Mieszkańcy chcą budowy ronda przy ul. Karwińskiej i poszerzenia Krakowskiej. To możliwe?

Redakcja
Sytuacja w rejonie skrzyżowania. Zdjęcie ilustracyjne
Sytuacja w rejonie skrzyżowania. Zdjęcie ilustracyjne Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
Budowa ronda przy ul. Karwińskiej czy poszerzenie ulicy Krakowskiej - to propozycje zgłoszone przez mieszkańców w ramach nowej edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. W ten sposób mieszkańcy Wrocławia chcą walczyć z korkami na wschodzie miasta.

Ulica Opolska to ważny wjazd do Wrocławia, łączący stolicę Dolnego Śląska z Oławą czy Opolem. Codziennie kierowcy wjeżdżający do miasta od wschodniej strony stoją w korkach. Podobnie jest po południu: kiedy wyjeżdżają z miasta, muszą pokonać „wąskie gardło” na ul. Krakowskiej. Tam w jednym miejscu aż trzy pasy zbiegają się w jeden.

Kierowców we wschodniej części Wrocławia będzie jeszcze więcej, ponieważ na osiedlu Brochów w ostatnich latach powstało wiele nowych budynków, a deweloperzy zapowiadają kolejne inwestycje. Pod koniec ubiegłego roku ruszyła np. budowa osiedla „Przyjazny Park”, w ramach którego powstaną 63 mieszkania. Niedaleko, bo przy ul. Boiskowej swoje budynki będzie również stawiać i2 Development.

Mieszkańcy mają dość korków na ul. Krakowskiej i zgłaszają, w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, swoje pomysły na poprawienie sytuacji. Pierwszy z nich dotyczy budowy ronda przy ul. Karwińskiej.

- W godzinach porannego szczytu korek ciągnie się już od granic Wrocławia i kończy się w okolicy ul. Karwińskiej, która jest wąskim gardłem całego ciągu komunikacyjnego. Celem projektu jest likwidacja świateł drogowych i wybudowanie ronda w miejscu skrzyżowania, które znacząco poprawi drożność dojazdu do centrum miasta od ul. Opolskiej - czytamy w uzasadnieniu projektu zgłoszonego do WBO.

Drugim pomysłem jest poszerzenie ul. Krakowskiej, od estakady aż do skrzyżowania z ul. Karwińską. Autor projektu przekonuje, że jest odpowiednio dużo miejsca, aby poszerzyć pas drogi, co pozwoliłoby rozładować korki w tej części miasta.

Czy mieszkańcy Wrocławia będą mieli okazję zdecydować w głosowaniu, czy są za tymi rozwiązaniami? - Wnioski muszą zostać zweryfikowane przez urzędników. Należy ocenić koszty, czy w ogóle jest możliwe zrealizowanie proponowanych rozwiązań i jak one się mają do wrocławskiej polityki mobilności - mówi Bartłomiej Świerczewski, dyrektor Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

Grzegorz Roman, pełnomocnik prezydenta Wrocławia ds. transportu aglomeracyjnego ocenia, że proponowane rozwiązania są bardzo kosztowne i trudne do zrealizowania. - Kierowcy jadący z Brochowa w kierunku centrum powinni kierować się z ul. Mościckiego, w Gazową, następnie Międzyleską i w ul. Bogedaina, która powinna zostać wyremontowana i następnie skręcić w prawo w ul. Armii Krajowej i dalej jechać do centrum. Takie rozwiązanie będzie bardziej optymalne i pozwoli odciążyć ul. Krakowską - uważa Grzegorz Roman.

Jednym z pomysłów na rozładowanie korków na ul. Krakowskiej i Opolskiej jest także wykorzystanie ulicy Mościckiego na Brochowie. Osiedlowa droga miałaby zostać przebudowana. Dwupasmowa ulica byłaby wtedy alternatywą dla drogi krajowej nr 94, czyli wjazdu do Wrocławia od strony ul. Opolskiej i Krakowskiej. To właśnie przez Brochów wielu kierowców będzie mogło wygodnie dostać się ze wschodniej obwodnicy miasta do centrum. Grzegorz Roman zapowiadał, że miasto może przebudować drogę do 2020 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 61

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mieszkanka Siechnic
Dlaczego linia 900 nie zatrzymuje się na przystanku przy Parku Wschodnim? Często zamiast samochodu mogłabym korzystać z komunikacji publicznej. Mam dwie możliwości jadąc z /do Siechnic. Przesiadka na Księżu w tramwaj /autobus MPK (dodatkowy bilet) ewentualnie "spacer" z Księża albo spod "Praktikera"...
A
AT
nie będą stali żeby wjechać na opolską. stanie taki BARAN na opolskiej i wpuści 5 aut na raz zamiast na zakładkę...
b
barabasz
jw
S
SIECHNICE PANY
Tam jest takie rondo i korki ciągną się z jednej strony o Karkonoskiej, a z drugiej od Parafialnej. Część aut skręca na rondzie w stron Wysokiej i blokują cały ruch. O wiele płynniej to szło jak było zwykłe skrzyżowanie. Najlepsze rozwiązanie to wyremontować Mościckiego. Dojeżdżam z Siechnic dzień w dzień właśnie tę drogą przez Brochów i omijam korek, który ciągnie się na opolskiej i Krakowskiej, aż od Radwanic. Jeździjcie przez Browchów. tym bardziej, że na Opolskiej w miejscu gdzie kiedyś była Gaja, budują blokowiska. Za pół roku całkiem zakorkują tę Drogę. Zastanawiam się jeszcze, ile ludzi z tego nowego osiedla, będą czasu rano z niego wyjeżdżać, by się wbić na główną trasę, jak będą tylko dwie małe osiedlowe uliczki do niej prowadząc.
G
Gość
Rondo przydałoby się na skrzyżowaniu ulic Królewieckiej z Główną. Po postawieniu wysepki na ulicy Głównej drogą z pierwszeństwem przejazdu jest tylko ona z nazwy, gdyż samochody jadące prosto, ustępując pierwszeństwa samochodom nadjeżdżającym z prawej strony - czyli ulicą Królewiecką, blokują samochody skręcające w prawo.
t
tubylec
Myślisz, że zostaniesz prezesem tego Banku? I jako prezes będziesz miał dostęp do skarbca. Taki gość jak ty, na pewno wypiłby całą zawartość, czyż nie?
D
Droga przez mękę
Tylko kto ich wysłucha bo wrocławscy urzędnicy z wodzem na czele mają inne cele i zajęci są sobą. W ich interesie nie leżą proste rozwiązania i spokojne życie mieszkańców
k
korkowicz
Tylko trasa Krakowska + most wschodni+ dokończenie obwodnicy wschodniej poprawi tę sytuację.
Niestety z takimi leniwymi władzami województwa nie ma na co liczyć w tej kadencji. Pamiętajcie na kogo NIE GŁOSOWAĆ!
e
ehhh
Rondo spowoduje większe korki na opolskiej i brak wyjazdu z karwińskiej
b
buba
żeby wiwatowali na czesć swojego sponsora
G
Gość
Kolejne fanaberie frustratów. Jakby nie było pilniejszych potrzeb
G
Gość
Kolejne fanaberie frustratów. Jakby nie było pilniejszych potrzeb
j
jeffrey
o to właśnie w WBO chodzi, lokalne rzeczy dla lokalesów a nie realizacja szerszej polityki transportowej czy innej. drobne, niedrogie rzeczy które mogły zostać przeoczone przez miasto
M
Marcin ww
Taa, jasne... "Autostrada" do Niskich Łąk/Traugutta, a później? Dopóki nie ma mostu wschodniego LUB nie przywróci się normalnego ruchu na Traugutta, NIE MA TO SENSU! Może lepiej "zciepę WBO" na most wschodni zrobić?
g
gość
Część mieszkańców Brochowa, bez problemu korzysta z kolei i są zdowoleni. Może inni by spróbowali?
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie