Wrocław: Tu powstaje największe skrzyżowanie w mieście

Redakcja
Trwają prace przy budowie największego skrzyżowania we Wrocławiu. W rejonie ul. Żmigrodzkiej będą się łączyć A8, czyli autostradowa obwodnica Wrocławia, "stara" droga nr 5 i budowana droga ekspresowa S5 Wrocław – Poznań. Są już ustawione podpory wiaduktów, zjazdów i wjazdów. Na razie prace idą zgodnie z harmonogramem.

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie nowej drogi S5 z AOW i starą "piątką"

VIDEO https://get.x-link.pl/1425511c-9296-f8bc-79a8-a57d7eeb647f,6d6e6c61-e54d-9272-7b84-4fd8deb1c0f1,embed.html

Łącznie powstanie tu aż pięć wiaduktów. Są już ich podpory, które teraz poczekają miesiąc, aby porządnie zastygły. Wtedy robotnicy zaczną na nich montować płyty, a konstrukcja zacznie nabierać kształtów. W pierwszej kolejności zostaną wykonane zjazdy i wjazdy wokół ronda.

Gdy węzeł będzie gotowy, jadący drogą S5 od strony Trzebnicy wjadą na jej odcinek mający trzy pasy: rozszerzy się ona tuż przed wjazdem do Wrocławia. Następnie przejadą pod AOW, a później pojadą nad rondem przy Żmigrodzkiej i dalej na autostradową obwodnicę Wrocławia. Zjeżdżający z S5 do miasta pokonają dwa wiadukty: nad Sułowską i wjazdem na AOW. Ze Żmigrodzkiej na trasę S5 do Trzebnicy prowadził będzie wiadukt nad ul. Polanowicką.

Równolegle do gigantycznego skrzyżowania wielkości połowy Kozanowa, w ramach tego samego zadania powstaje droga S5 Wrocław – Poznań przez Trzebnicę i Korzeńsko. Trasa została podzielona na odcinki i jest realizowana etapami. Jak mówi nam Bartosz Michalski z firmy Astaldi - inżynier rezydent budowy odcinka z Wrocławia w kierunku Trzebnicy, nie ma żadnych opóźnień.

Prace są najbardziej zaawansowane w okolicy Trzebnicy. Tam widać już niemal gotową drogę, na razie testowana jest nowa warstwa bitumiczna. – Na fragmencie drogi ułożono już odcinek próbny nawierzchni, trwają badania – mówi Bartosz Michalski. Odcinek w pobliżu Trzebnicy będzie gotowy na wiosnę, ale to nie znaczy, że kierowcy nim wtedy pojadą.

– Nie mamy możliwości oddawania drogi do użytku etapami – wyjaśnia inżynier. Trzeba czekać na zbudowanie wielkiego węzła, a także na dokończenie 19-kilometrowego odcinka S5 z Wrocławia do Trzebnicy. Na to firma Astaldi ma czas do końca 2017 r.

Wideo

Komentarze 48

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysztof Panek

Oczywiście można; trzeba tylko zdecydować się w Widawie czy dalej chcemy jechać w stronę Poznania DK5 czy wjechać na S5. Jeśli tego tam nie zrobimy, to pozostaje nam jeszcze węzeł Kryniczno i węzeł Trzebnica oraz kolejne węzły. Droga ekspresowa i autostrada nie może mieć zbyt dużej ilości zjazdów/wyjazdów, bo spada prędkość podróżna między zjazdami/wyjazdami. A terenu wcale nie marnuje się tylko buduje się perspektywicznie, aby pewnego "pięknego" dnia "przechrzcić" bezpłatne drogi ekspresowe na płatne autostrady, gdy budżet (niekoniecznie związany z utrzymaniem dróg) nie domknie się... Tak właśnie zrobili ostatnio nasi południowi bracia Czesi, którym z dnia na dzień przybyło ca 400km autostrad....
Na koniec stary żart z czasów kiedy w Polsce były wyłącznie "zdylatowane" poniemieckie autostrady. Znacie, to przeczytajcie raz jeszcze: "Pewien pasażer auta znużony pojawiającymi się dość często napisami "Ausfahrt" przy zjazdach z niemieckiej autostrady zdrzemnął się nieco. Po dość długim czasie obudził się i zobaczył znowu "Ausfahrt". Stwierdził więc, że duże to miasto ten Ausfahrt... I to jest właściwa odpowiedź dlaczego zjazdy nie mogą być położone zbyt gęsto ;-)

w
ww

Takie udogodnienie

p
pz

Na Śląsku jest skrzyżowanie autostrad A1 i A4. Nikt się jakoś nie czepia słów. Skrzyżowanie autostrad to po prostu szereg zjazdów zakręconych jak ślimacze muszle. Wszyscy wiedzą, że na autostradach nie ma skrzyżowań. Nie musisz udawać przed sobą i innymi, że wiesz więcej.

M
Marcin

A skrzyżowanie AUTOSTRAD A8 I A4 to niby co?? Daleko nie trzeba szukać

T
Tyrusta

No własnie

j
jah

Ty to pewnie jeden z tych fanów drwala z Ramiszowa, co to chętnie wyrżnęliby w pień całą przyrodę i wylali beton od granicy do granicy miasta, no bo to miasto.
Żenujące odklejenie od realiów świata.

A kysz, gimbazo zakompleksiona.

S
Szymon

A w jaki sposób można zjechać z nowej S5 w stronę Trzebnicy na starą drogę nr 5 jadąc od Trzebnicy S5.

K
Kate

To ludzie którzy poszli po rozum do głowy, mają dosyć wrocławskiego syfu, zatrutego powietrza, i chcą wychowywać dzieci w lepszym środowisku. Ja mieszkam we wrocławiu 30 lat i przez to miasto mam ciężką astmę, dlatego szukam dla siebie i rodziny spokojnego małego miasteczka, jak Trzebnica lub Oleśnica. Nie rozumiem w czym lepszy jest wrocławianin od mieszkańców innych miast i miasteczek lub wiosek

G
Gość

I zobaczymy jaki z ciebie kozak - inżynier.

o
ojeżu...

Normalnie jest napisane w artykule, że beton musi zastygać parę tygodni i każdy rozumie, o co chodzi. Ale zawsze się trafi w takiej sytuacji jakiś cieć, który musi pokazać wszystkim jak to on właśnie studiuje na budownictwie i wie, w jaki sposób to samo napisać cztery razy dłużej i bardziej skomplikowanie.

:-/

Wszyscy rozumieją, o co chodzi, a frustrat musi się wp*eprzyć, bo mu się słowo z języka potocznego z definicją ustawową nie zgadza.

m
max

A kiedy poszerzą samo rondo i zjazdy, bo jest tam stosunkowo za wąsko.

c
chyba

zwyczajnie wieśniakami w myśl zasady nie ważne jak zaczynasz ale jak kończysz...heheh

g
gość

Na autostradzie nie może być skrzyżowań, więc podajecie sprzeczne informacje. Autostrada się nie może się krzyżować z inną drogą, a skoro to ma być skrzyżowanie, to nie będzie autostrady. Więc albo autostrada, albo skrzyżowanie.

?

czekamy miesiąc, żeby podpory dobrze ZASTYGŁY....

zastygnąć to może lukier na cieście...

beton potrzebuje 28 dni aby osiągnąć swoją gwarantowaną wytrzymałość, często niezbędną do dalszych prac (jak np obciążanie dalszymi elementami konstrukcji)

ja rozumiem że nie każdy musi kończyć PWR, ale dziennikarz powinien się 3 razy zastanowić zanim coś napisze, a jak czegoś nie wie to może się zapytać...

no chyba że ZASTYGŁ pisząc ten artykuł...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3