Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trzy firmy chcą zaprojektować trasę tramwaju na Maślice

AB
Fot. Piotr Warczak
Otwarto już oferty od firm, które chcą zaprojektować tramwaj na Maślice. Zgłosiło się trzech oferentów. Jak mówi nam Marek Szempliński, teraz propozycje będą analizowane, a firma, która wygra przetarg, będzie musiała przedstawić całą dokumentację projektową do końca grudnia 2020 roku.

Zaprojektowaniem trasy tramwajowej na Maślice i przebudowaniem ulicy Maślickiej chcą się zająć trzy firmy: Biuro Projektów komunikacyjnych w Poznaniu, Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem oraz Biprogeo Projekt Sp. z.o.o we Wrocławiu.

Wrocławskie Inwestycje na przygotowanie dokumentacji projektowej z uzyskanie potrzebnych pozwoleń przeznaczyło 1 161 738 zł. Zaś z propozycji, które przedstawiono tylko Drosystem przedstawiło ofertę mieszczącą się w cenie - 897 285 zł. Pozostałe formy przedstawiły droższe propozycje: Biuro Projektów komunikacyjnych w Poznaniu - 1 540 452 zł, a Biprogeo Projekt Sp. z.o.o we Wrocławiu - 1 177 110 zł. Teraz Wrocławskie Inwestycje muszą przeanalizować wszystkie propozycje.

Jak pojedzie tramwaj na Maślice?

Nowe torowisko zaczynałoby się przy skrzyżowaniu z ul. Pilczycką, następnie biegłoby w ulicy Maślickiej aż do wysokości Alei Śliwowej, a potem w terenach obecnie niezagospodarowanych aż do skrzyżowania ulicy Głównej, Maślickiej i Królewieckiej. Przystanek końcowy znajdowałby się przy nowo wybudowanej pętli przy stacji kolejowej. Co ważne, torowisko na ulicy Maślickiej byłoby wydzielone z ruchu samochodowego. Tory mają prowadzić Maślicką ok. 1600 metrów i później znów taki dystans przez nieużytki. Cała długość nowego torowiska wyniesie około 3,3 kilometra.

Dodatkowo firma, który wygra przetarg będzie musiała także zaprojektować przebudowę ulicy Maślickiej na odcinku ok. 1,6 km (czyli tam, gdzie wpięte miałoby być torowisko). Po remoncie droga będzie miała szerokość 7 metrów i nawierzchnię bitumiczną. Dodatkowo na przebudowywanym odcinku Maślickiej planowana jest dwukierunkowa droga rowerowa oraz chodniki (o szerokości min. dwóch metrów) po obu stronach jezdni. Piesi mogą liczyć również na nowe przejścia, azyle i oświetlenie.

Dokumentacja projektowa ma zostać złożona do końca 2020 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska