250 tonowy dźwig uporał się z ładunkiem w pół godziny. Wcześniej trwały przygotowania do demontażu przęsła. W ruch poszły palniki i piły. Około godziny 1 w nocy potężny dźwig uniósł jak piórko, jedno z dwóch przęseł wiaduktu i odłożył je obok nasypu przy dawnym przystanku autobusowym. Tutaj wiadukt zostanie pocięty na mniejsze kawałki, a następnie trafi na złom.
W czasie rozbiórki objazdy od ulicy Długiej zostały poprowadzone ulicami: Łęczycką, Poznańską, Zachodnią, Legnicką skąd kierowcy mogli dojechać na Popowice. Utrudnienia trwały do godz. 5 rano w czwartek 5 grudnia.
Przy ulicy Długiej powstaje nowy wiadukt kolejowy. Przejadą pod nim tramwaje, autobusy, samochody, rowery, a także przejdą piesi. Obiekt będzie miał 47 metrów długości. Do jego zbudowania zostanie użytych 212 ton stali konstrukcyjnej, 110 ton stali zbrojeniowej i 965 metrów sześciennych betonu. Po jego wybudowaniu, zniknie wąskie gardło w trasie na Popowice. W pobliżu powstanie przystanek MPK, a PKP PLK wybuduje stację Wrocław Szczepin.
Zobacz także
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?