Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie dokończą remontu tramwaju, choć wygrał głosowanie WBO

Redakcja
Tak wygląda teraz tramwaj Maximum. I na razie tak będzie wyglądał. Dalszego ciągu remontu póki co nie będzie
Tak wygląda teraz tramwaj Maximum. I na razie tak będzie wyglądał. Dalszego ciągu remontu póki co nie będzie Krzysztof Kokot
- Co będzie dalej z remontem zabytkowego tramwaju Maximum z 1901 roku - pytasz nasz Czytelnik Tomasz Gilarski. Odpowiedzi szukała reporterka Malwina Gadawa

Renowacja tramwaju Maximum to projekt, który wygrał głosowanie w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego w 2013 roku. Ale jak widać wynik głosowania mieszkańców nie robi na urzędnikach większego wrażenia. Teraz informują, że na dokończenie remontu... nie ma pieniędzy. Remont Maximum nie zostanie na razie dokończony.

- W ramach tego projektu zabezpieczono 9 zabytkowych tramwajów i przeniesiono je do zajezdni przy ul. Legnickiej. Kolejnym etapem projektu był właśnie remont zabytkowego wozu Maximum. W ramach pieniędzy z WBO wykonano nadbudówkę, na to wystarczyło pieniędzy z puli projektu, która wynosiła 500 tys. zł - informuje Bartłomiej Świerczewski, dyrektor biura ds. partycypacji społecznej we wrocławskim magistracie.

Bartłomiej Świerczewski dodaje, że remont zabytkowego tramwaju to skomplikowana sprawa, bo nie jest to tylko kwestia brakujących pieniędzy.

- Żeby dokończyć prace trzeba mieć wszystkie części do zabytkowego wozu, a ich zdobycie nie jest tak łatwe, to wszystko wymaga czasu - informuje Świerczewski. Dodaje też, że wrocławski magistrat szuka osoby, która w urzędzie będzie odpowiedzialna właśnie za zabytkowe tramwaje. Ma być zatrudniona na 1/4 etatu. - Zadaniem takiej osoby będzie przygotowanie strategii zagospodarowania zabytkowych tramwajów a następnie jej realizacja - mówi Świerczewski.

Dodajmy, że wcześniej to właśnie urzędnicy z ratusza zatwierdzili zgłoszony przez mieszkańców projekt remontu tramwaju, dopuścili go do głosowania i pozytywnie zweryfikowali proponowaną kwotę potrzebną na inwestycję. Teraz nie czują się winni.

Wagon Maximum wyprodukowano w zakładach Falkenried w Hamburgu w 1901 roku, jest jednym z nielicznych zachowanych na świecie. Prace związane z odbudową wagony rozpoczęły się w październiku 2014 roku. Wcześniej zabytkowy wagon stał 50 lat stał na działce w podwrocławskim Smolcu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska