Nici z szybkiej budowy ścieżek rowerowych wzdłuż Armii Krajowej we Wrocławiu

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Skrzyżowanie al. Armii Krajowej z ul. Krakowską we Wrocławiu. Gazeta Wrocławska
Unieważniono przetarg, który miał wyłonić wykonawcę projektu „Rowerem w obie strony po al. Armii Krajowej we Wrocławiu - etap 1”. Chodzi o budowę dwukierunkowej trasy rowerowej nad ulicą Krakowską po stronie Parku Tarnogajskiego. Początkowo zapowiadano, że mogłaby powstać jeszcze w tym roku. Wiadomo już, że to się nie uda. Ale jest inny pomysł! Przeczytajcie poniżej.

O ścieżce rowerowej w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego w tym miejscu słyszymy już od dwóch lat. Dotąd nie udało się wyłonić wykonawcy projektu.

Wrocławskie Inwestycje unieważniły styczniowy przetarg na budowę dwukierunkowej trasy rowerowej nad ulicą Krakowską, ponieważ oferta z najniższą ceną - a było ich w sumie siedem - znacznie przewyższyła kwotę, którą zamierzano przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. Najkorzystniejsza cenowo oferta złożona prze PUB Brukpol wyniosła blisko 600 tysięcy złotych, a kwota, jaką zaplanowano przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia była o ponad połowę niższa.

Co dalej z budową ścieżek wzdłuż Armii Krajowej?
Sprawa wciąż jest otwarta. Zapadła decyzja o rozszerzeniu tej inwestycji. To, niestety, oznacza, że ścieżki powstaną później niż planowano, a na pewno nie w tym roku - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Nowa trasa pobiegnie wzdłuż południowej strony al. Armii Krajowej, od zjazdu w ulicę Krakowską do ulicy Bogedaina. Po północnej stronie ma się łączyć z przyszłą Aleją Wielkiej Wyspy, której budowa właśnie się rozpoczęła. W ramach tej inwestycji ma powstać również trasa rowerowa do ul. Bogedaina. Zadaniem wykonawcy będzie budowa nie tylko asfaltowej drogi dla rowerzystów, ale też chodników wyłożonych betonowymi kaflami oraz oświetlenia. Jezdnie trasy rowerowej mają mieć szerokość od 2 do 2,5 metra każda, a chodnik do 2 metrów.

Będą zmiany zasad w noszeniu maseczek?

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2 marca, 14:33, Gość:

To jest granda! Tam jest wyścik blachosmrodów i wypatki! Chcemy ścieszki rowerowe!!! Zkrzyknijmy się na protest blokadę i po każmy że nas jest dużo!! TYLKO ROWER! Zawsze Eko z #PARTIARAZEM!

JES!

G
Gość

przywrocic dawna nazwe ulicy i wszystko ruszy z kopyta. Takze nie wiem czym zasluzyl sie Ziut dlla Wroclawia ze dali mu tak wazna ulice? Pierwsza odgruzowana...

G
Gość
2 marca, 14:33, Gość:

To jest granda! Tam jest wyścik blachosmrodów i wypatki! Chcemy ścieszki rowerowe!!! Zkrzyknijmy się na protest blokadę i po każmy że nas jest dużo!! TYLKO ROWER! Zawsze Eko z #PARTIARAZEM!

Wypatek to miał twój tatuś jak cię płodził w pośpiechu.

G
Gość

Skoro kuńsrywator nie zgadza się na wymianę kostki na asfalt to naprawić asfalt. Z drugiej strony skoro dało się wymienić kostkę na szpilkostradę w rynku za parę baniek to zróbcie to samo na Pomorskiej, a nie płaczcie że się nie da.

G
Gość

Na Armii Krajowej gotowi są nawet Golden Gate postawić, miasto zadłużyć, byle 1 promil peda lantów miał dobrze.

G
Gość

Bardziej przydałaby się ścieżka rowerowa i chodnik na ul. Gazowej, Karwińskiej i Mościckiego i połączyć Tarnogaj Brochów i Księże. Teraz przejście tamtędy to czyste samobójstwo zwłaszcza po zmroku.

Dodaj ogłoszenie