Trwa budowa trasy tramwajowej na Popowice. Od września kierowcy pojadą przez ulice Długą, pod wiaduktem w stronę Kozanowa

RP
Wykonawca rozpoczął właśnie układanie podkładów pod pierwsze torowisko na ul. Długiej. Będzie zielone. Na plac budowy przyjechały szyny. Widać częściowo chodniki, przyszłe trasy rowerowe i elementy peronów przystankowych.
Wykonawca rozpoczął właśnie układanie podkładów pod pierwsze torowisko na ul. Długiej. Będzie zielone. Na plac budowy przyjechały szyny. Widać częściowo chodniki, przyszłe trasy rowerowe i elementy peronów przystankowych. fot. Paweł Relikowski / Gazeta Wrocławska
Na budowie trasy tramwajowej na Popowice rozpoczęło się układanie pierwszej części torowiska. Cała nowa linia będzie liczyła 4 kilometry i żeby tramwaje mogły z niej skorzystać konieczna jest przebudowa wiaduktu kolejowego nad ulica Długą, przy którym prace ruszyły w maju 2019 roku, a zakończenie planowane jest w pierwszych miesiącach 2021 roku.

Najprawdopodobniej już we wrześniu pod wiadukt wróci ruch kołowy. Na razie tylko w stronę Kozanowa. Do tej pory kierowcy musieli korzystać z objazdu Łęczycką, Poznańską i Ścinawską. Po zmianach na tym odcinku, zostanie przywrócony ruch jednostronny dla podróżujących w stronę centrum.

– To jeden z najtrudniejszych odcinków, jaki mieliśmy w ostatnich dziesięcioleciach budowania we Wrocławiu. Przebudowaliśmy tutaj kilkadziesiąt kilometrów kabli podziemnych ze względu na sąsiedztwo głównego punktu zasilania miasta. Trwają prace przy kanale ogólnospławnym, które pozwolą obniżyć jezdnie, aby przejechał tędy tramwaj. Wiadukt został też poszerzony, aby zmieściły się tramwaje, kierowcy, rowerzyści i piesi – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Przypomnijmy, nowa trasa połączy torowisko przy mostach Mieszczańskich z linią tramwajową na ulicy Milenijnej. W ten sposób mieszkańcy Kozanowa i Popowic otrzymają kolejne nowe połączenia do centrum.
Tym samym, odciążone zostanie torowisko na ulicy Legnickiej, które jest wąskim gardłem komunikacyjnym w tym rejonie. To bardzo ważne, ponieważ do tej pory każda awaria na Legnickiej powoduje zatrzymanie ruchu tramwajów a pasażerowie muszą korzystać z zastępczych autobusów.

Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
olek_01
12 sierpnia, 17:43, Simmy:

Szkoda, że torowisko znów będzie wydzielone i na osobnych podkładach, zamiast oblane asfaltem i tworzące po trzecim pasie w każdą stronę. W godzinach szczytu ani autobusy nie skorzystają z dodatkowej przestrzeni, ani służby uprzywilejowane (teraz myślę o karetce, która spokojnie mogłaby ominąć w ten sposób korek).

A tak w ogóle tramwaje powinny być porzucone na rzecz trolejbusów - ciche toto i może się odczepić od trakcji w razie potrzeby.

najlepsze były by autobusy i Tramwaje z Panelami solarnymi na dachu :-)))

i autka też :-))

////

Po tym mają jeździć autobusy, straż i pogotowie? Czym? Czołgiem?

G
Gość

Linie tramwajowe powinny być realizowanie z nawierzchnią dla autobusów - byłoby więcej miejsca na ulicach i sprawniejszy przejazd.

G
Gość

Kiedy zakończenie Obwodnicy Śródmiejskiej?

W 1921 byłaby obwodnicą Były Szef Biura Rozwoju Wrocławia przypomina, że choć droga istnieje w planach już blisko 100 lat, w tym czasie cały czas zmieniało się jej znaczenie. – Można powiedzieć, że w 1921 roku droga traktowana była jako obwodnica miasta, biegnąca prawie poza jego granicami – mówi prof. Tomasz Ossowicz. – Po drugiej wojnie wciąż planowano wykorzystać ten sam korytarz, choć trudno tu już było mówić o trasie biegnącej poza miastem. Powstały duże osiedla mieszkaniowe, jak Biskupin czy Sępolno, i trasa miała pełnić funkcję obwodnicy śródmiejskiej, łączącej duże osiedla na południu, wschodzie i północy Wrocławia – tłumaczy prof. Ossowicz. Zaznacza, że od 20 lat jest jeszcze inne znaczenie tego odcinka. Po budowie autostradowej obwodnicy Wrocławia i obwodnicy wschodniej, nie ma to już być droga tranzytowa, a co najwyżej szybszy dojazd na Wielką Wyspę do licznie odwiedzanych atrakcji, jak zoo, park Szczytnicki czy Hala Ludowa. A także odciążenie dla ulicy Mickiewicza, przecinającej dziś park Szczytnicki, a pełniącej rolę głównej drogi w tym rejonie miasta. Ułatwi również mieszkańcom Wielkiej Wyspy dojazd do centrum.

Zostawili ziemię pod drogę Czy jest szansa na budowę kolejnego odcinka od ul. Mickiewicza – wzdłuż Paderewskiego i dalej do Krzywoustego? – W tym momencie nic nie uzasadnia budowy tej trasy poza ulicę Mickiewicza i nie ma takich planów. Ale w Studium Wrocławia pozostawiona jest rezerwa perspektywiczna na ten przebieg, która mogłaby być wykorzystana w przyszłości, w przypadku gdy kolejne pokolenia wrocławian uznają to za konieczne – mówi prof. Ossowicz.

Obwodnica śródmiejska

https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-buduje-te-droge-od-100-lat-w-koncu-sie-uda/ar/9830190

A
ABM

rozumiem ze nowa jezdnia będzie miała po jednym pasie ruchu?

S
Simmy
12 sierpnia, 21:27, Jakub Adamczyk:

@Simmy - no właśnie o to chodzi, że to torowisko jest dla tramwajów. Skorzystają z tego podczas szczytu tysiące pasażerów w ciągu jednej godziny.

Tak samo jak był płacz o Świdnickiej czy Grabiszyńskiej, a się okazuje, że tam tramwajami przejeżdża 4 razy więcej osób niż autami.

Możliwe, że się nie zrozumieliśmy. Absolutnie nie mówię, że powinno być tak: jezdnia | jezdnia(buspas) szyny || jezdnia(buspas) szyny | jezdnia, a raczej tak: 2x jezdnia | jezdnia(buspas) szyny || jezdnia(buspas) szyny | 2x jezdnia. W ostatecznym rozrachunku zostają nam 4 pasy samochodowe, a dwa dodatkowe są buspasami dzielonymi z torowiskiem. Wszyscy wygrywają (no może nie miasto, bo pewnie jest to droższe rozwiązanie) ;)

J
Jakub Adamczyk

@Simmy - no właśnie o to chodzi, że to torowisko jest dla tramwajów. Skorzystają z tego podczas szczytu tysiące pasażerów w ciągu jednej godziny.

Tak samo jak był płacz o Świdnickiej czy Grabiszyńskiej, a się okazuje, że tam tramwajami przejeżdża 4 razy więcej osób niż autami.

S
Simmy

Szkoda, że torowisko znów będzie wydzielone i na osobnych podkładach, zamiast oblane asfaltem i tworzące po trzecim pasie w każdą stronę. W godzinach szczytu ani autobusy nie skorzystają z dodatkowej przestrzeni, ani służby uprzywilejowane (teraz myślę o karetce, która spokojnie mogłaby ominąć w ten sposób korek).

A tak w ogóle tramwaje powinny być porzucone na rzecz trolejbusów - ciche toto i może się odczepić od trakcji w razie potrzeby.

G
Gość
12 sierpnia, 15:13, Gość:

Dlaczego nie ma wiaduktu drogowego nad torami w stronę Kozanowa tak jak na Lotniczej?

Bo jest pod torami?,chba?.

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie