestety to nie jest pierwszy raz, kiedy zauważyłem coś takiego. Wcześniej jechałem również autobusem marki Solaris na linii nocnej i był dokładnie ten sam problem - dodaje Czytelnik.

Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka wrocławskiego MPK potwierdza, że doszło do takiego zdarzenia. - Kierowca tłumaczył, że nie zauważył awarii klimatyzacji. Nikt z pasażerów nie zgłosił mu też tej usterki. O awarii poinformowała go dopiero centrala ruchu- mówi Agnieszka Korzeniowska. Jak to możliwe, że dyżurny centrali ruchu wiedział szybciej od kierowcy o awarii? Rzeczniczka MPK mówi, że być może ktoś z pasażerów zamiast kierowcę, poinformował od razu dyżurnego ruchu MPK. - Kierowca otrzymał polecenie, że ma dojechać do pętli na Sołtysowicach i tam przesiadł się do innego pojazdu. Naszych pasażerów możemy przeprosić za zaistniałą sytuację i poprosić, aby w przyszłości o jakiejkolwiek awarii, którą zauważą, informowali od razu kierowcę.

- W tym autobusie marki Solaris do awarii klimatyzacji doszło również w lipcu i czerwcu tego roku. Autobus jest na gwarancji i koszty naprawy pokrywa firma Solaris - dodaje rzecznik MPK. Agnieszka Korzeniowska twierdzi jednocześnie, że to pechowy egzemplarz, bo do podobnych awarii klimatyzacji w innych pojazdach wrocławskiego MPK dochodzi rzadko.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska