Próby obciążeniowe miały na celu sprawdzenie konstrukcji nowego obiektu, to rutynowa procedura w przypadku takich inwestycji. Do testów wykorzystano siedem czteroosiowych samochodów ciężarowych wyładowanych piaskiem lub żwirem. Całkowita masa każdego załadowanego auta wynosiła około 32 tony.
Żelbetowy most przekracza rzekę Widawę w bliskim sąsiedztwie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i rozbudowywanego węzła drogowego Wrocław Północ (połączenie AOW i S5).
W związku z rozciągającymi się wokół rzeki terenami zalewowymi oraz przebudowanym systemem wałów przeciwpowodziowych ma aż trzynaście przęseł. Trudny teren sprawił, że wykonawca postanowił posłużyć się przy budowie mostu metodą nasuwania podłużnego, co pozwoliło także skrócić czas wykonywania obiektu. Most to dwie niezależne równoległe konstrukcje o długości 750 metrów.
Każda jezdnia ma po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pasy awaryjne (od zewnątrz), a także zapasowy trzeci pas na obu jezdniach od strony pasa rozdziału (od wewnątrz) - na wypadek ewentualnej przyszłej rozbudowy drogi ekspresowej S5.
- Odcinek, na którym prowadzono próby obciążeniowe, to tzw. zadanie 3 – od Marcinowa do węzła Wrocław Północ - o długości blisko 20 km. Drogę wykonuje firma Astaldi. Zgodnie z kontraktem ten fragment drogi ekspresowej S5 powinien być gotowy 10 grudnia tego roku - tłumaczy Iza Strączek z agencji PR time reprezentującej wykonawcę prac.
ZOBACZ TEŻ: ORGANIZACJA RUCHU NA WĘŹLE WROCŁAW PÓŁNOC PO ZAKOŃCZENIU JEGO PRZEBUDOWY W GRUDNIU 2017:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?