Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Popowicka we Wrocławiu połatana plackami asfaltu. Nowa nawierzchnia pokruszyła się tuż po wielkim remoncie [FILM, ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Popowicka została oddana kierowcom do użytku 4 miesiące temu. Po tym krótkim czasie musiała przejść kolejny remont. Zamiast gładkiej, jednolitej jezdni są na niej asfaltowe placki.
Popowicka została oddana kierowcom do użytku 4 miesiące temu. Po tym krótkim czasie musiała przejść kolejny remont. Zamiast gładkiej, jednolitej jezdni są na niej asfaltowe placki. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Dopiero co wyremontowana jezdnia na ul. Popowickiej musiała przejść kolejne prace naprawcze. Kierowców, zamiast ładnie wyglądającego asfaltu, przywitały nieestetyczne drogowe łaty. "Z nimi droga wygląda podobnie, jak kiedyś, przed remontem" – komentują.

Ulica Popowicka przeszła remont podczas prac nad, budowaną jeszcze, trasą tramwajową na Popowice. Z odświeżonej Popowickiej kierowcy mogli korzystać wcześniej, bo od 29 grudnia 2022 r., mimo że cała inwestycja nie przeszła jeszcze odbiorów końcowych. Początkowo nic nie wskazywało na fuszerkę, z czasem niedoróbki dały o sobie znać. Na ul. Popowickiej zaczęły zapadać się studzienki kanalizacyjne i pojawiły się pęknięcia jezdni.

Wyremontowana Popowicka musiała przejść... remont

Droga została oddana kierowcom do użytku 4 miesiące temu. Po tym krótkim czasie musiała przejść kolejny remont. Przypomnijmy, że II etap budowy trasy tramwajowej na Popowice kosztuje blisko 150 mln zł (cała inwestycja to koszt ok. 222 mln zł). Szczęście w nieszczęściu, naprawa nawierzchni nie nadwyrężyła miejskiego budżetu. Odbyła się w ramach gwarancji i jej koszt poniesie wykonawca.

Zobacz film:

od 16 lat

- Na jezdni wystąpiły spękania. Z tego powodu, w ramach gwarancji, został wprowadzony plan naprawczy. Została wymieniona nie tylko warstwa ścieralna, ale również warstwa podbudowy, aby wykluczyć ewentualne spękania w przyszłości. De facto jest to wzmocnienie całej konstrukcji jezdni – tłumaczy Bartosz Nowak, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Wyremontowana ulica wygląda jak przed remontem

Ale mieszkańcom najnowszy remont Popowickiej się nie podoba. Głównie ze względów estetycznych. Asfaltowe placki mają szerokość pasa jezdni, a długość niektórych z nich wynosi około 20 metrów.

  • "Dramatycznie to wygląda" – komentuje na jednej z grup na Facebooku pan Marcin.
  • "Nowa droga za grube miliony z łatami. Witamy we Wrocławiu" – dodaje pan Maciej.

Czy łaty w przyszłości zostaną zamaskowane, tak by jezdnia sprawiała wrażenie ładnego, gładkiego asfaltu na całej długości?

- Nie planujemy maskować łat. Nie wpływają one w żaden sposób na komfort podróżowania. Wręcz przeciwnie, wpływają na dłuższą żywotność tej jezdni, co przekłada się na komfort podróży – odpowiada Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Do zakończenia prac na ułożonych łatach pozostało wymalowanie pasów dla pieszych i przejazdów dla rowerów. Według zapowiedzi Wrocławskich Inwestycji, na ul. Popowickiej całkowite utrudnienia dla kierowców znikną w przyszłym miesiącu. Wtedy też regularnie jeździć ma tramwaj na Popowice. Budowa tej nowej trasy opóźniła się. Według pierwotnych zapowiedzi, miała zostać oddana w ostatnim kwartale 2022 r. Generalnym wykonawcą II etapu trasy tramwajowej na Popowice jest firma Pro-Tra Building. Warto dodać, że gwarancja na podbudowę dopiero co wyremontowanej jezdni wynosi 5 lat, a na warstwę ścieralną 2 lata.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska