Nowe parkingi "Park and Ride" na Gaju i Grabiszynie

Błażej Organisty
We Wrocławiu będzie więcej parkingów "Park and Ride"
We Wrocławiu będzie więcej parkingów "Park and Ride" Fot. Janusz Wójtowicz
W przyszłym roku na Kuźnikach, Grabiszynie i Gaju pojawią się nowe parkingi typu "Park and Ride". Wrocławskie Inwestycje zbudują siedem parkingów przy przystankach kolejowych, autobusowych i tramwajowych. Łącznie powstanie 555 miejsc dla samochodów.

Spółka Wrocławskie Inwestycje w ubiegły czwartek ogłosiła przetarg na siedem nowych parkingów "Park and Ride” na terenie Wrocławia. – To parkingi, które pozwalają przesiąść się z samochodu w jeden ze środków komunikacji miejskiej – wyjaśnia Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Tego typu parking ma zachęcić kierowców do zostawienia auta i przesiadki w tramwaj, autobus lub pociąg. Dlatego wyłoniona w przetargu firma zbuduje je w pobliżu przystanków kolejowych lub komunikacji miejskiej. Nowe parkingi powstaną przy dwóch przystankach kolejowych: Wrocław Grabiszyn i Wrocław Kuźniki, a także przy skrzyżowaniach ulic: Kosmonautów z gen. Fieldorfa, Bardzkiej ze Świeradowską, Opolskiej z Karwińską, Opolskiej z Głubczycką, oraz Kosmonautów z Boguszowską.

– Przed wakacjami podpiszemy umowy na wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych. Parkingi będą budowane w różnych terminach. Zaczniemy i skończymy prawdopodobnie w przyszłym roku – zapowiada Szempliński.

Siedem parkingów to w sumie 555 nowych, darmowych miejsc postojowych. Przy przystanku Wrocław Grabiszyn powstanie ich 120 (na parkingu północnym i południowym), do tego chodnik, ścieżka rowerowa, oświetlenie, kamery i automat biletowy. Przy przystanku Wrocław Kuźniki nowych miejsc będzie 50. Tu również pojawi się dodatkowa infrastruktura – taka jak przy stacji na Kuźnikach. Przy Boguszowskiej parking na 85 aut będzie ogrodzony, oświetlony i monitorowany. Przy skrzyżowaniu Kosmonautów z Fieldorfa nowych miejsc będzie 48, przy zbiegu ulic Bardzkiej i Świeradowskiej powstanie ich 47, a przy Karwińskiej i Bardzkiej – 35. Największy z siedmiu pojawi się przy skrzyżowaniu Opolskiej i Głubczyckiej. Zmieści się na nim 170 samochodów. Zanim powstanie, trzeba będzie wyburzyć budynki stojące na terenie nowej inwestycji.

Zaparkować i przesiąść się w komunikację miejską będą mogli nie tylko kierowcy, ale także rowerzyści. Na parkingach przy obu stacjach kolejowych powstaną cztery wiaty rowerowe, każda na 10 pojazdów.

Budowa niektórych parkingów będzie wymagała wycięcia drzew. Problem dotyczy szczególnie zielonego terenu na Gaju. W miejsce usuniętych drzew zostaną posadzone nowe. Wrocławskie Inwestycje zapewniają, że tam, skąd znikną drzewa, pojawi się nowa zieleń.

Budowa siedmiu parkingów będzie dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.

We Wrocławiu obecnie jest siedem parkingów “Parkuj i jedź”: przy Wzgórzu Andersa; przy ul. Grabiszyńskiej koło Cmentarza Żołnierzy Włoskich; przy ul. Królewieckiej; przy Dworcu Psie Pole; przy węźle przesiadkowym na ul. Lotniczej; na ul. Snycerskiej, przy pętli tramwajowej i autobusowej w Leśnicy oraz przy pętli Oporów. W sumie może na nich zaparkować 890 samochodów osobowych oraz 90 autokarów.

Wideo

Komentarze 36

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
ciekawski

gdyby każdy z tych parkingów miał 500 miejsc, to można o tym trąbić, a tak: rodzą się pytania kto przytuli kasę za budowę tego czegoś

t
tarnogaj

Najwięcej samochodów zaparkowane jest w niedozwolonych miejscach, bo gdzie indziej skoro żyd nie działa w interesie mieszkańców. Wymyślił szczurek że jak nie będzie gdzie parkować to nie będzie również samochodów. No i się pomylił.

x
xyz

To, że na takim parkingu będą parkować głównie mieszkańcy osiedla to inna sprawa, ale to, że ktoś z Tarnogaju życzy sobie parkingu P&R, bo nie ma gdzie zaparkować swojej fury to co innego. P&R z założenia służy innym celom niż parkowanie mieszkańców pobliskich bloków. Jak dla mnie parking P&R ma sens tylko wtedy, kiedy jest położony blisko jakiejś trasy wylotowej, która ma odpowiednią przepustowość i koło sensownie rozplanowanej komunikacji miejskiej do centrum. Inaczej mija się to z celem.

a
aksa

A czego się spodziewasz po laluni z tipsami, próbują własną głupotę zamalować.

a
aksa

Panie redaktorku proszę przetłumaczyć na język polski. W Polsce językiem urzędowym jest język polski. Czekam na odpowiedź.

G
Gaj

Chyba zresztą od Dutkiewicza skoro sadzisz takie brednie. Jak chcesz odróżnić , które samochody mają prawo parkować na P&R a które nie. Na dodatek praktyka będzie taka , że przede wszystkim będą parkować mieszkańcy, bo gdzie mieliby zostawić samochody skoro żyd nie buduje dla nich parkingów.

W
WWR

Za taki zapis "park ..." w przestrzeni publicznej przewidziane są kary.

R
Ron Magnes

Jest to zjawisko przerażające. Durnie niczego nie czytaja skąd nie znają polskiego języka więc belkocza jak amerykanie po angielsku.

a
antydudek

biorąc pod uwagę, że we wrocławiu jest jakieś 560 aut na 1000 mieszkańców to ubytek aut dzięki nowym P & R będzie niezauważalny, ale co zrobić durnie z magistratu posprzedawały działki na przedmieściach deweloperom, w planach zagospodarowania nie powyznaczały parkingów P & R na większą liczbę aut i teraz będą takie parkingi na parę samochodów plus kolej miejska - jeden pociąg co godzinę

w
wroclawianin

To ignorancja inwestycyjna. Czy nie mozna w tym miescie przygotowac inwestycji uwzgledniajac istniejace juz nasadzenia? Wiadomo ze latwiej jest wszystko zrownac z ziemia a pozniej zasadzic sadzonki ktore sa tylko sztuka a nie zrobic to porzadnie na etapie planowania? Planowanie to niestety myslenie z ktory urzednika nie idzie w tym miescie dobrze

g
gzk

Jaki park and ride??? Jesteśmy w Polsce i językiem urzędowym jest język POLSKI!!!

---

Popatrz może na te komentarze:
- "Kolej aglomeracyjna": Jęki w komentarzach, że zamykane będą częściej przejazdy! Ewentualnie jęki trolli spod JG, że do tego bezrobocia pociągi nie będą jeździć tak często, jak pod Wrocław.
- "szybkie tramwaje z pierwszeństwem przejazdu na skrzyżowaniach": Już zapomniałeś o jękach przy Tramwaju Plus, że ci "biedni uciśnieni kierowcy" muszą dłużej postać?
- "autobusy dojeżdżające na każde osiedle" - Ile to już jęków było, że "autobusy tamują ruch"...
- "wysoka częstotliwość kursów" - Przynajmniej w szczycie, w wielu rejonach miasta nie jest źle.
- "zakaz wpuszczania meneli do pojazdów" - niestety, przepisy są takie, że jeśli menel "tylko śmierdzi", to nie można wywalić. Trzeba poczekać, aż się zesra albo zeszcza na siedzeniu, chyba że aktualnie będzie zachlany. Ale wtedy trzeba byłoby zatrzymać ruch i czekać na policję...

G
Gość

To jedno z dziwniejszych ćwiczeń: wstawać z kolan leżąc krzyżem.

G
Gajówna

Bo słoiki nie wiedzą co to 115

w
wypowiedź

jak ze 115

Dodaj ogłoszenie