Nowa droga rowerowa od Dworca Głównego do pl. Społecznego. Układany jest asfalt, tak powstaje (ZOBACZ)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Droga rowerowa na północ od Dworca Głównego - wzdłuż ulicy Dworcowej
Droga rowerowa na północ od Dworca Głównego - wzdłuż ulicy Dworcowej Jerzy Wójcik
Robotnicy układają asfalt na nowo powstającej drodze rowerowej, która ma połączyć wrocławski Dworzec Główny z Podwalem i dalej przez ul. Krasińskiego - z Traugutta i placem Społecznym.

To duża, bo warta ponad 3 mln złotych inwestycja dla rowerzystów w ścisłym centrum Wrocławia. I jak przyznają korzystający z dwóch kółek - bardzo potrzebna. Do tej pory wydostanie się z głównej wrocławskiej stacji kolejowej w kierunku północnym było bardzo kłopotliwe.

Nie można było wjechać ani w ulicę Stawową (pod prąd), ani w Kołłątaja, gdzie był bardzo wąski chodnik, ani w Gwarną, która kończyła się zaraz na skrzyżowaniu z Kościuszki, ani w Dworcową czy Dąbrowskiego. Choć przy dworcu wiele było ulic prowadzących w układzie południe - północ, dla rowerzystów były nieprzydatne.

Zdecydowano się w końcu wytyczyć drogę rowerową wzdłuż ulic: Dworcowej, Podwala i Krasińskiego aż do Traugutta i placu Społecznego, gdzie są już drogi rowerowe. To kluczowy - około kilometrowy odcinek - dla rowerzystów. Początkowo zakładano, że inwestycja będzie kosztowała nieco ponad 2 mln złotych, ale po przetargu okazało się, że trzeba na te prace wydać o około milion złotych więcej. Miasto podjęło taką decyzję i w zeszłym roku ruszyła budowa, która powoli dobiega końca. Na kluczowych fragmentach drogi układany jest asfalt. Rowerzyści będą mogli z niej skorzystać już wiosną tego roku.

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 142

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Szkoda, że bliżej dworca ścieżka jeszcze jest w powijakach

G
Gość
19 marca, 09:56, WWR:

W ten sposób oszalałe sutryki zlikwidowały kilkadziesiąt miejsc postojowych. Miasto się dusi.

Na Dworcowej jest wiele parkingów.

Wolałbyś aby tam zrobili kontrapas rowerowy plus jakies zatoczki kosztem chodnika??

G
Gość
17 marca, 22:21, Gość:

Wspaniała inwestycja! Popieram! Lewactwo w autach się już gotuje jak zwykle......

17 marca, 23:26, antropolog:

Na szkoleniu kazali tak ściemniać? Lewactwo to akurat właśnie p e d a larstwo. P e dala rstwo, które jak przystało na każdego lewaka terroryzuje społeczeństwo, pod hasłami rozwoju hamuje wszelki rozwój , wszystko i wszystkich równa do swojego prymitywnego poziomu. Czyli wykonywania cyklicznych ruchów nogami. W autach to są Panie i Panowie. Ludzie o statusie człowieczeństwa dla p e dalarzy nieosiągalnym. Dlatego są oni tak przez p ed a larstwo znienawidzeni.

18 marca, 19:41, Gość:

100/100

18 marca, 21:20, Gość:

Sam sobie klaszczesz?

Jak komuś głupio,że w wieku ponizej 40 lat zdycha jak ma pokręcić trochę nogami to wpiera ze rowerami jeżdza lewacy.

Tak lewacy często jezdza rowerami i tak samo prawacy

Lewacy dlatego że starają się być niezależni od systemu a prawacy z powodów praktycznych.

To prawie to samo.

Róznica taka że prawacy w doopie mają co debile o nich mówią a lewacy też ale często walczą o więcej ułatwień dla ich stylu życia i przemieszczania się.

Za to prawacy cenią lewaków że robią dobrą robotę.

Ale jak się poslucha jakieś zidiociałego kierowcę jakie on ma argumenty za tym aby spowodować,że rowerzysci będą slalomowali między autami,to nie ma się co dziwić ze taki człek równie mylne wnioski wyciąga z tego kto używa roweru.

Jedno jest pewne,że częściej młodzi jeżdzą niż starzy.

Pewnie młodzi są lewakami.

18 marca, 21:21, Gość:

Trzeba mieć niezłego jobla aby zastanawiać się czy lewacy częściej używają jakiegoś przedmiotu przydatnego na co dzień np butów czy parasola.

Gdyby rower był wykorzystywany do jakiś idei to można by się było zastanawiać.

Ale rower służy do przemieszczania.

Podstawowa rola to oszczędność czasu i sił bo porusza się 5 razy szybciej.

Tylko idiota nie szanuje swojego czasu.

Dodatkowo oszczędzając czas ma się z tego wiele przyjemności oraz buduje się zdrowie.

Zalety są widoczne jak na dłoni i trzeba by być jakimś ideowcem aby podważać te zalety.

Czyli albo ktoś jest wariatem albo wyznawcą jakiejś idei antyrowerowej.

Ja nie znam takich idei wiec szyfladkuję takich ludzie jako idiotów.To pewnie ci sami co lądują w rowach i na drzewach oraz zabijają ludzi a często i siebie.

Minister Waszczykowski wyśmiał takie myślenie GWna,które chciało rowerzystów przedstawiać jako lewaków.

Tylko idiota daje sobą manipulować GWnu.

19 marca, 16:35, Gość:

Skoro są już ideologie antyrowerowe to pewnie za każdym krzakiem czai się auto? I wiadomo na kogo czyha.

Nie da się ukryć ze spory procent psychopatów zdobyło PJ.

Ze statystyk wynika że 10 razy chętniej zabijają kierowców niż pieszych czy rowerzystów.

Zapamiętaj karoseria nie chroni przed psychopatami.

Serio auta czają się za każdym krzakiem?

Chyba na każdym trawniku.

W
Wstyd

Asfalt jest układany? Co to jakaś kostka? Wstyd!

G
Gość
17 marca, 22:21, Gość:

Wspaniała inwestycja! Popieram! Lewactwo w autach się już gotuje jak zwykle......

17 marca, 23:26, antropolog:

Na szkoleniu kazali tak ściemniać? Lewactwo to akurat właśnie p e d a larstwo. P e dala rstwo, które jak przystało na każdego lewaka terroryzuje społeczeństwo, pod hasłami rozwoju hamuje wszelki rozwój , wszystko i wszystkich równa do swojego prymitywnego poziomu. Czyli wykonywania cyklicznych ruchów nogami. W autach to są Panie i Panowie. Ludzie o statusie człowieczeństwa dla p e dalarzy nieosiągalnym. Dlatego są oni tak przez p ed a larstwo znienawidzeni.

18 marca, 19:41, Gość:

100/100

18 marca, 21:20, Gość:

Sam sobie klaszczesz?

Jak komuś głupio,że w wieku ponizej 40 lat zdycha jak ma pokręcić trochę nogami to wpiera ze rowerami jeżdza lewacy.

Tak lewacy często jezdza rowerami i tak samo prawacy

Lewacy dlatego że starają się być niezależni od systemu a prawacy z powodów praktycznych.

To prawie to samo.

Róznica taka że prawacy w doopie mają co debile o nich mówią a lewacy też ale często walczą o więcej ułatwień dla ich stylu życia i przemieszczania się.

Za to prawacy cenią lewaków że robią dobrą robotę.

Ale jak się poslucha jakieś zidiociałego kierowcę jakie on ma argumenty za tym aby spowodować,że rowerzysci będą slalomowali między autami,to nie ma się co dziwić ze taki człek równie mylne wnioski wyciąga z tego kto używa roweru.

Jedno jest pewne,że częściej młodzi jeżdzą niż starzy.

Pewnie młodzi są lewakami.

18 marca, 21:21, Gość:

Trzeba mieć niezłego jobla aby zastanawiać się czy lewacy częściej używają jakiegoś przedmiotu przydatnego na co dzień np butów czy parasola.

Gdyby rower był wykorzystywany do jakiś idei to można by się było zastanawiać.

Ale rower służy do przemieszczania.

Podstawowa rola to oszczędność czasu i sił bo porusza się 5 razy szybciej.

Tylko idiota nie szanuje swojego czasu.

Dodatkowo oszczędzając czas ma się z tego wiele przyjemności oraz buduje się zdrowie.

Zalety są widoczne jak na dłoni i trzeba by być jakimś ideowcem aby podważać te zalety.

Czyli albo ktoś jest wariatem albo wyznawcą jakiejś idei antyrowerowej.

Ja nie znam takich idei wiec szyfladkuję takich ludzie jako idiotów.To pewnie ci sami co lądują w rowach i na drzewach oraz zabijają ludzi a często i siebie.

Minister Waszczykowski wyśmiał takie myślenie GWna,które chciało rowerzystów przedstawiać jako lewaków.

Tylko idiota daje sobą manipulować GWnu.

Skoro są już ideologie antyrowerowe to pewnie za każdym krzakiem czai się auto? I wiadomo na kogo czyha.

G
Gość

W ten sposób oszalałe sutryki zlikwidowały kilkadziesiąt miejsc postojowych. Miasto się dusi.

G
Gość

super

W
WWR

W ten sposób oszalałe sutryki zlikwidowały kilkadziesiąt miejsc postojowych. Miasto się dusi.

G
Gość
17 marca, 22:21, Gość:

Wspaniała inwestycja! Popieram! Lewactwo w autach się już gotuje jak zwykle......

17 marca, 23:26, antropolog:

Na szkoleniu kazali tak ściemniać? Lewactwo to akurat właśnie p e d a larstwo. P e dala rstwo, które jak przystało na każdego lewaka terroryzuje społeczeństwo, pod hasłami rozwoju hamuje wszelki rozwój , wszystko i wszystkich równa do swojego prymitywnego poziomu. Czyli wykonywania cyklicznych ruchów nogami. W autach to są Panie i Panowie. Ludzie o statusie człowieczeństwa dla p e dalarzy nieosiągalnym. Dlatego są oni tak przez p ed a larstwo znienawidzeni.

18 marca, 19:41, Gość:

100/100

18 marca, 21:20, Gość:

Sam sobie klaszczesz?

Jak komuś głupio,że w wieku ponizej 40 lat zdycha jak ma pokręcić trochę nogami to wpiera ze rowerami jeżdza lewacy.

Tak lewacy często jezdza rowerami i tak samo prawacy

Lewacy dlatego że starają się być niezależni od systemu a prawacy z powodów praktycznych.

To prawie to samo.

Róznica taka że prawacy w doopie mają co debile o nich mówią a lewacy też ale często walczą o więcej ułatwień dla ich stylu życia i przemieszczania się.

Za to prawacy cenią lewaków że robią dobrą robotę.

Ale jak się poslucha jakieś zidiociałego kierowcę jakie on ma argumenty za tym aby spowodować,że rowerzysci będą slalomowali między autami,to nie ma się co dziwić ze taki człek równie mylne wnioski wyciąga z tego kto używa roweru.

Jedno jest pewne,że częściej młodzi jeżdzą niż starzy.

Pewnie młodzi są lewakami.

Trzeba mieć niezłego jobla aby zastanawiać się czy lewacy częściej używają jakiegoś przedmiotu przydatnego na co dzień np butów czy parasola.

Gdyby rower był wykorzystywany do jakiś idei to można by się było zastanawiać.

Ale rower służy do przemieszczania.

Podstawowa rola to oszczędność czasu i sił bo porusza się 5 razy szybciej.

Tylko idiota nie szanuje swojego czasu.

Dodatkowo oszczędzając czas ma się z tego wiele przyjemności oraz buduje się zdrowie.

Zalety są widoczne jak na dłoni i trzeba by być jakimś ideowcem aby podważać te zalety.

Czyli albo ktoś jest wariatem albo wyznawcą jakiejś idei antyrowerowej.

Ja nie znam takich idei wiec szyfladkuję takich ludzie jako idiotów.To pewnie ci sami co lądują w rowach i na drzewach oraz zabijają ludzi a często i siebie.

Minister Waszczykowski wyśmiał takie myślenie GWna,które chciało rowerzystów przedstawiać jako lewaków.

Tylko idiota daje sobą manipulować GWnu.

G
Gość
17 marca, 22:21, Gość:

Wspaniała inwestycja! Popieram! Lewactwo w autach się już gotuje jak zwykle......

17 marca, 23:26, antropolog:

Na szkoleniu kazali tak ściemniać? Lewactwo to akurat właśnie p e d a larstwo. P e dala rstwo, które jak przystało na każdego lewaka terroryzuje społeczeństwo, pod hasłami rozwoju hamuje wszelki rozwój , wszystko i wszystkich równa do swojego prymitywnego poziomu. Czyli wykonywania cyklicznych ruchów nogami. W autach to są Panie i Panowie. Ludzie o statusie człowieczeństwa dla p e dalarzy nieosiągalnym. Dlatego są oni tak przez p ed a larstwo znienawidzeni.

18 marca, 19:41, Gość:

100/100

Sam sobie klaszczesz?

Jak komuś głupio,że w wieku ponizej 40 lat zdycha jak ma pokręcić trochę nogami to wpiera ze rowerami jeżdza lewacy.

Tak lewacy często jezdza rowerami i tak samo prawacy

Lewacy dlatego że starają się być niezależni od systemu a prawacy z powodów praktycznych.

To prawie to samo.

Róznica taka że prawacy w doopie mają co debile o nich mówią a lewacy też ale często walczą o więcej ułatwień dla ich stylu życia i przemieszczania się.

Za to prawacy cenią lewaków że robią dobrą robotę.

Ale jak się poslucha jakieś zidiociałego kierowcę jakie on ma argumenty za tym aby spowodować,że rowerzysci będą slalomowali między autami,to nie ma się co dziwić ze taki człek równie mylne wnioski wyciąga z tego kto używa roweru.

Jedno jest pewne,że częściej młodzi jeżdzą niż starzy.

Pewnie młodzi są lewakami.

G
Gość

No w Kopenhadze to są śnieżyce, nie to co u nas. A tak na serio to każdy widzi że te tłumy rowerzystów to propaganda oparta na kłamstwie

G
Gość
18 marca, 16:46, Gość:

Typowy czytelnik tej gazety nie korzysta z roweru. Zatem nie powinien wypowiadać się w kwestii poruszania się tym sposobem transportu. Mimo jego małego mózgu to rower służy do przemieszczania się wykorzystując energię mięśni bez wspomagania i w mieście oszczędza czas, a nie do zabawy.

18 marca, 16:52, Gość:

Jakoś całą zimę, której w wybetonowanym mieście nie było, miałem kłopoty z dostrzeganiem tych stad rowerzystów. Zgoda jeżeli pominiemy tych rozwożących pizze na zamówienie.

Rower to bardzo sprawny środek transportu. Podróż nim trwa zwykle kilka minut.

Rowery jeżdżą po jezdniach, ścieżkach i chodnikach.

Może źle patrzysz?

Sam zauwazyłeś że najsprawniejszym środkiem do rozwożenia pizzy i jedzenia jest rower.Te rowery jeżdżą cały dzień.

Rowery prywatne służą głównie do dojazdu do pracy

Czyli taki prywatny rower możesz dojrzeć przez 10 minut a potem gdzieś stoi schowany.

Dodatkowo jadąc rowerem to się wybiera trasy zielone przez parki czy środkiem osiedli oraz wzdłuż rzek.

Jak nie ma zielonej trasy to się jedzie boczną uliczką bez aut.Ty zwykle jeździsz głównymi ulicami których rowerzysci unikają.Dodatkowo w zimie po 15-tej robi się ciemno.

Raz że nie widzisz wtedy rowerów a dwa że w zimie nie ma za bardzo gdzie jeździć po ciemku.

Z pewnością po powrocie z pracy i zjedzeniu obiadu mało jest pomysłów na wypad za miasto czy gdzieś dalej w mieście bo za wiele się nie zobaczy.

Pewnie jak wyjedziesz z korka to pędzisz i się nie rozglądasz

A tam gdzie najwięcej rowerów czyli w centrum czy na osiedlach to ty mało jeździsz.

Tej zimy mogły być perturbacje bo często padał deszcz.

Rzeczywiście aut jest więcej bo w aucie ciepło to się jeździ bez celu.

Widać to wyraźnie teraz przy epidemii że gdy się ludzie wystraszyli to się okazało, że nie ma potrzeby szlajać się autem i ulice są puste.

Najlepiej to widać w weekendy gdy nie trzeba jechać do pracy.Auta stoją.

To by trzeba rozpatrywać wg celu podroży np ile osób mających przejechać 1-2 km wybiera auta a ile rower z uwzględnieniem jeszcze wieku czyli faktu posiadania auta.

Czyli czy zima ma wpływ na nasze wybory.Wiadomo że jak trzeba przejechać 15 km to się wybiera auto a jak się nie ma auta to KZ i roweru na długiej trasie nie widać.

A że trasa długa to auto długo widać.

Nie ma nic złego w tym że jak ktoś ma rower to szuka pracy blisko.

A jak ktoś jeździ rowerem 11 mięsiecy to ten jeden miesiąc jeździ tramwajem,bo np nie ma ścieżki.

Ludzie mają wybór i to dobrze że sami decydują co danego dnia im lepiej podpasuje.

Należy pamiętać, że niektórzy mają drogie rowery a inni nie mają gdzie trzymać.Zatem jak się zakonserwuje rower to choć można by pojechać to się czeka aby sól go nie dopadła lub wilgoć a i błota nie chce się myć po jednej przejażdżce.

Zatem statystyka wynika z wielu elementów w tym możliwości przechowywania, które mają niebagatelny wpływ.

Nie ma co na siłę ludzi zachęcać. Jak będą wiaty magazynowe to się zmieni. Ludzie mają wypasione rowerki na wypady w teren a na zimę używają starych niech rdzewieją.

Gdyby auto w zimie miało więcej zalet niż rower to zapewniam cię że firmy rozwożące posiłki stawiałyby na auta.Skoro w lecie rowerów jest kilka razy mniej niz aut to nie rozumiem twego zdziwienia ze w styczniu czy w lutym jeszcze ich ubywa. Gdy się zniesie obecne bariery to mimo zmniejszenia liczby rowerów i tak będzie ich znacząca liczba.Niedługo zimą będzie jeździć więcej rowerów niż dziś w lecie.Nawet jesli ktoś jedzie od pętli tramwajem to tak rower pozwala mu do tej pętli dojechać sprawniej niż na nogach.Każdy oceni czy warto jezdzić w zimie jeśli ścieżki będą połączone w system i odśnieżane.Wiadomo jedno na pewno że rowerów ludzie mają prawie 10 razy więcej niz nimi jeździ na co dzień. To jest potencjał do wykorzystania i tylko podwojenie obecnego ruchu rowerowego zmniejszy korki. W Kopenhadze choć mają metro pokazali że rowerami może jeździć więcej osób niż autami. Oni jeżdżą nawet w śnieżycy a nie tylko, że zimą.

G
Gość
17 marca, 22:21, Gość:

Wspaniała inwestycja! Popieram! Lewactwo w autach się już gotuje jak zwykle......

17 marca, 23:26, antropolog:

Na szkoleniu kazali tak ściemniać? Lewactwo to akurat właśnie p e d a larstwo. P e dala rstwo, które jak przystało na każdego lewaka terroryzuje społeczeństwo, pod hasłami rozwoju hamuje wszelki rozwój , wszystko i wszystkich równa do swojego prymitywnego poziomu. Czyli wykonywania cyklicznych ruchów nogami. W autach to są Panie i Panowie. Ludzie o statusie człowieczeństwa dla p e dalarzy nieosiągalnym. Dlatego są oni tak przez p ed a larstwo znienawidzeni.

100/100

G
Gość
17 marca, 22:40, Gość:

Nie ma to jak spier...dolić ostatnią w miarę drożną ulicę prowadzącą do dworca! Potrzeba autostrady rowerowej ? Z walizkami będą jeździć ?

17 marca, 22:44, Tomek:

No i gdzie była ta drożność? Jeden pas wiecznie zastawiony przez auta. To na nim powstaje ta Ścieżka. Zatem nic się nie zmienia, krzykaczu.

18 marca, 08:10, Gość:

Racja. Kazda inwestycja w tym mieście jest oprotestowana hasłem "znowu mniej miejsc parkingowych" najlepiej darmowych. Tak jakby miasta były tworzone dla aut nie dla ludzi. Autami w naszym kraju jeździ zwykle się pojedynczo. Dla każdego mieszkańca w rakim razie powinno być po 1 miejscu parkingowym i to najlepiej w centrum i przy każdym urzędzie itp. Paranoja, ludzie nie potrafią się dostosować do zmieniącej demografi a miasto z gumy nie jest.

18 marca, 12:36, rafciu:

wieje zgrozą jak lewacy-[obraźliwe]arze atakują na forum,chociaż dostają drogi rowerowe gdzie chcą i ile chcą...tyle, że klimat polski-mimo ocieplenia- nie zachęca do całorocznego [obraźliwe]owania...chyba ,że się mózg zagotuje..

18 marca, 14:12, Gość:

Pokaż mi kraje w Europie które mają lepszy klimat i warunki geograficzne niż Polska?

Pokaż mi miasta w Polsce które mają lepszy klimat i warunki na rower niż Wrocław?

Czy ty wiesz o czym piszesz?

Wrocław to miasto płaskie.

Miasto z wielką ilością terenów zielonych

Miasto z wielką ilością rzek mające ponad 300 mostów i kładek gdzie można zrobić niezły skrót.

Miasto gdzie jest 150.000 studentów.

Miasto gdzie jest 150.000 pracowników z zagranicy którzy oszczędzają na dojazdach

Można by długo wymieniać

Zmieniły się cele i już ludzie nie pracuja w fabrykach na peryferiach.

W kilka minut połowa mieszkańców może dojechać rowerem do centrum.

Odpadają wszelkie problemy np. z parkowaniem a ile zdrowia i przyjemności przy tym człowiek załapie to nikt mu nie zabierze

zdrowia to ty dużo załapiesz

wdychając smog z kominów i z rur wydechowych:)))

G
Gość
17 marca, 22:21, Gość:

Wspaniała inwestycja! Popieram! Lewactwo w autach się już gotuje jak zwykle......

17 marca, 23:26, antropolog:

Na szkoleniu kazali tak ściemniać? Lewactwo to akurat właśnie p e d a larstwo. P e dala rstwo, które jak przystało na każdego lewaka terroryzuje społeczeństwo, pod hasłami rozwoju hamuje wszelki rozwój , wszystko i wszystkich równa do swojego prymitywnego poziomu. Czyli wykonywania cyklicznych ruchów nogami. W autach to są Panie i Panowie. Ludzie o statusie człowieczeństwa dla p e dalarzy nieosiągalnym. Dlatego są oni tak przez p ed a larstwo znienawidzeni.

18 marca, 08:02, Gość:

Po co te komusze demagogie?

18 marca, 08:30, Gość:

Może dla tego, że za komuny dla większość życie wyznaczał rower, zwłaszcza żyjących za miastem a na kresach wschodnich był tylko rower - efekty widoczne do dzisiaj.

18 marca, 15:35, Gość:

Trudno zrozumieć co chcesz powiedzić.

Nasycenie roweramie we Wrocławiu było większe niż na wsiach czy na ścianie wschodniej.Pooglądaj też zdjęcia przedwojennego Wrocławia. Rower przed wojna był drogi i oznaczał wydatek podobny jak dziś zakup auta.

Mimo to Niemcy budowali drogi rowerowe.

Były tramwaje i to nie drogie ale rower w Breslau były powszechne. Na pl.Solnym był wielki parking rowerowy.W miescie było 80 manufaktur produkujących rowery

18 marca, 16:48, Gość:

Amisze dopuszczają stosowanie dżwigni i przekładni.

18 marca, 18:26, Wuj Eustachy:

A jeszczewcześniej tu wszędzie szumiał las...

ale nie będzie szumiał bo wybetonowane i wyasfaltowane aby jeszcze bardziej było gładko i pupa się nie obijała.

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie